Forum Allmän debatt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Där rök barnens leksaker!

Tor 15 apr 20:57 Läst 0 gånger Totalt 260 svar
    Anonym (Explo­derand­e bomb)
    Visa endast
    Tor 15 apr 20:57 -12

Jag lever med min sambo och hans två ungar från tidigare förhållande. Jag flyttade in hos min sambo och hans ungar för ca 2 år sedan. Barnen är 7 och 9 år gamla. Jag har nästan direkt sedan jag flyttat in tjatat på barnen att de måste plocka undan sina leksaker och inte låta de ligga överallt. Så nu efter tjatande, tjatande, tjatande och tjatande exploderade jag och faktiskt slängde barnens permanent i en svart sopsäck! Ja, ni läste rätt, jag SLÄNGDE barnens leksaker för de inte har hörsammat mitt tjat. Jag har tjatat och varnat att detta kommer ske, och ungarna fortsatte att ignorera mig. Nu exploderade jag, tålamodet var totalt slut och en del av barnens leksaker är slängda i en svart sopsäck av mig. Nu är det ett jävla liv här hemma, jag och min sambo bråkar konstant sen dess, barnen gråter förtvivlat att de inte kan får tillbaka sina gosedjur och andra leksaker som de tyckte såå mycket om tydligen. Men de skulle de ha tänkt på när jag tjatade? Sambon vill separera men jag kommer inte flytta nånstans. Någon annan som har det liknande? Hur löser/löste ni detta?

• Tor 15 apr 21:03 #1 +3

Varför slänga? Varför inte bara lägga undan och säga till barnen att de får tillbaka leksakerna om de städar undan? Sjukt elakt av dig.

• Anonym (Herre gud)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:06 #2 -1 +2

Detta är psykisk misshandel du utsatt barnen för.

Det fungerar inte att tjata på barn och hota dem. Det som fungerar är att påminna, hjälpa och göra ordning till en kul grej. Du borde lära några böcker i barnpsykologi och gå några kurser i föräldramästring.

Du borde ta några steg tillbaka för du saknar kunskap i hur man hanterar barn. När du mästrar detta kan du bli en del av barns liv igen (din sambos eller kommande sambos barn).

• Anonym (H)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:06 #3

Om du är på riktigt så har du djupt skadat förtroendet som bonusbarnen har till dig.

Jag själv har av min pappa fått detta hot som liten och han har även börjat packa ner i sopsäckar. Och det är ingen rolig upplevelse som barn ska jag säga.

Hjälper heller inte mot problemet att få barnen att städa.

Bestäm att alla leksaker skall vara i deras rum. Svårare än så är det inte.

Du och barnens pappa måste vara överrens om reglerna.

Jag hoppas att du inte menar att du är så dum att du faktiskt slängt sopsäcken?

• Anonym (Dumhu­vud)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:07 #4
    Anonym (Exploderande bomb) skrev 2021-04-15 20:57:03 följande:

Jag lever med min sambo och hans två ungar från tidigare förhållande. Jag flyttade in hos min sambo och hans ungar för ca 2 år sedan. Barnen är 7 och 9 år gamla. Jag har nästan direkt sedan jag flyttat in tjatat på barnen att de måste plocka undan sina leksaker och inte låta de ligga överallt. Så nu efter tjatande, tjatande, tjatande och tjatande exploderade jag och faktiskt slängde barnens permanent i en svart sopsäck! Ja, ni läste rätt, jag SLÄNGDE barnens leksaker för de inte har hörsammat mitt tjat. Jag har tjatat och varnat att detta kommer ske, och ungarna fortsatte att ignorera mig. Nu exploderade jag, tålamodet var totalt slut och en del av barnens leksaker är slängda i en svart sopsäck av mig. Nu är det ett jävla liv här hemma, jag och min sambo bråkar konstant sen dess, barnen gråter förtvivlat att de inte kan får tillbaka sina gosedjur och andra leksaker som de tyckte såå mycket om tydligen. Men de skulle de ha tänkt på när jag tjatade? Sambon vill separera men jag kommer inte flytta nånstans. Någon annan som har det liknande? Hur löser/löste ni detta?

Varför separerade du inte istället?? Jag hade polisanmält dig för egenmäktigt förfarande om du var min sambo. Och du hade inte längre varit min sambo efter det!!
  • Tor 15 apr 21:09 #5

Varför vill du inte flytta?

• Anonym (Vidri­gt)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:09 #6

Skulle ha kastat ut dig OMGÅENDE! Självklart ska du flytta ut. Oförlåtligt av dig, försvinn därifrån. Stackars sambon och dennes barn!

• Anonym (lll)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:10 #7

Jag hoppas verkligen det här är en hittepåtråd. Ingen vettig person slänger väl en massa leksaker så där. 
    Nej, jag tror du bara har skrivit så, totalt oklart varför. Men du får väl gå och gräva upp sopsäcken, om det är sant. Den kan väl knappast vara borta. 

• Anonym (Explo­derand­e bomb) Trådstartaren
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:10 #8 -2

Tror ni inte jag har sagt till barnen att bara hålla sina leksaker på deras rum? Det har jag ett X antal gånger gjort. Jag har inte fått stöd av min sambo. Men nu när måttet var rågat tog det hus i helvete hos min sambo. Då var det mig han blev rasande arg över.

• Anonym (lll)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:11 #9
    Anonym (Exploderande bomb) skrev 2021-04-15 21:10:44 följande:

Tror ni inte jag har sagt till barnen att bara hålla sina leksaker på deras rum? Det har jag ett X antal gånger gjort. Jag har inte fått stöd av min sambo. Men nu när måttet var rågat tog det hus i helvete hos min sambo. Då var det mig han blev rasande arg över.

Ja? Är du förvånad?
    Jag tror fortfarande detta är ljug och hittepå. 
  • Anonym (?)
    Visa endast
    Tor 15 apr 21:13 #10

Man får hoppas det är en trolltråd, annars är du ju på riktigt helt dum i huvudet?? Herregud. Stackars barn. Hoppas sambon slänger ut dig med huvudet före. Så gör man inte mot barn. Så fruktansvärt elakt gjort.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll