• Anonym (Qw)

    Gått nästan 1 år och han har ännu inte fattat..

    För ca 1 år sedan så tog det slut med den kille jag då var tillsammans med... Vi var inte ihop mer än ett par månader.

    Mina barns pappa var väldigt emot att jag var tillsammans med denna kille då han hade tagit reda på diverse saker och även pratat med killens vänner och fd tjej.. Allt för att jag skulle inse att denna kille inte var nåt att ha..

    Handlar om att han själv inte klarar av att jag träffar någon annan utan han vill ha mig tillbaka. I hans värld så tror han på att vi skulle kunna bli ett par igen..

    Vi har varit isär mer än vi varit tillsammans och fram till för 3 år sedan så kunde vi umgås som vänner. Men sedan slog det totalt slint.

    Har sagt till honom flertal gånger att det aldrig kommer bli vi två igen.

    Sagt till honom också att det han gjorde var fel. Att han ska inte lägga sig i vem eller vilka jag träffar.

    Då påstår han att han gör detta för att han bryr sig om mig och att han inte vill se mig sårad. Men han fattar verkligen inte att den som sårar mig mest är han själv som vägrar lyssna på mig.

    Det är liksom upp till mig och avgöra hur killen jag träffar är och jag blir hellre sårad utav honom själv än att bli det utav någon som lägger sig i och ska leka detektiv.

    Som sagt gått nästan ett år och han fattar fortfarande inte varför jag inte vill umgås eller prata med honom..

    Det finns inte på kartan att jag någonsin kommer att vilja det. Så länge han vägrar förstå och så länge han vägrar släppa taget om mig och gå vidare med sitt liv så kommer det inte ske. Vilket jag sagt till honom..

    Han trodde dessutom på allvar att jag skulle bli ?normal? igen efter att det tog slut. Dvs att jag skulle komma och vilja prata och umgås igen med honom.. Helt sjukt..

    När han tror sig göra rätt och ha rätt om saker så lyssnar han inte på någon annan. Bara de som tycker och tänker som honom.

    Jag är glad att yngsta är såpass gammal att klara sig själv så att jag behöver inte ha mer än absolut nödvändig kontakt själv.

  • Svar på tråden Gått nästan 1 år och han har ännu inte fattat..
  • Anonym (?)

    Ja, det låter ju tråkigt men det är ju hans problem och inget du behöver bry dig i, varför visste han ens om vem du dejtade några månader?

    Se till att minimera kontakten, ha ett fungerande schema, gör alla överlämningar i samband med skola /förskola, prata inte utan håll allt praktiskt per mail. Ju mindre kontakt, desto bättre.

  • Anonym (Qw)
    Anonym (?) skrev 2021-04-12 10:21:28 följande:

    Ja, det låter ju tråkigt men det är ju hans problem och inget du behöver bry dig i, varför visste han ens om vem du dejtade några månader?

    Se till att minimera kontakten, ha ett fungerande schema, gör alla överlämningar i samband med skola /förskola, prata inte utan håll allt praktiskt per mail. Ju mindre kontakt, desto bättre.


    Han såg en annan bil på min parkering och kollade upp det den vägen.

    Har haft minimalt med kontakt sen 1 år tillbaka. Han har varit lugn i flera månader fram tills nu.
  • Anonym (***)
    Anonym (Qw) skrev 2021-04-12 10:39:05 följande:
    Han såg en annan bil på min parkering och kollade upp det den vägen.

    Har haft minimalt med kontakt sen 1 år tillbaka. Han har varit lugn i flera månader fram tills nu.
    Ignorera honom. Fortsätt med minimal kontakt. 
  • Anonym (få stop på det)

    Du gör klart för honom att om han fortsätter spionera på dig(han har självklar  inte råkat se bilen utan han har hållit koll på dig) och trakassera dig så kommer du göra en anmälan och se till att han får kontaktförbud, hans beteende riskerar att eskalera.

  • Anonym (lll)
    Anonym (Qw) skrev 2021-04-12 10:39:05 följande:
    Han såg en annan bil på min parkering och kollade upp det den vägen.

    Har haft minimalt med kontakt sen 1 år tillbaka. Han har varit lugn i flera månader fram tills nu.
    Ja, det är ju bara att fortsätta göra så. Svara inte om han ringer etc. Är det något runt barn får han väl skriva ett sms så att du vet vad det gäller, då kan du välja om du vill ringa upp eller om infon räckte. 
    Om han klarat av att vara lugn förr så kan han nog bli det igen, bara du inte öppnar upp det minsta. 
  • Anonym (Ni har)

    Ni har barn i hop så han har all rätt i världen att ha en åsikt om vilka du drar in i deras liv

  • Anonym (***)
    Anonym (Ni har) skrev 2021-04-12 11:20:49 följande:

    Ni har barn i hop så han har all rätt i världen att ha en åsikt om vilka du drar in i deras liv


    Självklart, han får ha vilka åsikter han vill om vad han vill. Men det är inte samma sak som att TS måste lyssna på honom. 
  • Anonym (Hmm.................)

