• Anonym (...)
    Sat 17 Apr 2021 07:44
    119 visningar
    2 svar
    2
    119

    Gnager i mig konstant

    Har blivit psykiskt misshandlad av min fru i flera års tid. Det är först nu jag har börjat att ta avstånd ifrån henne och dra mig undan. Är väldigt kall mot henne idag och kan vräka ur mig otroligt dumma saker mellan varven.

    Det hon gjort mot mig under alla dessa år gnager i mitt huvud konstant.

    Ska vända mig till en psykolog. Men vi har ett gemensamt barn och vet inte hur vi ska lösa det. Jag har inte någon som helst lust att se henne framöver. Så mycket skada hon gjort.

  • Svar på tråden Gnager i mig konstant
  • Sat 17 Apr 2021 11:52
    #1

    Bra gjort att bryta dig loss från en misshandelsrelation! Fortsätt att hålla henne på avstånd, fall inte för vackra ord eller krokodiltårar. Barnet ska ni väl ha vv, det fungerar för andra och antagligen för er också även om det blir jobbigt i början.

  • Anonym (ny tid)
    Sat 17 Apr 2021 19:16
    #2

    Det låter som du har kommit till en tipping point. Du säger att du inte vill se henne mer, och att du också börjat bete dig illa tillbaka-det är verkligen ett tecken på att relationen bör vara över nu. Men om jag får ge några tips, trappa inte upp hemskheterna genom att skrika, va elak tillbaka, utan flytta ifrån henne nu på en gång, ansök om skilsmässa. Sen tar du kontakt med en psykolog- som kan hjälpa dig att bearbeta dig och alla dina nedtryckta känslor. sen, när du gått hos psykologen ett längre tag, då kan du formulera vad det verkligen är du vill säga till din fd fru, för det är också din rätt att medvetandegöra henne om hur hon skadat dig med sitt beteende. 

Svar på tråden Gnager i mig konstant