• Anonym (Ja nej kanske)

    Tänk om jag ÄR en bortbyting?

    Hela min uppväxt har min mamma skämtat om att jag måste vara bortbytt på BB. Jag hade så smala handleder och händer att jag tappade patientarmbandet hela tiden så mamma visste aldrig om det var jag som kom tillbaka till henne eller någon annan unge säger hon.

    Grejen är att ju mer jag tänker på det, desto mer undrar jag om det inte faktiskt är sant. Jag är inte lik min familj, varken psykiskt eller fysiskt. Jag är kort och smalt byggd, fortfarande har jag skitsmala handleder osv, min mamma är lång och kraftigare byggd, inte överviktig eller så, utan bredare axlar, höfter, handleder. Mer skelett liksom. Pappa är också lång. Syskonen är antingen långa eller kraftiga. Familjen har göna eller bruna ögon, jag har gråblå. De har mörkblont till ljusbrunt hår, mitt är ljusare. Mina föräldrar har en ganska stor vän- och bekantskapskrets, mina syskon har lätt för att skaffa vänner och platsar på ett självklart sätt in överallt, jag har ett fåtal nära vänner och står länge utanför innan jag kommer in i någon grupp. Jag har alltid föredragit att hålla mig i utkanten när föräldrarna ställt till med fester och sånt. Mina syskon hade lätt i skolan, många vänner, lite pluggande och helt ok betyg, jag kämpade hårt för mina helt ok betyg.

    Ja, jag vet inte jag. Kanske jag är en bortbyting. 

  • Svar på tråden Tänk om jag ÄR en bortbyting?
  • Anonym (Jag)

    Usch vilken jobbig känsla/oro <3 Med största sannolikhet är du inte en "bortbyting" men det går ju faktiskt att ta reda på om ni vill.

  • Gameofthrones

    Jag tycket inte att man skämtar om ngt sånt tänk om det är sant?

    Hur kommer det sig att hon skämtar om det hela tiden? Är det hon som har börjat? Då går hon stå för sitt kast. Är det fu som har märkt under tiden?

    Hon är väl rädd att det är sant.

    Be om ett DNA test. Det kan man inte neka dig till. Om du är osäker. Du har rätt och grta din bakgrund. Hälsobakrund är viktigt. T e x.

    Det är som kanske mest viktigt för dig vem du är.

  • Anonym (Ja nej kanske)
    Anonym (Jag) skrev 2021-04-14 14:42:32 följande:

    Usch vilken jobbig känsla/oro <3 Med största sannolikhet är du inte en "bortbyting" men det går ju faktiskt att ta reda på om ni vill.


    Ja, det känns lite konstigt, men om jag bad om ett dna-test så skulle väl mina föräldrar gå i taket.
  • Gameofthrones

    När jag födde mitt första barn så va jag rädd för förväxling på BB.

    Men märkte när jag födde mitt barn såg, titta hur mitt barn va likt mig 90% skulle märkas om jag hade fel unge med mig hem.

  • Anonym (Ja nej kanske)
    Gameofthrones skrev 2021-04-14 14:46:23 följande:

    Jag tycket inte att man skämtar om ngt sånt tänk om det är sant?

    Hur kommer det sig att hon skämtar om det hela tiden? Är det hon som har börjat? Då går hon stå för sitt kast. Är det fu som har märkt under tiden?

    Hon är väl rädd att det är sant.

    Be om ett DNA test. Det kan man inte neka dig till. Om du är osäker. Du har rätt och grta din bakgrund. Hälsobakrund är viktigt. T e x.

    Det är som kanske mest viktigt för dig vem du är.


    Alltså hon har alltid skämtat om det. Alltid, sen jag var bebis, enligt alla runt omkring. Själv minns jag att jag frågade vad bortbyting var när jag var 6. Sen har jag alltid jämfört mig med min familj och ibland undrat varför till exempel min syster har mörkare hår än jag, varför vi är så olika till sättet och sånt, som barn gör.
  • Anonym (Ja nej kanske)
    Gameofthrones skrev 2021-04-14 14:52:20 följande:

    När jag födde mitt första barn så va jag rädd för förväxling på BB.

    Men märkte när jag födde mitt barn såg, titta hur mitt barn va likt mig 90% skulle märkas om jag hade fel unge med mig hem.


    Jag är inte lik min mamma. Inte som jag kan se i alla fall.
  • Gameofthrones
    Anonym (Ja nej kanske) skrev 2021-04-14 14:53:44 följande:

    Alltså hon har alltid skämtat om det. Alltid, sen jag var bebis, enligt alla runt omkring. Själv minns jag att jag frågade vad bortbyting var när jag var 6. Sen har jag alltid jämfört mig med min familj och ibland undrat varför till exempel min syster har mörkare hår än jag, varför vi är så olika till sättet och sånt, som barn gör.


    Förlåt men jag tycker det är ok te ok, och göra så som din mamma gör vad händer med självkänslan, självförtroende. Allt man har blir bara frågetecken.
    Anonym (Ja nej kanske) skrev 2021-04-14 14:56:19 följande:

    Jag är inte lik min mamma. Inte som jag kan se i alla fall.


    Men är du lik någon!? Det kan vara så att man inte är lik sina föräldrar utan kanske morföräldrar eller farföräldrar. Längre bak i generationen?

    Men jag tycker att du tar ett DNA test för att du ska sluta och fundera. Du har ett liv för sjutton ska ditt liv vara en nasa funderingar som du kan lösa!? Men det är upp till dig.
  • Anonym (Hm)

    Min morbror blev förväxlad på BB men mormor märkte rätt snabbt att barnet inte var hennes. Det här var på 50talet.

  • Anonym (mmm)

    Inte så troligt att de skulle förväxlat, men är du osäker så tycker jag verkligen du ska gå till botten med det. Om du inte  vill be föräldrar om dvs-test så kan du väl börja med att fråga ett syskon om du och denne kan göra tester? Om er mamma hållit på och sagt så där hela ditt liv så måste väl syskonen har märkt det också, och då är en sån fråga inte så konstig. 

    sen kanske du skulle behöva terapi för dte är inte konstigt om du har osäker självbild om mamma sagt så där hela ditt liv. 

Svar på tråden Tänk om jag ÄR en bortbyting?