• Anonym (Vägskäl)

    Jag har anlänt till ett avgörande vägskäl i livet

    Den här tråden kommer uppfattas som om den härstammar från yttre rymden för er här på familjeliv. "Vad pratar han om? Men så konstigt?". Samtidigt som ni går runt som zombies och proppar i er SSRI för att överleva i ett system som är helt slut.

    Men "systemet" i Västerlandet är mycket mer än slut. Det har nu aktivt vänt sig emot det europeiska folk som det skulle vara till gagn för. Gud har för länge sedan offrats på kommersialismens altare. De traditionella högtiderna har förvandlats till ett vältrande i frosseri och smuts, sexualiteten har reducerats till en tävling i antal sexpartners, kyrkan och universiteten har infekterats och genomkorrumperats av dekadens.

    Men det stannar inte där utan allting, precis allt av värde, ska tas ifrån oss tills vi är ynkliga och patetiska kopior av människor. Återigen tänker ni nu "vad i hela friden snackar han om" och jag har förståelse för det. Men tänk efter lite, hur normalt är det till exempel att barn tvivlar på sin könsidentitet samtidigt som de uppmanas av samhället att stympa sin kropp?

    Höjer vi blicken kan vi se en progression genom århundradena där vi bit för bit gett upp delar av vår mänsklighet. Det hela inleddes med att vi dödade Gud (som Nietzsche konstaterade) och sedan följde släktbandens död till följd av löneslaveriets införande på 1800-talet och familjens död till följd av välfärdsstaten under 1900-talet. Nästa steg, och där vi befinner oss nu, är individens död. Först genom att döda vår könsidentitet och sedan genom att ta ifrån oss alla våra mänskliga behov och ersätta dem med digitala surrogat. Liberalismens slutmål var alltså aldrig individens frigörelse utan människans frigörelse från sin mänsklighet. Om man är lagd åt det hållet skulle man kunna säga att liberalismen låst upp de bojor med vilka djävulen suttit fastkedjad i helvetet och ämnar släppa lös honom över mänskligheten.

    Samtidigt, och det är detta som är den avgörande punkten, är vi på väg in i vad som av olika tänkare kallats för "civilisationernas tidsålder". Vi är nu 7 miljarder människor på jorden från att ha varit cirka 2 miljarder år 1900. Dagen då varje civilisation måste hävda sin plats och staka ut sitt territorium på jordytan närmar sig med stormsteg och framtiden ser definitivt inte ljus ut för vår europeiska civilisation. Lycka till att anföra kommersiell skräpkultur när jordens civilisationer ställs mot varandra.

    Vad handlar då vägskälet om? Jo att lämna "systemet" för att bosätta mig ute på landet. Att rena sig själv från den moderna världen för att sedan kunna komma tillbaka och hjälpa andra unga män att rena sig. Unga män går ner sig fullständigt idag, många fastnar framför datorporr med folköl och ostbågar, samtidigt som samhället rasar runtomkring dem.

    Efter corona (som jag har en jävligt dålig känsla kring) och valstölden i USA (man stal alltså valet i världens stormakt och alla bara går på som vanligt) känner jag noll energi att fortsätta investera min energi i ett system som är helt anakronistiskt. Det var droppen i en bägare som fyllts på under lång tid.

  • Svar på tråden Jag har anlänt till ett avgörande vägskäl i livet
  • Anonym (X)

    Det låter som du gör rätt i att isolera dig.

    Stanna i skogen.

  • Anonym (Vägskäl)
    Anonym (X) skrev 2021-04-12 08:05:12 följande:

    Det låter som du gör rätt i att isolera dig.

    Stanna i skogen.


    Nej tänkte inte "isolera" mig med en flaska brännvin om det är det du har i åtanke. Snarare återknyta till naturen, bygga upp superfysik, meditera, träna på att överkomma alla konstruerade behov.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Vägskäl) skrev 2021-04-12 08:02:08 följande:

    Efter corona (som jag har en jävligt dålig känsla kring) och valstölden i USA 


    Jag försökte ha en tillåtande hållning medan jag läste din text även om jag inte höll med om allt men detta - "de stal valet" säger allt om dig, Där förlorade jag det lilla intresse eller positivt tänkande jag hade inledningsvis. 

    Men positivt ändå är att du skriver du vill hjälpa andra unga män, det behövs säkerligen. 
  • Anonym (Vägskäl)
    Anonym (lll) skrev 2021-04-12 08:45:04 följande:

    Jag försökte ha en tillåtande hållning medan jag läste din text även om jag inte höll med om allt men detta - "de stal valet" säger allt om dig, Där förlorade jag det lilla intresse eller positivt tänkande jag hade inledningsvis. 

    Men positivt ändå är att du skriver du vill hjälpa andra unga män, det behövs säkerligen. 


    Just det är egentligen ingen springande punkt. För mig var det en droppe, men på det stora hela en petitess egentligen. Folk är alldeles för insnöade på "fakta" idag, men fakta är alltid konstruerade för att passa en viss diskurs. Utifrån vissa _valda_ fakta ser man valfusk, utifrån andra _valda_ fakta ser man att det gick helt rätt till. Så om du inte köper valfusket är det väl bara att bortse från det.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Vägskäl) skrev 2021-04-12 08:38:20 följande:
    Nej tänkte inte "isolera" mig med en flaska brännvin om det är det du har i åtanke. Snarare återknyta till naturen, bygga upp superfysik, meditera, träna på att överkomma alla konstruerade behov.
    Det finns en rätt stor rörelse av män som tänker ungefär som du, kommer inte ihåg vad den kallas? Leta på nätet - mkt info och likasinnade finns där. Det var någon artikelserie för några år sedan i SvD eller DN om rörelsen också om jag minns rätt.

