• Sun 18 Apr 2021 23:20
    7557 visningar
    5 svar
    5
    7557

    Skriva en essä svenska 2?

    Jag skulle börja med att skriva tex Jag har valt att läsa två romaner alt berättelser på temat uppväxt. Den ena utspelar sig på ex 1800 talet och är skriven utav xx i gengren xx. Den andra är xx skriven utav xx och är skriven under 1900 talet.
    Boken xx är skriven på ett underhållande och lättsamt sett medans xx är skriven på ett xx sätt. 
    Likheter mellan huvudrollerna kan ses i hur barnet upplever sitt utanförskap, de som skiljer är tiden som boken utspelar sig i.
    Syftet med bok xx är att underhålla samtidigt som Ondskan också sägs vara självbiografisk till viss del och kanske också är ett sätt att få berätta sin historia för sin läsare som en erkänd författare som Guiollio.

    Du får göra punkter med det du vill ha med. Du kan testa att berätta lite om böckerna högt eller i tanken för dig och också försöka svara på frågorna. Jag tror tanken är att ni ska lära er om olika gengrar och olika tidepoker om ett självvalt tema i detta fall uppväxt och att du ska jämföra tider, författarskap/berättarstil med varandra., uppväxt. Förstår om du tvivlar på dig själv och villl ha en mall, i såfall kan du säkert googla och hitta ngt exempel, men lite på att din berättelse håller. Först en kladd, sen en text och sen lägga ifrån sig och sen bearbeta....
    Det kommer gå bra, bara du har viljan och vill lgga ner tiden så...=)

Svar på tråden Skriva en essä svenska 2?