• Jenz88

    Muskelsmärta

    Jag har några funderingar om muskelsmärta samt muskelkramp i rygg/bröstrygg.

    Har haft ont i min rygg av och till i ca 3 år och dom senaste 8 månaderna konstant smärta.

    Gjort MR röntgen som inte visade någonting som kan ge förklaring till min smärta.

    Eftersom man ej fann något på röntgen blev jag "diagnostiserad" med muskel och ryggvärk samt kramper i bröstryggen.

    Nu till min fråga. Är det någon som har likande smärtor/diagnoser som har något bra tips på att lindra detta, minska smärtorna, få smärtorna att försvinna. Hur hanterar man detta, vad gör man och hur kan man bli av med detta.

    Tränar just nu 3 gg i veckan styrke och pulshöjande övningar.

    Har prövat paraflex, Alvedon, ipren, pronaxen, alla möjliga liniment, spikmatta. Går dagligen promenader. Gör övningar som ska sträcka ut och töja musklerna. Men denna skit ger inte med sig...

    Vissa dagar som idag är så fruktansvärda att jag ger snart upp..

    Någon som fått någon bra hjälp att hantera och övervinna denna smärta och kramper?

    Behöver desperat hjälp.

    Min vårdcentral gör tyvärr inte så mycket, får inte så mycket hjälp därifrån tyvärr.

    Mår skit och känner mig väldigt ångestfylld, orolig för framtiden och deprimerad.

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Muskelsmärta
  • Pebbles78

    Jag får också muskelsmärtor ibland trots att jag tränar. I mitt fall handlar det om anterior pelvic tilt vilket gör att emellanåt blir musklerna kring höfterna för stela och hårda och drar min höft framåt vilket skapar smärta i svank och kompensation i bröstryggmuskler och sedan axlar som värker. När det blir för mycket går jag på triggerpunktsmassage och åtgärdar grundproblemet, vilket är höfterna i mitt fall. Så jag tänker att ett besök hos en naprapat i ditt fall inte skulle skada? De är experter på leder/muskler och kan hjälpa dig att hitta grundproblemet förhoppningsvis och hur tips på hur du motverkar detta i framtiden. Lycka till!

Svar på tråden Muskelsmärta