• Anonym (fundersam)

    Kondylom?

    Har du haft kondylom eller vet en del om det?
    Då kanske du har svar på min fråga eller åtminstone kan göra mig lite klokare.

    Jag hade kondylom när jag var tonåring vilket var 15 år sedan ungefär.
    Jag fick då vårtor på utsidan av slidan, hade aldrig några på insidan, använde något medel som jag penslade på ett tag som jag fick utskrivet och efter ett tag försvann de.

    Jag har inte haft några sedan dess, inte under graviditet heller vilket annars kan vara rätt vanligt fick jag höra, att de kan poppa upp då medans alla hormoner regerar i kroppen. 

    Sen ett tag tillbaka, typ nåt år eller så har jag känt en liten prick precis innanför i slidan, man känner den med fingertoppen typ direkt man känner in där. Hur troligt är det att det är en kondylom vårta? Känns så konstigt att det skulle ploppa upp bara en sådär.. Men det finns väl heller inget annat som känns som en vårta/leverfläck som sätter sig där inne? 

    Bör jag kontakta gyn? Den har ju varit där ganska länge nu, är inget jag skulle vilja att någon känner direkt om jag skulle ha intimt umgänge med någon. Känns ju inte jättemysigt... 

    Tacksam för seriösa svar :)

  • Svar på tråden Kondylom?
  • Anonym (H)

    Ja, det låter som typisk kondylom. Och ja, de kan poppa upp lite här och var långt efter att man fått bort andra vårtor. 
    Smörj 3-4 gånger om dagen med ricinolja och den kommer att försvinna om några månader. 

  • Anonym (fundersam)
    Anonym (H) skrev 2021-04-12 16:36:02 följande:

    Ja, det låter som typisk kondylom. Och ja, de kan poppa upp lite här och var långt efter att man fått bort andra vårtor. 

    Smörj 3-4 gånger om dagen med ricinolja och den kommer att försvinna om några månader. 


    Kan man använde det invärtes??
Svar på tråden Kondylom?