    Eftersom han i just detta fall hade rätt så kan jag förstå hans oro pga era gemensamma barn. Men han måste lyssna på att det aldrig mer blir ni.

    Jobbigt läge :(

  • fiper
    Anonym (Ni har) skrev 2021-04-12 11:20:49 följande:

    Ni har barn i hop så han har all rätt i världen att ha en åsikt om vilka du drar in i deras liv


    Ha åsikt är en sak, att spionera och trakassera och försöka kontrollera är en annan sak
    Förstår man inte det bör man söka psykhjälp för det är inte normalt eller ok.

    Sätt ner foten TS för personer som beter sig sådär kan annars lätt eskalera
  • Anonym (Anonym)

    Bara för att ställa saken på sin spets, Har han alltså ingen rätt att ha någon åsikt om vem hans barns mamma dejtar, och därmed får han inte bry sig om vem han barn blir tvungen att umgås med? I princip kan det ju vara vilken grov brottsling som helst.
    Vad jag sett av ts berättelse har det inte framkommit varför han hade emot det. Bara att han inte ville att hon skulle bli sårad, men det är ju bara skitsnack.

  • Anonym (Qw)

    Att han kollar upp om de jag träffar är enbart för att försöka hitta något som gör att han själv verkar bättre. Så att jag ska inse att jag vill ha tillbaka honom och att alla andra är dåliga.

    Räcker med att han hör något negativt så är killen värsta svinet typ.

    Att han själv var en otrogen idiot som redan då bara tänkte på sig själv spelar ingen roll.

    Han påstår sig nu aldrig göra något som skulle såra mig.

    Ändå är de ju precis det han gör när han vägrar förstå och inse att jag har ett eget liv.

  • Anonym (få stop på det)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-12 11:32:15 följande:

    Bara för att ställa saken på sin spets, Har han alltså ingen rätt att ha någon åsikt om vem hans barns mamma dejtar, och därmed får han inte bry sig om vem han barn blir tvungen att umgås med? I princip kan det ju vara vilken grov brottsling som helst.
    Vad jag sett av ts berättelse har det inte framkommit varför han hade emot det. Bara att han inte ville att hon skulle bli sårad, men det är ju bara skitsnack.


    Men snälla nå'n ser du verkligen inte skillnad på att ha en åsikt och spionera/kontrollera/trakassera?
    Ts har dessutom skrivit väldigt utförligt angående hans beteende
     
    Han har inte förstått att TS har gått vidare och att han inte är en del av HENNES liv, han är bara en del av barnens liv och det ger honom inte rätt att kontrollera vem ts träffar eller inte, han använder dessutom barnen som en ursäkt att försöka kontrollera vem ts träffar.

    Män som TS ex bör söka hjälp
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (Ni har) skrev 2021-04-12 11:20:49 följande:
    Ni har barn i hop så han har all rätt i världen att ha en åsikt om vilka du drar in i deras liv

    Det har han absolut rätt att tycka till om. Fast här verkar det inte handla om barnen. Utan han är svartsjuk, kontrollerande och vill ha ts tillbaka.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-04-12 13:31:52 följande:

    Det har han absolut rätt att tycka till om. Fast här verkar det inte handla om barnen. Utan han är svartsjuk, kontrollerande och vill ha ts tillbaka.
    Ja, det verkar så
  • Anonym (Qw)

    Jag vill bara uppdatera att förra veckan så blev han sjuk i covid och tyvärr så hade dottern redan kommit till honom innan det bröt ut. Innebar ju då att hon var hemma hos honom då och vart ju tvungen att stanna kvar där och att vi även var tvungna att testa henne med.

    Blev ju så då att jag var den som fick hämta testet (hemmatest) och lämna hos honom och sen även lämna tillbaka på vc.

    Nu gjorde man ju detta för dotterns skull.

    Men efter detta så har han nu börjat igen med att skicka sms och ringa om att vi ska hitta på nåt kul ihop. Tror på allvar att bara för att jag nu ?prata? med honom att allt kommer att bli som innan igen, att vi ska kunna umgås.

    Skriver noveller igen om hur han har det och att han tänker på mig, om sina drömmar om oss, skickar selfie på sig själv...

    Herregud, jag var tvungen att prata med honom pga dottern var hos honom när han var sjuk. Handlade om henne och inte om han och mig.

    Har absolut inget behov av att ha honom i mitt liv igen. Tar bara en massa energi när han inte fattar att jag inte är intresserad utav honom hur mycket han än försöker..

    För mig är han bara barnens pappa och inget mer.

  • Anonym (lll)
    Anonym (Ni har) skrev 2021-04-12 11:20:49 följande:

    Ni har barn i hop så han har all rätt i världen att ha en åsikt om vilka du drar in i deras liv


    Hon kanske inte ens hade presenterat honom för barnen än?

    Tycker du att dina ex ska lägga sig i vilka du dejtar? 
  • Anonym (lll)
    Anonym (Qw) skrev 2021-05-22 14:48:44 följande:

    Jag vill bara uppdatera att förra veckan så blev han sjuk i covid och tyvärr så hade dottern redan kommit till honom innan det bröt ut. Innebar ju då att hon var hemma hos honom då och vart ju tvungen att stanna kvar där och att vi även var tvungna att testa henne med.

    Blev ju så då att jag var den som fick hämta testet (hemmatest) och lämna hos honom och sen även lämna tillbaka på vc.

    Nu gjorde man ju detta för dotterns skull.

    Men efter detta så har han nu börjat igen med att skicka sms och ringa om att vi ska hitta på nåt kul ihop. Tror på allvar att bara för att jag nu ?prata? med honom att allt kommer att bli som innan igen, att vi ska kunna umgås.

    Skriver noveller igen om hur han har det och att han tänker på mig, om sina drömmar om oss, skickar selfie på sig själv...

    Herregud, jag var tvungen att prata med honom pga dottern var hos honom när han var sjuk. Handlade om henne och inte om han och mig.

    Har absolut inget behov av att ha honom i mitt liv igen. Tar bara en massa energi när han inte fattar att jag inte är intresserad utav honom hur mycket han än försöker..

    För mig är han bara barnens pappa och inget mer.


    Vad trist, förstår dig verkligen. 
    Du kanske får säga otroligt tydligt att ni pratade denna gången just pga covidsituationen och inget annat. 

    Säg åt honom att du inte läser det han skriver, att du kastar foton han skickar. Tala om att han skämmer ut sig själv så kanske han fattar. 

    Jag vet en person som har en superbillig enkelt telefon utan internet, sån där man kan köpa för några hundralappar, med billigt kontantkort i. Det telefonnumret har hon gett exet. Alla andra ger hon sitt vanliga telefonnummer till, på det numret är han blockad och även på mail. 
    De ska ha kontakt runt sina barn via sms, är det som är bestämt. De kan ringa om det är något akut eller något som tar för mkt tid att skriva. Den telefonen sätter hon på en viss dag i veckan som de har bestämt är meddelandedag inför att barnen ska byta vecka. Hon ögnar snabb igenom det som skrivits och är det inte om barnen så läser hon inte det och svarar så klart heller aldrig på. Tyvärr behöver en del göra så, kanske du också? 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (få stop på det) skrev 2021-04-12 11:03:34 följande:
    Du gör klart för honom att om han fortsätter spionera på dig(han har självklar  inte råkat se bilen utan han har hållit koll på dig) och trakassera dig så kommer du göra en anmälan och se till att han får kontaktförbud, hans beteende riskerar att eskalera.
    Bra skrivet
  • Anonym (Qw)
    Anonym (lll) skrev 2021-05-22 14:59:29 följande:

    Vad trist, förstår dig verkligen. 

    Du kanske får säga otroligt tydligt att ni pratade denna gången just pga covidsituationen och inget annat. 

    Säg åt honom att du inte läser det han skriver, att du kastar foton han skickar. Tala om att han skämmer ut sig själv så kanske han fattar. 

    Jag vet en person som har en superbillig enkelt telefon utan internet, sån där man kan köpa för några hundralappar, med billigt kontantkort i. Det telefonnumret har hon gett exet. Alla andra ger hon sitt vanliga telefonnummer till, på det numret är han blockad och även på mail. 

    De ska ha kontakt runt sina barn via sms, är det som är bestämt. De kan ringa om det är något akut eller något som tar för mkt tid att skriva. Den telefonen sätter hon på en viss dag i veckan som de har bestämt är meddelandedag inför att barnen ska byta vecka. Hon ögnar snabb igenom det som skrivits och är det inte om barnen så läser hon inte det och svarar så klart heller aldrig på. Tyvärr behöver en del göra så, kanske du också? 


    Har faktiskt tänkt skaffa ny telefon med nytt nummer, så jag kan ju använda mitt gamla till bara honom.

    Så då behöver jag inte varken se eller höra nåt från honom när jag inte vill..
Svar på tråden Gått nästan 1 år och han har ännu inte fattat..