• Anonym (Suck)
    Sun 11 Apr 2021 13:51
    539 visningar
    14 svar
    14
    539

    Den enda killen som hör av sig är den som inte vill ha seriöst....

    Så trött på detta. Som rubriken säger så är den enda killen som hör av sig, den som inte vill ha nåt seriöst. Vi har känt varann i ett par år och han sa från början hur han ville ha det...

    De gånger som jag träffat någon som jag varit seriös med så har vi givetvis inte träffats. Men jag har inte haft någon speciell tur när de gäller killar. Mitt sista höll i typ 5 månader och det har varit de längsta på flera år.

    Nu har jag fått kontakt med en kille som kag träffar en gång och det var för en månad sedan. Han påstår sig vilja träffa mig igen men i och med att båda har barn så passar det inte när som plus att vi bor runt em timme ifrån varandra.

    Men om han nu hade velat träffas så varför tog han inte chansen nu denna vecka/helg?

    Det var han som frågade sist om jag ville komma förbi. Nu har jag istället frågat, senast igår och då hade han en del som han gjorde och sen drog det tydligen ut på tiden?!

    Frågan om att ev ses nu ikväll har han inte ens läst ännu.

    Det är så typiskt att den enda som vill träffa mig är den som egentligen inte vill ha mig som flickvän...

    Har tröttnat på detta. Vet inte vad jag ska göra?

    Ibland önskar jag att min vän trots allt hade velat ha mig som flickvän så hade man sluppit känna som man gör nu..

  • Svar på tråden Den enda killen som hör av sig är den som inte vill ha seriöst....
  • Anonym (Känne­r igen)
    Sun 11 Apr 2021 13:56
    #1

    Känner igen det där. Du träffar främst killar på dejtingsajter va?

  • Anonym (Suck) Trådstartaren
    Sun 11 Apr 2021 14:05
    #2
    Anonym (Känner igen) skrev 2021-04-11 13:56:16 följande:

    Känner igen det där. Du träffar främst killar på dejtingsajter va?


    Jo, och nu framför allt så kan man ju inte precis träffa någon ute. Tror inte de spelar någon större roll var man träffar någon.. Har man otur så har man...
  • Anonym (Känne­r igen)
    Sun 11 Apr 2021 14:15
    #3
    Anonym (Suck) skrev 2021-04-11 14:05:31 följande:

    Jo, och nu framför allt så kan man ju inte precis träffa någon ute. Tror inte de spelar någon större roll var man träffar någon.. Har man otur så har man...


    Jag tror inte att du har mer otur än någon annan.
  • Anonym (Kvinn­a42)
    Sun 11 Apr 2021 14:17
    #4
    +1

    Jag känner igen din känsla - tycker ofta att det känns hopplöst att träffa en man som vill bygga framtid och ha en seriös relation.

    Jag har valt att lägga ner nätdejtande då det inte var helt och hållet "jag". Mitt tips att du skall försöka sluta gå och vänta på att han skall höra av sig, utan utveckla dig, ditt eget liv, träffa vänner och göra saker du mår bra av.

  • Anonym (Kvinn­a42)
    Sun 11 Apr 2021 14:17
    #5

    Jag känner igen din känsla - tycker ofta att det känns hopplöst att träffa en man som vill bygga framtid och ha en seriös relation.

    Jag har valt att lägga ner nätdejtande då det inte var helt och hållet "jag". Mitt tips att du skall försöka sluta gå och vänta på att han skall höra av sig, utan utveckla dig, ditt eget liv, träffa vänner och göra saker du mår bra av.

  • Anonym (Suck) Trådstartaren
    Sun 11 Apr 2021 14:25
    #6
    Anonym (Kvinna42) skrev 2021-04-11 14:17:05 följande:

    Jag känner igen din känsla - tycker ofta att det känns hopplöst att träffa en man som vill bygga framtid och ha en seriös relation.

    Jag har valt att lägga ner nätdejtande då det inte var helt och hållet "jag". Mitt tips att du skall försöka sluta gå och vänta på att han skall höra av sig, utan utveckla dig, ditt eget liv, träffa vänner och göra saker du mår bra av.


    Träffar vänner ganska ofta och hittar ofta på saker som jag mår bra av.
  • Anonym (Hört samma visa miljon­er ggr)
    Sun 11 Apr 2021 14:36
    #7

    Sänker självförtroendet rejält det där. Så var det för mig i fem år medan jag nätdejtade efter längre förhållanden. Ingen av de jag föll för ville mer än sex oftast bara ett par gånger eller några månader. Sänkte mina krav gång på gång och utplånade mig själv, så att jag t o m försökte nöja mig med en vettig kk som man kunde träffa regelbundet för kvalitetssex, men inte ens det funkade. Några månader med sex på männens villkor,  alldeles för sällan dessutom, var det enda som bjöds. Lessnade ordentligt och loggade ut från allt.

    Hittade en kille helt oväntat irl som blev förälskad i mig, mer än jag i honom och uppvaktade mig ihärdigt. Känslan var enorm och boostade mitt självförtroende. Jag avslutade dock efter ett år eftersom vin inte passade så bra ihop och hade samma mål.

    Singel igen nu men inga planer på att uppta dejtandet. Skaffat intressen istället som gör livet härligt.

