• Anonym (Anonym)

    Fråga till er män och killar där ute

    Om ni får reda på att er killkompis har hotat och sexuellt trakasserat sin fd flickvän som ni också känner: Vad gör ni? Tänk er att han inte är dömd för något, men det finns tillräckliga bevis för att ni ska tro att hört stämmer. Reagerar ni? Konfronterar ni honom, eller tycker ni att det inte angår er så att ni låter det vara?

    Även tjejer och kvinnor får såklart svara i tråden även om frågan främst riktar sig till killar och män.

  • Svar på tråden Fråga till er män och killar där ute
  • Anonym (Hmm)
    FtS70 skrev 2021-04-12 16:37:48 följande:

    Utesluter honom ur bekantskapskretsen för gott.


    Detta! /Kille
  • Anonym (F)

    Det angår inte mig men jag hade antagligen fasat ut vänskapen.

  • Anonym (Anonym)

    Ni ger mig hopp om mänskligheten.

    Följdfråga: Hur skulle ni hantera era kompisar som agerar som att ingenting har hänt gentemot idioten? Tänk er att de reagerar som att du överdriver som säger upp bekantskapen med din fd kompis. De förtjänar alla en pungspark men vad hjälper det i längden? :/

    //TS

  • Anonym (whiplash)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-12 18:45:05 följande:

    Ni ger mig hopp om mänskligheten.

    Följdfråga: Hur skulle ni hantera era kompisar som agerar som att ingenting har hänt gentemot idioten? Tänk er att de reagerar som att du överdriver som säger upp bekantskapen med din fd kompis. De förtjänar alla en pungspark men vad hjälper det i längden? :/

    //TS


    En del verkar resonera så att det man gjort inte räknas om man inte gjort det mot dem personligen.

    Jämför fallet med en tjej som har varit otrogen med sin väns kille- om inte alla tjejerna i samma gäng dumpar henne då så är det för att de anser att deras relation till personen fortfarande är okej, hon har inte varit jäklig mot dem, och därmed så angår det inte dem, ungefär. Så tror jag att killkompisarna resonerar i fallet ovan också.

    Sen tror jag ändå att vi alla har en skala för vad man kan låta sina vänner och bekanta komma undan med.

    Om min bästa väninna mördar någon så kommer jag att tro att det är befogat och  hjälpa henne gömma liket. Om min svärmor eller min frisör hade gjort detsamma och jag råkade komma på dem- inte riktigt samma sak.
  • Anonym (F)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-12 18:45:05 följande:

    Ni ger mig hopp om mänskligheten.

    Följdfråga: Hur skulle ni hantera era kompisar som agerar som att ingenting har hänt gentemot idioten? Tänk er att de reagerar som att du överdriver som säger upp bekantskapen med din fd kompis. De förtjänar alla en pungspark men vad hjälper det i längden? :/

    //TS


    Inte alls. Det är deras liv och de flesta undviker gärna konflikter för att inte störa den sociala ordningen. De förtjänar varken pungspark eller annat, jag är inte kung över deras livsval. De får i sin tur tycka vad de vill om vad jag gör så länge de inte sätter igång en massa bråk kring det. Sånt drama orkar jag inte ens med.
Svar på tråden Fråga till er män och killar där ute