• Anonym (Gurka)

    Blyga personer

    Blev något fel i andra tråden, hann inte skriva klart. Du som är väldigt blyg och inte har så mycket erfarenhet av förhållanden eller träffa någon. Kan det hända att trots du är jätteintresserad av en person och sagt du vill träffa denne ställer in dejten pga rädsla och du känner du blir osäker? Har en sån kille och han visar allt att han är intresserad och det är han som pratar om att ses men nu när det väl gäller drar han sig ur. Varför?

  • Svar på tråden Blyga personer
  • Anonym (Absolut!)
    Anonym (Gurka) skrev 2021-04-14 15:38:45 följande:

    Blev något fel i andra tråden, hann inte skriva klart. Du som är väldigt blyg och inte har så mycket erfarenhet av förhållanden eller träffa någon. Kan det hända att trots du är jätteintresserad av en person och sagt du vill träffa denne ställer in dejten pga rädsla och du känner du blir osäker? Har en sån kille och han visar allt att han är intresserad och det är han som pratar om att ses men nu när det väl gäller drar han sig ur. Varför?


    Absolut kan det vara så att han känner sig osäker och "rädd" när det väl kommer till kritan. Har du träffat honom länge, eller är ni fortfarande precis i början?
  • Anonym (Gurka)

    Vi är vänner sen länge och det är ofta han som sagt ska vi göra det eller det någon gång, han har blivit mer öppen med tiden och vågar visa endel att han tycker väldigt bra om mig men när det väl gäller nu så bangade han, när det blev lite mer ?seriösare?. Hans vänner har sagt han är väldigt blyg och pratar inte med tjejer för han vet inte vad han ska säga/göra. Men det verkar ha handlat om tjejer ute inte tjejkompisar. Vet han har endel ångest också , vet inte om jag ska ge upp tanken att bli något mer. Vet inte om han någonsin kommer till kritan.

  • Anonym (Absolut!)
    Anonym (Gurka) skrev 2021-04-14 17:09:26 följande:

    Vi är vänner sen länge och det är ofta han som sagt ska vi göra det eller det någon gång, han har blivit mer öppen med tiden och vågar visa endel att han tycker väldigt bra om mig men när det väl gäller nu så bangade han, när det blev lite mer ?seriösare?. Hans vänner har sagt han är väldigt blyg och pratar inte med tjejer för han vet inte vad han ska säga/göra. Men det verkar ha handlat om tjejer ute inte tjejkompisar. Vet han har endel ångest också , vet inte om jag ska ge upp tanken att bli något mer. Vet inte om han någonsin kommer till kritan.


    Ja men då har du ju svaret redan. Han är intresserad; han vill egentligen mer, men han är rädd. Jag tror inte att det primärt är hans blyghet som är "boven" här (även om den så klart inte gör det lättare för honom), utan det är hans benägenhet att få ångest. Är man en "ångestmänniska" är allt som bryter invanda rutiner skrämmande, och det tar ofantligt mycket mod att våga nåt nytt - även enkla saker, som för de flesta framstår som helt "ofarliga". Som exvis att göra nånting som kan uppfattas som en dejt.
  • Anonym (bränd)

    Han kanske har blivit bränd, kanske många gånger. Min numera sambo var väldigt svår att gå från gamla kompisar till att dejta pga alla killar som svikit henne.

  • Anonym (Gurka)

    Ja isf av tjejer han vart intresserade av för något förhållande har han i stort sett aldrig haft.

  • Anonym (Sara)

    Det låter ju som att han har extremt lågt självförtroende/självkänsla eller problem med ångest snarare än att "bara" vara blyg. Att ha problem med ångest/låg självkänsla i sociala sammanhang kan vara väldigt väldigt hämmande.

Svar på tråden Blyga personer