Forum Relationsproblem - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Han kommentera när jag äter sött

Fre 16 apr 17:14 Läst 0 gånger Totalt 49 svar
    Visar endast inlägg av Anonym (Teddy) - Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy­)
    Återställ
    Fre 16 apr 17:14 #2

Självklart har han ingen rätt att mobba dig eller ha åsikter om vad du äter om du bett honom vara tyst. Han projicerar antagligen sitt dåliga samvete över sitt egna intag på dig. Plus att han tydligen har ett behov av att trycka ner dig. Han känner till dina problem och vet att det "tar" när han säger så till dig. Bli förbannad.

• Anonym (Teddy­)
    Återställ
    Fre 16 apr 18:18 #9
    Anonym (Kaksugen) skrev 2021-04-16 17:57:51 följande:

Jag tog så klart upp det till diskussion igen. Han menar att han måste kunna fälla normala kommentarer, på samma sätt som han pratar med vänner och familj. Jag kan inte censurera hela min omgivning.

I sak har han rätt. Det är en rätt harmlös kommentar, av samma typ som jag hört kollegor fälla till varandra i fikarum på jobbet (för övrigt därför jag i princip aldrig fikar sött på jobb), men jag är inte ?vanlig? när jag tillfrisknat från ätstörning.

Löjligt svar och det vet han. Ni har fel båda två. Det är inte alls en harmlös kommentar till någon med ätstörning. Precis som att man inte säger till den fd narkomanen: ska du dra en lina ikväll eller? Man måste klara att anpassa sig till andra människor och eventuella känsligheten. Han ljuger; han säger inte det han säger för att det är normalt att göra så. Han säger så för att trycka ner dig.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll