• Anonym (Mamma till 2)

    Brintellix. Denna dyra antidepressiva

    Jag är en tjej på 42 som äter Brintellix tillsammans med Lamotrigin sen några månader tillbaks.Och Brintellix är så dyra. Någon som äter nån liknande som är lite billigare? 28 st för över 500kr är ju rena rama rånet.

  • Svar på tråden Brintellix. Denna dyra antidepressiva
  • Anonym (Högkostnadsskyddet)

    Men du kommer väl snabbt upp i högkostnadsskydd i gengäld? Byt inte om du mår bra på dem!

  • Anonym (Ingen bra idé)

    Tyvärr är alla sånna medeciner dyra, men man kommer ju upp i högkostnads skydd typ direkt. Sen är de en kass idé att byta från nått som funkar jag tog en medecin å fick samma medecin fast en annan tillverkare och fick en psykos av detta. Så om du hittat nått som funkar byt inte äns märke kan gå illa

  • Anonym (Mamma till 2)
    Anonym (Högkostnadsskyddet) skrev 2021-04-17 11:59:02 följande:

    Men du kommer väl snabbt upp i högkostnadsskydd i gengäld? Byt inte om du mår bra på dem!


    Tack för svar. Vad händer om jag slutar med Brintellix och bara tar Lamotrigin? Tar 20mg Brintellix och 2 Lamotrigin alltså 50mg.
  • Anonym (Högkostnadsskyddet)

    Det ska du inte göra om du är ordinerad båda. Brintellix är mot depression och Lamotrigin är stämningsstabiliserande, så de har inte helt samma effekt. Du behöver tala med den som skrivit ut/den som följer upp din medicinering. Jag tycker inte du ska byta av ekonomiska skäl eftersom det strax bör jämna ut sig pga högkostnadsskyddet. Om medicinerna funkar dig. Det går inte riktigt att jämföra med andra personer heller för man reagerar olika på läkemedel och har sällan exakt samma symtom heller.


    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-04-17 14:44:09 följande:

    Tack för svar. Vad händer om jag slutar med Brintellix och bara tar Lamotrigin? Tar 20mg Brintellix och 2 Lamotrigin alltså 50mg.


Svar på tråden Brintellix. Denna dyra antidepressiva