• Anonym (TS)

    Dagis har könat mitt barn!

    Jag har aldrig könat mitt barn, jag har aldrig sagt du är pojke/flicka eller rättat när mitt barn använder felaktigt pronomen med hon/han.
    Men nu kommer mitt barn hem från dagis och säger JAG ÄR EN XXXXX - JAG HAR EN XXXXX!
    Alltså jag är så förbannad!!
    Det är inte deras jobb att köna mitt barn!
    Vem ska jag ta upp detta med? Rektor? Enhetschef? Kommunen? Vart vänder jag mig?

  • Svar på tråden Dagis har könat mitt barn!
  • Anonym (Acceptera)

    Vi föds som pojkar eller flickor.Acceptera och tänk på viktigare saker.

  • Aliona
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-04-16 20:41:29 följande:

    Trist försök, men intressant nytt verb, att köna någon, så jag ger ändå 3 poäng av 10. 


    Intressant, ja, fast knappast nytt. Att köna, eller felköna, är ganska vanligt i debatter om könsidentitet och genus. Prova att googla så ska du se hur mycket som kommer upp :)
  • FuckGoggleAskMe
    Aliona skrev 2021-04-16 21:00:12 följande:
    Intressant, ja, fast knappast nytt. Att köna, eller felköna, är ganska vanligt i debatter om könsidentitet och genus. Prova att googla så ska du se hur mycket som kommer upp :)
    Ok. För mig som bor utomlands var det ett nytt ord, jag lär mig ständigt ny svenska 
  • Aliona
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-04-16 21:06:57 följande:

    Ok. För mig som bor utomlands var det ett nytt ord, jag lär mig ständigt ny svenska 


    Så är det för mig med. Alltid kul att lära sig något nytt :)
  • Anonym (Jahapp)
    Saffran2337 skrev 2021-04-16 19:56:52 följande:
    Jag kommer ihåg trådarna om hon som bodde med svanar. Alla trodde hon trollade tills det skrevs om henne i tidningarna för brott mot djurskyddslagen.
    Svanmänskan här var definitivt ett troll. Skrev fler hysteriska trådar. Hon irl var nån annan. 
  • Anonym (....)

    Att ditt barn sagt jag har en xxx, ja, självklart har ditt barn en snopp/snippa. Det har alla människor om du inte visste det.

    Och ja, de flesta med snippa känner sig som flickor och de flesta med snopp känner sig som pojkar. Din unge har antagligen bara kommit fram till vilket kön den tillhör, då den inte fått den informationen från sina föräldrar(vilket är helt sjukt).

  • Anonym (...)
    Anonym (Jahapp) skrev 2021-04-16 21:53:50 följande:
    Svanmänskan här var definitivt ett troll. Skrev fler hysteriska trådar. Hon irl var nån annan. 
    ANOF hade hon som nick. MED VERSALER :D
  • Nomanisanisland
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 14:48:02 följande:

    Jag har aldrig könat mitt barn, jag har aldrig sagt du är pojke/flicka eller rättat när mitt barn använder felaktigt pronomen med hon/han.
    Men nu kommer mitt barn hem från dagis och säger JAG ÄR EN XXXXX - JAG HAR EN XXXXX!
    Alltså jag är så förbannad!!
    Det är inte deras jobb att köna mitt barn!
    Vem ska jag ta upp detta med? Rektor? Enhetschef? Kommunen? Vart vänder jag mig?


    Gud. Alternativt naturen.
  • Anonym (Jahapp)
    Anonym (...) skrev 2021-04-18 08:42:34 följande:
    ANOF hade hon som nick. MED VERSALER :D
    Var det inte tom en man som skrev? Hur som helst, gått till historien.   
Svar på tråden Dagis har könat mitt barn!