    Har inga bra råd till dig men tror inte överhuvudtaget på nätdejting i vår tid. Funkade för 20 år sen men idag har förändrade relationsmönster och destruktiv sexualpolitik gjort känslor och romantik till något omodernt och oönskat.
    Män har för förförts av tillgänglighetsillusionen och klarar inte anknyta känslomässigt som jag ser det. Tinder har varit förödande för kärlek och djupare samvaro där kvinnor är de stora förlorarna.
    Tycker du ska skippa nätet, satsa på dig själv och försöka skaffa riktiga fysiska möten och situationer där du kan lära känna män djupare,

  • Anonym (Suck) Trådstartaren
    Sun 11 Apr 2021 14:47
    #8
    Anonym (Hört samma visa miljoner ggr) skrev 2021-04-11 14:36:51 följande:

    Sänker självförtroendet rejält det där. Så var det för mig i fem år medan jag nätdejtade efter längre förhållanden. Ingen av de jag föll för ville mer än sex oftast bara ett par gånger eller några månader. Sänkte mina krav gång på gång och utplånade mig själv, så att jag t o m försökte nöja mig med en vettig kk som man kunde träffa regelbundet för kvalitetssex, men inte ens det funkade. Några månader med sex på männens villkor,  alldeles för sällan dessutom, var det enda som bjöds. Lessnade ordentligt och loggade ut från allt.

    Hittade en kille helt oväntat irl som blev förälskad i mig, mer än jag i honom och uppvaktade mig ihärdigt. Känslan var enorm och boostade mitt självförtroende. Jag avslutade dock efter ett år eftersom vin inte passade så bra ihop och hade samma mål.

    Singel igen nu men inga planer på att uppta dejtandet. Skaffat intressen istället som gör livet härligt.

    Har inga bra råd till dig men tror inte överhuvudtaget på nätdejting i vår tid. Funkade för 20 år sen men idag har förändrade relationsmönster och destruktiv sexualpolitik gjort känslor och romantik till något omodernt och oönskat.

    Män har för förförts av tillgänglighetsillusionen och klarar inte anknyta känslomässigt som jag ser det. Tinder har varit förödande för kärlek och djupare samvaro där kvinnor är de stora förlorarna.

    Tycker du ska skippa nätet, satsa på dig själv och försöka skaffa riktiga fysiska möten och situationer där du kan lära känna män djupare,


    Frågan är var kan man träffa dessa män då?

    Bor i en mindre stad och nu kan man ju inte gå ut på några ställen.

    På sommaren kanske det är lättare och det hade varit lättare om man var yngre.

    De flesta i min ålder har ju familj osv.
  • Anonym (Hört samma visa miljon­er ggr)
    Sun 11 Apr 2021 15:00
    #9
    Anonym (Suck) skrev 2021-04-11 14:47:10 följande:
    Frågan är var kan man träffa dessa män då?

    Bor i en mindre stad och nu kan man ju inte gå ut på några ställen.

    På sommaren kanske det är lättare och det hade varit lättare om man var yngre.

    De flesta i min ålder har ju familj osv.
    Det är svårt nu då de flesta verksamheter är stängda, men vi träffades i ett sammanhang innan pandemin bröt ut dr vi sågs upprepade gånger.

    Idag hade det varit svårare.

    Ta inte åt dig för det är kulturen som är åt helvete. Män vill bara ha snabbmat.


  • Anonym (K)
    Sun 11 Apr 2021 15:13
    #10

    Du ska så klart sluta träffa den oseriösa, han verkar ta för mycket energi.

  • Anonym (K)
    Sun 11 Apr 2021 15:21
    #11

    Och du ska så klart sluta träffa den som påstår att han vill nåt seriöst också. Han är inte så intresserad.

  • Anonym (H)
    Sun 11 Apr 2021 15:23
    #12
    Anonym (Suck) skrev 2021-04-11 14:05:31 följande:
    Jo, och nu framför allt så kan man ju inte precis träffa någon ute. Tror inte de spelar någon större roll var man träffar någon.. Har man otur så har man...
    Jo det spelar verkligen roll. Många på dejtingsajterna har det som en livsstil att gå från dejt till dejt (eller ska man säga ligg till ligg). Sedan vet jag inte om man kan kalla det otur heller. Du väljer att jaga honom och föreslå träffar fastän du vet att han inte vill ha dig som flickvän och är, som du själv beskriver det, oseriös, fastän du själv vill ha en pojkvän. Det är inte otur. Det är helt fel strategi och du bör bryta den kontakten.
  • Anonym (Suck) Trådstartaren
    Sun 11 Apr 2021 15:32
    #13
    Anonym (H) skrev 2021-04-11 15:23:21 följande:

    Jo det spelar verkligen roll. Många på dejtingsajterna har det som en livsstil att gå från dejt till dejt (eller ska man säga ligg till ligg). Sedan vet jag inte om man kan kalla det otur heller. Du väljer att jaga honom och föreslå träffar fastän du vet att han inte vill ha dig som flickvän och är, som du själv beskriver det, oseriös, fastän du själv vill ha en pojkvän. Det är inte otur. Det är helt fel strategi och du bör bryta den kontakten.


    Jagar inte honom som inte vill ha mig. Inte honom det handlar om här. Han är det minsta problemet här då jag vet var jag har honom.

    Han frågar mig oftare än jag honom dessutom.

    Handlar nu om den jag träffat en gång som påstår sig vilja träffas igen. Men verkar som sagt inte vara speciellt intresserad ändå. Eller så har han mig som andra hands val..

    Och vi låg inte heller med varandra den gången vi sågs.
  • Mon 12 Apr 2021 10:14
    #14
    +1

    Är man inte intresserad hör man inte av sig eller säger att man är intresserad. Vill man endast vara vänner är man tydlig med det. Som man undrar man ibland om det finns några vettiga kvinnor kvar som vill ha ett seriöst förhållande. Drar inte alla över en och samma kant. Det finns både män och kvinnor som inte vill ha något seriöst.

Svar på tråden Den enda killen som hör av sig är den som inte vill ha seriöst....