    Ska säga att jag till vissa delar håller med dig i dina tankar faktiskt. Det är inte mycket till liv vi har i dagens samhälle om man ser förbi det materiella (vilket majoriteten av alla människor inte verkar klara av att se förbi). Jag saknar ständigt det andliga perspektivet t ex här på FL, vilket jag ibland för fram i endel trådar. Ibland är det någon som förstår vad jag menar och t o m håller med, men ofta får jag bara ifrågasättanden tillbaks (särskilt när jag skriver om det andliga inslaget gällande sex). 

    Jag håller absolut inte med dig i annat som du skriver, t ex om "dåliga känslor" kring pandemin och annat som mest låter som konspirationsteorier. Jag tror heller inte att lösningen är att isolera sig i skogen. Vi människor är flockdjur som behöver samarbeta och känna tillhörighet för att leva värdiga liv. 

    Gör något vettigt av dina känslor och tankar istället -  jobba för förändring!
  • Trent
    Anonym (Vägskäl) skrev 2021-04-12 08:38:20 följande:

    Nej tänkte inte "isolera" mig med en flaska brännvin om det är det du har i åtanke. Snarare återknyta till naturen, bygga upp superfysik, meditera, träna på att överkomma alla konstruerade behov.


    Hur kommer du rent konkret "återknyta till naturen"?
  • Anonym (Vägskäl)
    Trent skrev 2021-04-12 08:52:46 följande:

    Hur kommer du rent konkret "återknyta till naturen"?


    Meditera, springa barfota, ta in omgivningen, odla och så vidare. Men är öppen för tips då just dessa mer praktiska bitar är ganska nya för mig.
  • Anonym (Vägskäl)
    Anonym (japp) skrev 2021-04-12 08:51:05 följande:

    Det finns en rätt stor rörelse av män som tänker ungefär som du, kommer inte ihåg vad den kallas? Leta på nätet - mkt info och likasinnade finns där. Det var någon artikelserie för några år sedan i SvD eller DN om rörelsen också om jag minns rätt.

    Ska säga att jag till vissa delar håller med dig i dina tankar faktiskt. Det är inte mycket till liv vi har i dagens samhälle om man ser förbi det materiella (vilket majoriteten av alla människor inte verkar klara av att se förbi). Jag saknar ständigt det andliga perspektivet t ex här på FL, vilket jag ibland för fram i endel trådar. Ibland är det någon som förstår vad jag menar och t o m håller med, men ofta får jag bara ifrågasättanden tillbaks (särskilt när jag skriver om det andliga inslaget gällande sex). 

    Jag håller absolut inte med dig i annat som du skriver, t ex om "dåliga känslor" kring pandemin och annat som mest låter som konspirationsteorier. Jag tror heller inte att lösningen är att isolera sig i skogen. Vi människor är flockdjur som behöver samarbeta och känna tillhörighet för att leva värdiga liv. 

    Gör något vettigt av dina känslor och tankar istället -  jobba för förändring!


    Du har rätt i att det inte är mycket till liv om man ser förbi det materiella. Och nu när tillväxtens tid är förbi och den materiella standarden försämras snarare än förbättras så finns ingenting kvar längre. Downward mobility, dvs. klassresa nedåt snarare än uppåt, är ett av många samtida fenomen som upplöser materialismens förtrollning.

    Angående dåliga känslor kring pandemin så är det min intuition som talar och handlar inte om någon teori. Den handlar om att vi befinner oss i en tid av stora förändringar. Men visst, talet om att införa vaccinationspass skrämmer mig oerhört, det medger jag. För när man väl har infört dem så kommer de aldrig att avskaffas, och helt plötsligt har man etablerat ett system för att på årlig basis trycka i folk vaccin. Jag tror däremot inte att det nuvarande coronavaccinet är förgiftat. Finns en ny serie på Netflix som beskriver exakt detta, Barrier tror jag den heter.
  • Anonym (Vägskäl)
    Zachariasmanta skrev 2021-04-12 09:25:41 följande:

    Hur kan du se på livet som ofullständigt, långt ifrån perfekt, och försonas med det? Med alla fel och brister samhället har.


    Det blir inte lätt i mitt fall, tyvärr. Jag har tidigare varit en försvarare av systemet, så har förståelse för dem av er som också är det. Jag har en doktorsexamen inom ett samhällsvetenskapligt ämne men märkte att något inte stod rätt till, framförde ganska ytlig kritik kring lite olika saker, som invandring till exempel, vilket ledde fram till uteslutning. Det senaste är att mina barn utsatts för satanistiska övergrepp av deras mammas nya man. Rättegången tillåts hela tiden skjutas upp och om han blir dömd blir det ändå inget straff att tala om, och barnens mamma kan fortsätta sitt förhållande.

    Detta är också en grej som handlar om vår mänsklighet. Vi lämnat över en del av vår mänsklighet till systemet, som en del av ett samhällskontrakt, där det ingår att samhället ska återupprätta vår heder när vi utsatts för en kränkning. Ett brott skapar en obalans i universum som kräver en motsvarande rörelse i andra riktningen. Men då systemet inte längre fungerar växer sig obalansen större och vi kan antingen krypa ihop som stackare och medicinera bort våra helt _mänskliga_ och legitima känslor eller vägra göra det och bejaka vår mänsklighet.
Svar på tråden Jag har anlänt till ett avgörande vägskäl i livet