• Thu 15 Apr 2021 21:19
    527 visningar
    8 svar
    8
    527

    Kommer man någonsin vidare?

    Jag har stora problem med att komma över mitt ex. Vi hade varit ihop länge och var förlovade när det tog slut. Såklart var det ett jobbigt uppbrott och mycket känslor. Första tiden var väldigt jobbig. Jag väntade och hoppades på att hon skulle ångra sig och komma tillbaka. Efter ett år var det inte så jobbigt längre utan hittade möjligheter i att vara ensam igen. Att prova med att göra sånt jag drömt om länge med karriären (förknippade med en del risk vilket inte varit aktuellt i ett nära förhållande med någon). Nu är det ca 2år senare och jag älskar mitt liv och jag och har accepterat att vi två inte var meningen att fortsätta. Men jag kan ändå inte sluta tänka på henne. Jag drömmer om henne ofta också. Saknar henne också såklart. Det är ju även en bästa vän som försvinner ur ens liv. Jag har provat att dejta andra såklart och visst det finns många fina kvinnor där ute men jag blir aldrig riktigt intresserad. Är det någon som känner igen sig? Kommer man någonsin riktigt över en person som man älskat så mycket? Eller är det en myt och en lögn för att man ska kunna hitta någon ny?

  • Svar på tråden Kommer man någonsin vidare?
  • Thu 15 Apr 2021 22:32
    #3

    I början jämförde man såklart dejter och potentiella dejter, men inte längre. Jag vill ju hitta någon annan. Måste man ständigt, för resten av sitt liv hemsökas av gammal förlorad kärlek? Haha.

  • Thu 15 Apr 2021 22:59
    #6
    Anonym (länge) skrev 2021-04-15 22:37:38 följande:

    Jag har varit skild i 7 år och har ett förhållande som är fantastiskt på alla sätt och vis sedan 5 år.

    Men - jag har fortfarande känslor för mitt ex som misshandlade mig psykiskt på olika sätt. Det var en totalt dysfuktionell relation som triggade starka känslor mellan oss. Vi var gifta i 20+ år. Nu senaste halvåret har mina känslor börjat svalna, märker jag! Det känns väldigt bra.

    Jag läste en gång att det tar ca 25% av tiden man varit tillsammans för att komma över sitt ex. Det verkar stämma bra för min del i varje fall. 


    Underbart att du hittade ut, hittade rätt och kunnat gå vidare. Tror du att du varit på samma plan känslomässigt om du inte haft en ny kärlek under de sju åren? Att man behöver någon annan för att komma över?
Svar på tråden Kommer man någonsin vidare?