• Anonym (Tktohnj)

    Endast lite snuvig

    Jag har haft snuva i helgen och jag har ingen feber eller något annat. Ska man vara hemma från jobbet? o hur blir det med dottern som går i skolan?

  • Svar på tråden Endast lite snuvig
  • Anonym (Ytte)

    Du ska testa dig så fort som möjligt och stanna hemma tills du fått provsvaret. Är det negativt kan du gå ut när du blivit frisk.

  • Anonym (Fia)

    Ja, du ska vara hemma. Du har en infektion och kan smitta andra. Även om du inte mår särskilt dåligt så kan den du smittar bli betydligt värre sjuk, i synnerhet om det skulle visa sig vara covid.

  • Anonym (Em)

    Självklart ska du vara hemma. Det borde väl alla veta vid det här laget!?? Du har väl bokat test så att du kan testa dig i morgon? Isolera dig tills du fått testsvar. Barnet kan vara i skolan så länge du inte fått positivt test. Då ska hela familjen isoleras.

    Min covid började med lite lätt snuva som jag trodde skulle gå över. Efter några dagar blev det mycket värre.

  • Anonym (men för..)

    Att folk fortfarande inte fattar(eller skiter i det) är anledningen till varför smittan och restriktionerna aldrig tar slut.

    Stanna hemma! Vad är det ni inte förstår?!?

  • Tirem

    Vet hemma såklart!

    Jag hade endast lite snuva, ingen feber eller annan symptom och trots detta testade jag positivt för COVID!

Svar på tråden Endast lite snuvig