• Anonym (Fundersam)

    Konstig mens 39 år

    Min mens har alltid varit klockren. Kommit på dag 26 typ jämt och blödigt rikligt i typ 3-4 dagar sen lite brunt på slutet några dagar och sen borta.

    Den här gången kom mensen 4 dagar sen och var seg att sätta fart..men blödde som vanligt 3-4 dagar. Inge värk alls. När jag blödit rikligt i 4 dagar då kom det inget på typ 1 dygn. Sen har det kommit lite då och då. Men bara brun/rosa. Inne på dag 8 nu. Kommer liksom lite då och då. Tror hela tiden den har slutat men då kommer det lite till...så jäkla skumt. Är 39 år och undrar om det beror på det? Inte gravid då sambon är steriliserad. Fler som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Konstig mens 39 år
  • Anonym (Hmm...)

    Det händer att man blir gravid trots sterilisering så egentligen tycker jag du skulle tatt ett gravtest. Bara för att vara helt 100. Hur som helst... Ca 10 år innan klimakteriet kan mensen börja krångla lite så du har ju åldern inne. 

  • Anonym (Fundersam)

    Inga andra symtom på graviditet så rätt säker.

    Är det vanligt att den krånglar på det här sättet?

  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-04-13 14:06:47 följande:

    Inga andra symtom på graviditet så rätt säker.

    Är det vanligt att den krånglar på det här sättet?


    Runt 40 är det ganska vanligt ja. Vissa hamnar i klimakteriet en bit före 50, snittet är 51 så i din ålder är det inte onormalt. Det kan vara bara enstaka cykler som krånglar. Där emellan är det som det brukar. Vill du veta mer säkert så skicka in FSH-prov till Werlabs.
  • Anonym (Fundersam)

    Och det här är ett vanligt symtom?

  • Anonym (Ewa)

    Början på klimakteriet. Inte ovanligt i din ålder.

  • Anonym (Fundersam)

    Ok tack! Känns bara så drygt...vill att det ska vara som vanligt. Jobbigt att ha skydd hela tiden....

Svar på tråden Konstig mens 39 år