• Anonym (Sergeant)

    Kvinnor runt 55 som söker yngre män

    Hur tänker såna kvinnor? Obestämd

  • Svar på tråden Kvinnor runt 55 som söker yngre män
  • Anonym (Hmm.................)

    Förmodligen detsamma som män runt 55 som söker yngre kvinnor, även om det är vanligare.

  • Anonym (Sergeant)
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-04-12 07:54:05 följande:

    Förmodligen detsamma som män runt 55 som söker yngre kvinnor, även om det är vanligare.


    Jag är själv 45, och ser hur kvinnor runt 55 ser ut. Så dom måste ju sakna självinsikt?
    Citerar en som kallar sig Missförstått ige:

    "Du är inte kille när du är 40 plus. Du är medelålders. Inget fel med att vara medelålders, men det känns lite tragiskt när folk i din ålder tror att ni är ungdomliga. Äg din ålder för tusan."

    Är det skillnad, kvinnor kanske inte är medelålders när dom är 40 plus, eller 55?
  • Anonym (Hmm.................)
    Anonym (Sergeant) skrev 2021-04-12 07:58:04 följande:

    Jag är själv 45, och ser hur kvinnor runt 55 ser ut. Så dom måste ju sakna självinsikt?

    Citerar en som kallar sig Missförstått ige:

    "Du är inte kille när du är 40 plus. Du är medelålders. Inget fel med att vara medelålders, men det känns lite tragiskt när folk i din ålder tror att ni är ungdomliga. Äg din ålder för tusan."

    Är det skillnad, kvinnor kanske inte är medelålders när dom är 40 plus, eller 55?


    Haha... sådär brukar jag tänka om män som söker mycket yngre kvinnor. De måste helt sakna självinsikt och förstår inte att tjejer på 18-25 ser män runt 35 + som gamla gubbar.
  • Anonym (Sergeant)
    Anonym (X) skrev 2021-04-12 08:15:00 följande:

    Hur mycket yngre pratar vi om?


    Ofta 7-10 år yngre, och yngre än så.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sergeant) skrev 2021-04-12 07:58:04 följande:
    Jag är själv 45, och ser hur kvinnor runt 55 ser ut. Så dom måste ju sakna självinsikt?
    Citerar en som kallar sig Missförstått ige:

    "Du är inte kille när du är 40 plus. Du är medelålders. Inget fel med att vara medelålders, men det känns lite tragiskt när folk i din ålder tror att ni är ungdomliga. Äg din ålder för tusan."

    Är det skillnad, kvinnor kanske inte är medelålders när dom är 40 plus, eller 55?
    Det var jag som skrev det du citerat. Nej, det är inte skillnad. Kvinnor på 40 plus är naturligtvis inte tjejer. De är också medelålders. Var läste du in att jag gjorde skillnad på könen?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sergeant) skrev 2021-04-12 07:58:04 följande:
    Jag är själv 45, och ser hur kvinnor runt 55 ser ut. Så dom måste ju sakna självinsikt?
    Citerar en som kallar sig Missförstått ige:

    "Du är inte kille när du är 40 plus. Du är medelålders. Inget fel med att vara medelålders, men det känns lite tragiskt när folk i din ålder tror att ni är ungdomliga. Äg din ålder för tusan."

    Är det skillnad, kvinnor kanske inte är medelålders när dom är 40 plus, eller 55?
    Och anledningen att jag skrev det var att gubben på 40 plus som gillade 20-åringar tyckte att han var en "ungdomlig kille". Tror att vi är få i 20årsåldern som ser 40-plussare som ungdomliga tjejer/killar. Att en del sedan vill knulla med äldre är en annan sak.
  • MammAmma
    Anonym (Sergeant) skrev 2021-04-12 22:56:16 följande:

    Ofta 7-10 år yngre, och yngre än så.


    7-10 års åldersskillnad när man är 55 är ju ingenting.
  • Anonym (yngre berikar)

    För det första finns det ju en markant större mängd unga män som kan tänka sig ha sex med äldre kvinnor än yngre kvinnor som kan tänka sig ha sex med äldre män.
    Mäns sexualitet ser ju väldigt annorlunda ut från början, eftersom de lättare separerar sin sexualitet från kärlekskänslor.
    Så pga denna diskrepans är tillgängligheten av unga män väldigt stora för en medelålders kvinna och ökar naturligtvis möjligheterna till att frestas av en sådan handling. Något jag gjort flertalet ggr utan att det känts det minsta konstigt.  Min gräns går vid  ca 20 år yngre alltså män runt 30.

    Jag tänder nästan uteslutande på unga människor fysiskt  och ser inget konstigt med det. Det är liksom inget jag kan ändra på eftersom jag är väldigt visuellt lagd och föredrar energin som unga har framför äldre.

    Beror nog främst på min sexualitet och grundpersonlighet som attraherar unga främst.
    Lite mer problematiskt blir det klart om man blir kär och vill ha en relation med en väldigt mycket yngre person. Det ska nog mycket till för att något sådant ska fungera, både mentalt och livsstilsmässigt.

  • Anonym (pangpå)
    Anonym (yngre berikar) skrev 2021-04-13 00:23:14 följande:

    För det första finns det ju en markant större mängd unga män som kan tänka sig ha sex med äldre kvinnor än yngre kvinnor som kan tänka sig ha sex med äldre män.
    Mäns sexualitet ser ju väldigt annorlunda ut från början, eftersom de lättare separerar sin sexualitet från kärlekskänslor.
    Så pga denna diskrepans är tillgängligheten av unga män väldigt stora för en medelålders kvinna och ökar naturligtvis möjligheterna till att frestas av en sådan handling. Något jag gjort flertalet ggr utan att det känts det minsta konstigt.  Min gräns går vid  ca 20 år yngre alltså män runt 30.

    Jag tänder nästan uteslutande på unga människor fysiskt  och ser inget konstigt med det. Det är liksom inget jag kan ändra på eftersom jag är väldigt visuellt lagd och föredrar energin som unga har framför äldre.

    Beror nog främst på min sexualitet och grundpersonlighet som attraherar unga främst.
    Lite mer problematiskt blir det klart om man blir kär och vill ha en relation med en väldigt mycket yngre person. Det ska nog mycket till för att något sådant ska fungera, både mentalt och livsstilsmässigt.


    Förutom sex har du gjort något annat med dem, typ date eller över huvud taget träffats utanför sängen?
Svar på tråden Kvinnor runt 55 som söker yngre män