• Fri 16 Apr 2021 15:26
    412 visningar
    7 svar
    7
    412

    bekant skadar min relation

    Tjo, jag har många lösa kontakter på snapchat som jag inte träffar, bland annat en tjej som bor långt borta som jag träffat en gång. Men i vintras träffade jag en tjej som jag blev kär i och som blev kär i mig.

    Hon accepterade alla mina egenheter och verkade tycka att jag var värd att älska. Hon hjälpte mig med allt från att öppna upp mig igen till praktiska saker som att köpa hyllor till mina spel, rensa ut garderober för att göra plats för mig i sitt hem. allt kändes bra tills en tjej jag haft kontakt med på snapchat berättade att hon ville vara mer än bara vänner, detta trots att hon visste att jag hade flickvän. 

    Jag visste inte hur jag skulle hantera det så efter ett tag gav jag min flickvän snapschat-tjejens nummer. Hon ringde upp och blev dåligt bemött men senare gav min flickvän henne råd och ställen hon kunde söka hjälp på. 

    Vi gjorde slut på grund av den tjejen som för min flickvän kände sig bortvald och för att min tjej inte tyckte att vi skulle ha kontakt (jag och snapschattjejen) längre. Hon kände sig obekväm då hon blivit kallad både fitta, hora och avundsjuk i samtalet. 

    Nu är jag vän med min (föredetta) flickvän men hon tycker fortfarande att det är jobbigt att jag har kontakt med henne på en daglig basis. Jag vill ha kvar folk i mitt liv men skulle vilja ha lite råd kring hur jag ska hantera det här- Är jag helt fel ute när jag inte vill bryta eller sakta ned kontakten med snapshat-thejen och sötta tjejen jag faktiskt gillar och kan vara ärlig och hänga med en chans?

  • Svar på tråden bekant skadar min relation
  • Fri 16 Apr 2021 15:52
    #1

    Du ber din flickvän kontakta en annan tjej om att du inte är intresserad något mer? Sen har du daglig kontakt med samma tjej trots att hon har kallat din flickvän diverse förolämpningar? Var är din lojalitet egentligen?

  • Anonym (omoge­t av dig)
    Fri 16 Apr 2021 16:24
    #2
    aggopopp skrev 2021-04-16 15:26:22 följande:

    Jag visste inte hur jag skulle hantera det så efter ett tag gav jag min flickvän snapschat-tjejens nummer. Hon ringde upp och blev dåligt bemött men senare gav min flickvän henne råd och ställen hon kunde söka hjälp på. 


    Va? Varför skulle din tjej ringa upp den andra tjejen? Man får ta ansvar för sina egna kontakter.
    Hur kunde du inte veta hur du skulle hantera någon du anser dig vara vän med så att du har denne på sociala medier? 
    Du skulle bara sagt tack, men jag är i en relation. 
    Du kunde också tagit bort den andra tjejen om det blev besvärligt. 
  • Fri 16 Apr 2021 19:45
    #3

    Hon blev väldigt upprörd när jag inte vågade säga ifrån/ sätta gränsen, så jag gav henne snapchat-tjejens nummer. det samtalet gick inte bra men sen gav min flickvän henne tips på organisationer och vård där hon kunde prata med någon. 

    Vad tycker ni att jag ska göra nu?

    Mitt ex är någon jag vill ha kvar i mitt liv och jag fortsätter ändå prata  men den andra tjejen. jag vet inte varför. jag kan inte förklara det för henne och jag vet inte vad. jag ska göra Det hade varit fint med lite konkreta tips på hur jag ska hantera situationen.

    Tack för era svar 

  • neverp­reggo
    Fri 16 Apr 2021 19:48
    #4

    Så en tjej skulle behöva vård för att hon är kär i dig? Låter väldigt troligt och som en sansad reaktion att skälla ut den idioten( ditt ex) som bad henne söka hjälp.

  • Anonym (Nej)
    Fri 16 Apr 2021 21:32
    #5
    +1

    Nej, "bekant" skadar inte relationen, du skadar den.

  • Fri 16 Apr 2021 21:35
    #6

    Vad har du för diagnoser?

  • Anonym (ta ansvar­)
    Fri 16 Apr 2021 22:50
    #7

    Det är upp till dig att ta ansvar för dig själv och dina relationer, och att stå upp för dom som finns där för dig. Du verkar ha träffat en fantastisk tjej som tyckte om dig precis som du är. Som tur är verkar hon också tacka nej till att ta skit. Jag tycker du har betett dig otroligt omoget.

    Utifrån din berättelse kan jag säga att jag också hade lämnat, om min kille valde att fortsätta umgås med människor som behandlade mig illa. Varför vill du ens göra det? Det är ju jättekonstigt.

    Ger hon dig någon slags uppmärksamhet som du tror att du "behöver", eller vad handlar det om? Isf får du väl börja där. Om du någonsin vill ha en fungerande relation kan du ju inte vara uppmärksamhetstörstande på ett sätt som förstör dina förhållanden.

Svar på tråden bekant skadar min relation