• Mon 12 Apr 2021 10:29
    598 visningar
    9 svar
    9
    598

    Är jag gravid?

    Hej!

    För 2 månader sedan hade jag mycket illa i nedre delen av magen och mensen var sen. Då trodde jag och min pojkvän att jag var gravid men så började mensen en vecka senare. Vi hade före mensen tagit 6 graviditetstest var av 3 var positiva och 3 negativa så vi tyckte det var mycket underligt. Sen följande månad var mensen helt normalt. Nu har det gått 2 veckor efter min mens och jag har haft i en vecka sjukt i nedre delen av magen i ena sidan och varit tröttare än vanligt bara av att jag lite extra ansträngt mig att göra för mycket. Har tagit 2 graviditetstest men båda har varit negativa. Har ännu inte mensen beräknad men har symptom på graviditet då jag är trött, illamående, sjukt i ena sidan på nedre delen av magen, har inte heller riktigt någon aptit och magen är/känns svullen. Vi tror med min pojkvän att jag är gravid eftersom jag har haft kraftig värk i magen och måstat ta värkmedicin för att klara av dagen. Min pojkvän vill att jag ska gå och kolla saken eftersom det inte ju är normalt att gå med värk hela tiden så tänkte imorgon söka mig till hälsostationen. Ville ändå höra vad ni andra skulle tro det kan bero på. Vi har inte planerat att bli med barn men att vi har sagt "blir det så blir det" och det har gjort oss båda glada nog att tänka tanken att bli föräldrar. Har läst olika artiklar om graviditet och symptom och hittat mycket som det skrivits att man kan vara gravid fast testen visar negativt men vet inye eftersom detta skulle bli vårt första barn för båda.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Mon 12 Apr 2021 10:53
    #3

    De positiva resultaten visades alltid först och sedan först det negativa senare på dagen. Har ägglossning imorgon enligt min kalender.

  • Mon 12 Apr 2021 10:59
    #5

    Har haft ont men inte blödit något. Kan det ändå vara utomkvedshavandeskap?

    Låter nog hemskt om det första var ett missfall. :(

  • Mon 12 Apr 2021 11:18
    #8

    Har nej inte endometrios vad jag vet. Har aldrig tidigare haft något liknande.

Svar på tråden Är jag gravid?