• Anonym (ts)

    Inneboende äter upp all min mat.

    Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska hantera.

    Min inneboende har massor av mat i kylen, jag får knappt plats med någonting. Ändå är det min mat som äts upp. Hur många gånger som helst har jag kommit hem för att laga mat efter jobbet men då är det bara tomma förpackningar av det jag tänkt laga. Om jag t.ex köpt nytt pålägg, mjölk m.m för att ha till frukost så är det slut när jag vaknar. Men de tomma paketen står kvar i kylen. Nu har jag helt slutat köpa hem mat utan äter bara ute alternativt fryst mikromatlådor. Något jag absolut inte har råd med. Har självklart tagit upp detta massor med gånger, personen ljuger och nekar i sten.

    Jag kan tyvärr inte kasta ut personen i nuläget, eller byta ut.

    Finns det något jag kan ha i mitt rum förutom knäckebröd och konserver? Låser mitt rum då det rotas runt där också annars.

    Så less på detta. Precis blivit arbetslös dessutom så nu kommer jag absolut inte ha råd.

  • Svar på tråden Inneboende äter upp all min mat.
  • Anonym (ts)
    Anonym (H) skrev 2021-04-12 08:28:21 följande:

    Minikyl i ditt rum?


    Ja jag har funderat på det. Men måste spara ett tag så jag har råd att köpa det. Tack :)
  • Sasiso

    Men om personen tar saker från dig måste du väl kunna vräka idioten, anmäl stöld om det inte blir bättre

  • Anonym (ts)
    Almavivas skrev 2021-04-12 08:29:57 följande:

    Ta inneboendens mat då! Inte mer än rätt!


    Ha ha...blev tvungen att kolla nu. Nästan bara tomma förpackningar även där. Det som finns är sånt jag inte äter. Fast jag hade inte gjort det oavsett då det är så respektlöst.
  • Anonym (Hm)

    Dela upp kylen där det är tydligt vilka hyllor som är vems. Sen är väl dock frågan vad det kommer tillföra...

  • Anonym (*)

    Din inneboende är ju helt gränslös! Äter upp din mat och rotar i ditt rum. Varför kan du inte slänga ut hen?

  • Almavivas
    Anonym (H) skrev 2021-04-12 08:35:56 följande:

    Lägg till matens pris på hyran.


    Ja! Så lägg på det på hyran!
  • Redpilled

    Det här är ju en sorts enkelt vardagsproblem som vuxna normala människor måste kunna ta ansvar för och lösa på ett för båda parter bra sätt.

    Hur skulle det fungera om ni satt tillsammans och pratade om mat, hyllor, regler för att låna, hur man slänger tomma förpackningar, gör rent köket, kanske äter tillsammans ibland osv.

    Om ingenting fungerar trots vad ni kommer fram till får ni väl ha varsitt kylskåp med lås på. Det verkar vara utanför normalspektrat för mänskligt vanligt hyggligt beteende.

Svar på tråden Inneboende äter upp all min mat.