• SynthiaGD

    sova över

    Hej! Det har ju blivit så svårt att dejta nu förtiden, eller åtminstonne som förr. 
    Träffade en kille för andra gången nyligen och efter kl 8 när puben vi var på stängde tog vi en promenad. sen frågade jag om han ville följa med mig hem och det ville han. jag hade kylen full så vi kunde lika gärna fortsätta där. vi kysstes lite, inte mer en så. sen sa jag att jag skulle gå och lägga mig och han fick gärna sova över om han ville det. klockan var ännu rätt tidig och jag ville inte bara be honom gå när vi nästan precis kommit hem till mig. och det är väl ändå underförstått att han går hem lite senare på natten? så han ville sova över iallafall. 
    jag sov i underkläder såklart, men han klädde av sig naken och la sig i min säng. jag kände bara "...ok.." han sa att han har ju bara ett par kalsonger liksom. och jag sa bara "ja men gud ja. gör det som känns bäst" så la jag ett täcke mellan båda sidor om sängen så han verkligen fick hålla sig på sin kant och han förstod att vi bara skulle sova. 
    Sen på morgonen så märker jag att han är kvar. och han ser också så nöjd ut. han säger att han vill ta en dusch och jag säger att ja visst, badrummet är till höger. använd gärna den blå handduken är du snäll. men han menar att vi ska duscha ihop.. jag svarar att "ah ok ja det hade varit mysigt men jag hinner verkligen inte just nu. du måste faktiskt dra rätt snart, så ta en snabb dusch du" så det gjorde han och stack och "vi ses snart då". asså vad är det för fel på vissa killar? jag tänker inte träffa honom igen.

    så frågor till er nu. är det för inbjudande att bjuda hem någon man inte vill ligga med? hanterade jag situationen rätt?

  • Svar på tråden sova över
  • Anonym (Gips)

    Underförstått att han går hem lite senare på natten? Det är nog bra att du ber om råd, annars kommer du stöta på problem i datingvärlden. Eller är du 14 år?

  • Anonym (Linda)

    Jag tycker nog du agerat lite konstigt TS. Du kan ju inte säga att det är ok att han sover över om det inte är det. Du behöver lära dig att vara tydlig, ingen kan läsa dina tankar. Om någon hade sagt att jag kan sova över hade jag trott att det var sex på gång. Om han har jättesvårt att komma hem och det är typ snöstorm så hade jag kanske erbjudit honom att sova över men att förklara vilka regler som gäller. 

  • Gameofthrones

    Eh!?va hur gambal är du?

    Du gav ju hintaecatt du ville ha han hem ni kysstes,.

    Han var fortfarande - in the moment. Han ville nog ha morgonmys sex.

    Men du viftade bort honom väldigt snabbt.

    Va glad att han var snäll kille.

    Jag tycker att du gjorde fel.

    Du gav honom sexhint hela tiden han trodde att han skulle fortsätta ha kul med dig.

  • Snucke

    Varför vill man bjuda hem någon som man inte har planer på att träffa igen om inte för ons?

  • Gameofthrones

    Hint* gammal* är för snabb när jag skriver. Teknikens under....

    Tillägg. Du måste vara mer tydlig. Jag tror att du tänker att man ska tänka själv och ha telepati. Det finns människor som inte tänker som du. Du måste dkfda dig mer kött på benen.

  • Anonym (herr ligg)

    man gör väl som man vill tänker jag...men vilken kille/man förväntar sig INTE ett ligg eller en skön kväll/natt om han blir inbjuden till att sova över?? :) Tycker du det va märkligt?

  • SynthiaGD

    Jag förstår hur ni tänker och  många av er tycker jag gjorde fel.
    Jag gillar mest att skeda i bekväma underkläder och det brukar båda tycka är mysigt. jag är inte 14 som en del tror, jag är 29 så har haft en del one night stands. tycker inte det är jättetrevligt. man kan ju ha mysigt ändå. jag tror inte att alla kvinnor skulle skriva under på att följa med hem måste betyda ligga. 

