• Anonym (förvi­rrad)
    Mon 12 Apr 2021 20:31
    556 visningar
    4 svar
    4
    556

    Vet inte hur jag ska tänka

    Hej alla som läser!


    Vet inte om det är tråkigt att läsa om andras problem och vara hobbypsykolog, men skriver annars för att ventilera lite. Jag är ganska ung och har inte mycket erfarenhet av relationer, därmed kanske ni som har lite erfarenhet kan hjälpa mig lite på traven med mitt problem. 

    Jag och mitt ex gjorde slut för nästan ett halvår sedan, vi hade lite småkontakt fram och tillbaka men sedan tog jag bort honom på sociala medier och backade. Detta hände för 3 månader sedan ungefär. Jag mådde jättebra, aldrig varit så lycklig i mitt liv, kändes som en stor tyngd på mina axlar släppte. Han var en bra kille, men jag blev emotionellt utmattad då han inte ville få förhållandet att funka, samt att det var många saker som skedde under vårt förhållande som jag nu i efterhand kan se var oerhört fel från hans sida.
    Den senaste tiden har all min lycka dock förändrats till saknad. Jag tänker på han mer och mer, försöker att tränga bort tankarna men de nålar sig fast. Får tankar innan jag ska sova som "hoppas att han hör av sig imorgon" och "tänker han någonsin på mig?". Har inte vågat dricka då jag är rädd att höra av mig och visa mig som den "svaga", men vill inte heller begränsa mig bara för honom.

    Hur ska jag göra? Jag vet att det inte kommer löna sig om jag hör av mig, jag vet att han släppt mig och gått vidare. Men är det värt att eventuellt höra av sig och sedan få hjärtat krossat igen men att då förstå att han verkligen inte vill ha mig, eller ska jag leva med mina tankar, sluta dricka och begränsa mig på andra sätt tills det eventuellt har gått över? Allt påminner om honom. Blir helt utmattad. Saknar honom så. 

Svar på tråden Vet inte hur jag ska tänka