• Anonym (PCOS)

    Spironolakton PCOS och dålig läkare

    Hej är de någon här som har PCOS och fått spironolakton pfizer?


    Jag har tagit dem i 2 månader. ska förklara nedan hur jag mår


    Diaree
    illamående
    ökad aptit för sötsaker
    EXTREM huvudvärk, som att jag fått slag i huvudet
    Yrsel, så yr så jag blir åksjuk
    frossa som varvas med "kärring-svettningar", alltså kallsvettas och blir varm
    sjukt sjukt trötthet men dock svårt att somna
    hjärtklappning och oregelbundna slag och ont
    ont i muskler och leder, har ofta kramp i muskler trots jag äter magnesium

    är det någon mer som har det så??
    ska inte ta medicinen mer men undrar om det är pga den ? Och vad annars för medicin det finns som hjälpt er ?


    Och jag var på vårdcentralen idag och berättade mina besvär och vet ni vad läkaren säger ??


    ska berätta. har sökt vård för mina besvär i 4 års tid men ingen har tagit mig på allvar, den läkaren jag träffade sist så sa han " a du vekar vara deprimerad och har ångest, det är därför du tappar håret, din mens är utebliven, du har gått upp i vikt för du antagligen tröstäter för du mår dåligt och du rör inte på dig??! jag skriver ut atarax och setralin"


     


    alltså va?? Jag känner min kropp och har haft depression i 20 års åldern och ångest så jag vet hur det känns och det var inte så det kändes, och tröstäta har jag inte gjort och har motionerat daligen och ätit hälossam kost med undantag söndag då jag kunde unna mig lite choklad.


    det var inte förrän jag skrev en egenremiss till gyn och fick konstaterat att jag har PCOS. och då förstod jag att alla mina besvär jag har är pga den.
    Så, idag var jag hos läkare och då var det samma läkare som skrev ut antidepp till mig. Jag förklarade mina besvär och då säger han "ja men det är biverkning kanske av dina antidepp" 
    Då sa jag  "för det första, så hämtade jag inte ens ut dem tabletterna för att jag är inte deprimerad. för det andra, så har jag PCOS"
    Och då säger han "ja det vet jag inte ritkgit vad det är, Men du inbillar dig mycket och mår dåligt i dig själv. så är det. Jag föreslår att du går hem och vilar och forsätter med dina tabletter så ska det nog bli bra. Ut och motionera och rör på dig, få lite frisk luft"


     


    Jag blev så chockad, så arg och nästan ville gråta. Min mor var med mig och hon blev helt paff!


    är det ens okej detta här?? Kände mig så illa behandlad

  • Svar på tråden Spironolakton PCOS och dålig läkare
  • BuoBä

    Vem skrev ut medicinen du får biverkningar av? Om det var gyn är det dit du borde vända dig. Vårdcentralen vet väldigt lite om kvinnosjukdomar. Inte ens alla gyn vet vad PCOS är...

Svar på tråden Spironolakton PCOS och dålig läkare