• Anonym (Orolig)

    Älskar man efter 5 år?

    Jag har varit med min man i 5 år och han har slutat säga att han älskar mig. Brukar det ofta bli slentrian och att man bara vänjer sig vid varandra och fortsätter ett liv tillsammans trots att kärleken till viss del dör? Jag har aldrig varit med om detta eftersom jag alltid håller igång kärleken, men min man säger att så blir det ju efter flera år tillsammans. Men så vill inte jag ha det. Jag vill känna mig älskad och inte bli tagen för given.

  • Svar på tråden Älskar man efter 5 år?
  • Moder1

    Kärleken djupnar med åren eller tar slut.

    Jag tänker att det är viktigare att man visar att man älskar någon än att man säger det konstant.

    Sen har man olika bekräftelsebehov och det får man kommunicera.

  • Moder1
    Anonym (six) skrev 2021-04-15 10:16:17 följande:

    Dessutom kan ni inte tänka för er själva och ska hela tiden ta råd från andra, tänk att vara tillsammans med någon som gör som andra säger. Så gör ni bara slit en dag bara fö att någon främlimg på nätet hade egna åsikter.


    Varför så fientlig mot svenskar? Har du blivit dumpad?
  • Moder1
    Anonym (six) skrev 2021-04-15 10:23:34 följande:

    Jag tycker bara inte om svenskar och sverige och jag har dessutom skrivit varför.


    Då utgår jag ifrån att du tänkt flytta ifrån Sverige inom kort.
  • Unhappy
    Anonym (six) skrev 2021-04-15 10:23:34 följande:

    Jag tycker bara inte om svenskar och sverige och jag har dessutom skrivit varför.


    Varför flyttar du inte ifrån Sverige om du tycker så illa om oss svenska och Sverige.
  • Anonym (Orolig)
    Moder1 skrev 2021-04-15 10:17:12 följande:

    Kärleken djupnar med åren eller tar slut.

    Jag tänker att det är viktigare att man visar att man älskar någon än att man säger det konstant.

    Sen har man olika bekräftelsebehov och det får man kommunicera.


    Min man visar det genom att överraska med tex en tidning som han vet att jag älskar att läsa, eller köper det han vet att jag tycker om att äta eller något annat. Han kan köra iväg med bilen och byta däck eller tvätta den etc. Fixa kaffe på morgonen. Men där tar det stopp. Jag är attraktiv i allas ögon, men ser inte hans åtrå till mig någonsin. Han tar aldrig på mig bara spontant eller tar min hand eller pussar mig. Sån har han iof aldrig varit, men det känns ändå värre nu när jag aldrig får höra orden att han älskar mig.
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Orolig) skrev 2021-04-15 10:08:19 följande:

    Jag har varit med min man i 5 år och han har slutat säga att han älskar mig. Brukar det ofta bli slentrian och att man bara vänjer sig vid varandra och fortsätter ett liv tillsammans trots att kärleken till viss del dör? Jag har aldrig varit med om detta eftersom jag alltid håller igång kärleken, men min man säger att så blir det ju efter flera år tillsammans. Men så vill inte jag ha det. Jag vill känna mig älskad och inte bli tagen för given.


    Folk är olika. Jag och min man har varit ihop ca 8 år och säger väl ca en gång i veckan kanske, att vi älskar varann. Vi gör det mer direkt efter att vi haft sex eller när vi pratat om något  allvarligt där vi stöttar varann. Då kan vi se varann i ögonen och liksom "åh, vad jag älskar dig!" 

    Man behöver vara lite medveten och upprätthålla även romantiken, tror jag. Om man bara släpper och säger som din man så tror jag att man gör relationen en otjänst. 
Svar på tråden Älskar man efter 5 år?