• Mon 12 Apr 2021 22:44
    296 visningar
    5 svar
    5
    296

    Gnekar när jag sväljer!!

    Hej!

    Chanser hejvilt att ställa frågan här, men jag

    har en fundering om någon fler har haft något liknande.. Hittar inget på nätet iaf

    (Google Doktor ????)

    Jag har börjat fått en gnekljud i vänster öra när jag sväljer, låter ungefär som när du trycker på en gummianka/hundleksak etc som piper till.. Började för ca 1 vecka sedan och tycker ljudet blir högre? ????

    Otroligt irriterande som gör att jag sväljer hela tiden för att kolla om ljudet är kvar!

    Så frågan någon som haft liknande, idéer? Vill ju inte fara till doktorn i onödan nu i corona tider heller om det bara är något skitfel som går över..

    Tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Gnekar när jag sväljer!!
  • Gameof­throne­s
    Mon 12 Apr 2021 23:08
    #1

    Vet ej egentligen ska man inte få diagnoser härifrån. Vi är inga läkare. Är det jobbigt för dig ring 1177

    Men en gissning tinnitus?

    Du kan ha vätska bakom inneörat (eller hur man ska säga) som inte kommer ut när du har tvättat dig?

  • Mon 12 Apr 2021 23:14
    #2

    öronvax, prova Revaxör?

  • Gameof­throne­s
    Mon 12 Apr 2021 23:25
    #3

    Ta inte tops gör långt in. Det rekommenderas inte tpos alls.

    Försök och ha lite öronvax kvar det är bra för öronen. Det skyddar.

  • Tue 13 Apr 2021 02:54
    #4

    Öroninflammation, örondroppar med kortison hjälper.

  • Tue 13 Apr 2021 09:08
    #5

    Tack för svar! Nej jag förstår det inte borde frågas här men vill inte ringa in i onödan så att säga :P

    Jag tror inte det är tinituus för då tjuter det väl hela tiden? Det är bara när jag sväljer det liksom gnekar till, svårt att förklara :/

    Har aldrig haft problem med vax i örat så vet inte hur det blir då så kan ju börja bli någon propp som jävlas

    Öroninflammation har jag inte haft heller men ska kolla upp det om det blir värre

    Är bara så irriterande ljud som sagt haha

    Tack för svar!

Svar på tråden Gnekar när jag sväljer!!