    Jag blev bara arg på honom för han vifta snopp i mitt sovrum utan att förvarna

  • Anonym (Nejjakanskeeventuellt)

    Nämen, är inte detta ett typiskt exempel på kvinnors otydligt, som män alltid självklart ska förstå!?

    Ofta säger ni en sak, men har ett annat budskap och menar något annat! Krypterade meddelanden i klartext!

  • Anonym (Ok)

    Om du hade varit sugen på honom hade du inte tyckt att det var något "fel på honom" p g a hans beteende...

  • Anonym (Linda)
    SynthiaGD skrev 2021-04-14 12:55:21 följande:

    Jag förstår hur ni tänker och  många av er tycker jag gjorde fel.
    Jag gillar mest att skeda i bekväma underkläder och det brukar båda tycka är mysigt. jag är inte 14 som en del tror, jag är 29 så har haft en del one night stands. tycker inte det är jättetrevligt. man kan ju ha mysigt ändå. jag tror inte att alla kvinnor skulle skriva under på att följa med hem måste betyda ligga. 

    Jag blev bara arg på honom för han vifta snopp i mitt sovrum utan att förvarna


    Det är inte så lätt att skriva inlägg så att man får en helhetsbild. Det jag reagerade på var att du sa att han kunde sova över men förväntade dig att han skulle gå hem. Att någon följer med hem betyder inte alls att man ska ligga, det har du rätt  i men hela upplägget kändes rätt luddigt (men du kanske var tydlig på ett sätt som inte framkommit). Om du vill ligga sked med en dejt tror jag ändå att du får vara tydlig med att det är vad du vill. 
  • Anonym (Gips)

    Felet är ditt, bara ditt. Mer än lovligt naivt av en 29 åring.

  • korngryn

    Jag hade nog ställt in mig på sex om en dejt erbjöd mig att sova över. Så tror jag de flesta tänker.

    Oavsett sex eller inte så hade jag verkligen inte förväntat mig att han skulle gåhem senare under natten om jag erbjudit honom att sova över! Det ingår väl liksom i konceptet sova över att man stannar hela natten.

    Jag tycker det är du som resonerar konstigt.

  • korngryn
    SynthiaGD skrev 2021-04-14 12:55:21 följande:

    Jag förstår hur ni tänker och  många av er tycker jag gjorde fel.

    Jag gillar mest att skeda i bekväma underkläder och det brukar båda tycka är mysigt. jag är inte 14 som en del tror, jag är 29 så har haft en del one night stands. tycker inte det är jättetrevligt. man kan ju ha mysigt ändå. jag tror inte att alla kvinnor skulle skriva under på att följa med hem måste betyda ligga. 

    Jag blev bara arg på honom för han vifta snopp i mitt sovrum utan att förvarna


    Fast HAN kan väl inte veta vad DU tycker är mysigt? Han är väl ingen tankeläsare.

    Jag tror de flesta, oavsett kön, tänker att sova över innebär sex när man dejtar. Inget krav eller måste såklart, men det är ju åt det håller tankarna går.
  • korngryn
    Anonym (Nejjakanskeeventuellt) skrev 2021-04-14 13:04:52 följande:

    Nämen, är inte detta ett typiskt exempel på kvinnors otydligt, som män alltid självklart ska förstå!?

    Ofta säger ni en sak, men har ett annat budskap och menar något annat! Krypterade meddelanden i klartext!


    Nja, de flesta människor menar det de säger. Man behöver inte utgå från att de menar något annat.
  • SynthiaGD
    Anonym (Nejjakanskeeventuellt) skrev 2021-04-14 13:04:52 följande:

    Nämen, är inte detta ett typiskt exempel på kvinnors otydligt, som män alltid självklart ska förstå!?

    Ofta säger ni en sak, men har ett annat budskap och menar något annat! Krypterade meddelanden i klartext!


    sånt där gris snack kan bara lägga sig. om vi vill kommer vi visa det och ni kommer märka
  • Anonym (Nejjakanskeeventuellt)
    SynthiaGD skrev 2021-04-14 13:25:04 följande:

    sånt där gris snack kan bara lägga sig. om vi vill kommer vi visa det och ni kommer märka


    The truth speaks!
Svar på tråden sova över