• Anonym (Peacock)

    Bästa åren förbi?

    Man, blev av med oskulden sent. Önskar jag haft sex när jag var mellan 20-29, då jag antagligen var som mest viril.
    När hade ni era bästa sexuella erfarenheter?

  • Svar på tråden Bästa åren förbi?
  • Anonym (Aldrig)

    Aldrig egentligen. Inga tjejer var intresserade av mig på högstadiet och gymnasiet, och när jag sedan träffade hon som blev min fru så var hon aldrig särskilt intresserad av sexbiten. Så nu lever jag i ett sexlöst förhållande sedan många år men vill inte bryta upp. För det lär ju inte vara någon annan som är intresserad av mig heller.

  • Hotelliggaren

    Det där är ju lite skevt, att vi män klarar mest o hårdast kuk i de åren, för kvinnorna är bättre o kåtare 30+. och ännu bättre 40+.... Sug åt er kvinnor! Så tala om missmatch! Anser själv att jag har bästa sexet nu (40+) så handlar nog mest om dig själv och din inställning till din egen sexualitet.

  • Hotelliggaren

    Visst, kvinnorna är ju precis som vi snyggast i yngre år, men sexet hänger inte så mkt på det. Anser att det handlar mkt om självkänsla och erfarenhet som oftast kommer med åren. Vet inte din ålder men om du är 35-40 så anser jag nog att du har en strålande tid framåt!

  • Anonym (Peacock)
    Hotelliggaren skrev 2021-04-17 12:00:21 följande:

    Visst, kvinnorna är ju precis som vi snyggast i yngre år, men sexet hänger inte så mkt på det. Anser att det handlar mkt om självkänsla och erfarenhet som oftast kommer med åren. Vet inte din ålder men om du är 35-40 så anser jag nog att du har en strålande tid framåt!


    Tyvärr. Blev av med oskulden i den åldern, inte legat sen dess. Är 50 år.
  • parnordqvist
    Anonym (Aldrig) skrev 2021-04-17 11:56:56 följande:

    Aldrig egentligen. Inga tjejer var intresserade av mig på högstadiet och gymnasiet, och när jag sedan träffade hon som blev min fru så var hon aldrig särskilt intresserad av sexbiten. Så nu lever jag i ett sexlöst förhållande sedan många år men vill inte bryta upp. För det lär ju inte vara någon annan som är intresserad av mig heller.


    Känner igen mig. Det var ingen som var intresserad av mig heller, och var det något så blev jag skräckslagen och fick taggarna utåt. Men det är tur att du träffat en kvinna som är din fru, men märktes inte det låga sexintresset innan ni gifte er? Jag är 49 år nu, fyller 50 i februari nästa år, men har fortfarande inte hoppat i säng med någon. Det börjar kännas att game is over. Vad händer efter 50? Vilka sjukdomar drabbar en? Hur mycket energi har man över för eventuellt gubbsex? Och framför allt, vem vill vara med en? De bästa åren är med stor sannolikhet förbi. Men vad händer då? Är man snuvad på alltihop ? Eller kommer det retroaktivt?
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Peacock) skrev 2021-04-17 11:50:10 följande:

    Man, blev av med oskulden sent. Önskar jag haft sex när jag var mellan 20-29, då jag antagligen var som mest viril.
    När hade ni era bästa sexuella erfarenheter?


    sånt där är nog högst individuellt. Jag är 50 + och tycker nog jag har bäst sexliv nu. 
    Det handlar om mognad, att veta hur ens kropp funkar osv. 
  • Anonym (Kvinna 51 år)

    Jag hade ett jättestort sexuellt uppvaknande som startade strax före 50. En helt annan level än tidigare. Som en vulkan. Det har blivit en av mina starkaste drivkrafter, så lusten behöver inte stanna av vid 50 utan kan utvecklas.

  • Miss Sunny
    Anonym (Kvinna 51 år) skrev 2021-04-17 17:36:00 följande:

    Jag hade ett jättestort sexuellt uppvaknande som startade strax före 50. En helt annan level än tidigare. Som en vulkan. Det har blivit en av mina starkaste drivkrafter, så lusten behöver inte stanna av vid 50 utan kan utvecklas.


    Just så  !    + 1
  • Anonym (Just nu)

    Jag är 44 och min nuvarande man är 51. Vi har varit ett par i några år nu och det har varit den bästa sexuella perioden i mitt liv. Innan hann jag pröva både en sambo, en make i långt äktenskap och några kortare flirtar. Men ingen kan mäta sig med det jag har nu.

  • Anonym (MZ)
    Anonym (Kvinna 51 år) skrev 2021-04-17 17:36:00 följande:

    Jag hade ett jättestort sexuellt uppvaknande som startade strax före 50. En helt annan level än tidigare. Som en vulkan. Det har blivit en av mina starkaste drivkrafter, så lusten behöver inte stanna av vid 50 utan kan utvecklas.


    Känner så väl igen mig! Har utvecklats till en orkan och lusten min superkraft. Hände efter att jag äntligen bottnade i mig själv och började uppskatta mig.
  • parnordqvist
    Anonym (MZ) skrev 2021-04-19 22:22:03 följande:
    Känner så väl igen mig! Har utvecklats till en orkan och lusten min superkraft. Hände efter att jag äntligen bottnade i mig själv och började uppskatta mig.
    Grattis till en ny era! Det måste kännas fantastiskt. 
    Jag fattar inte att folk få till sån´t där under hela livet. Hur bär ni er åt? Ni har alltså sex livet igenom? Jag fyller 50 nästa år och vet inte hur jag ska bära mig åt för att få debutera. Jag bor kanske fel, bor på landet, här finns inga kvinnor kvar, de som finns är runt 20 och är för unga. De kommer snart att lämna de också. Finns mest gamlingar. Snart är man det själv. Sen har jag ingen bil, har inget välbetalt toppjobb, har en del funktionsvariationer, åtminstone när det gäller jobb. Man är för mycket loser, helt enkelt. På kontaktsidorna radar en del kvinnor upp krav på sin tilltänkta partner. "Gilla mig inte om du inte är..." Det är som att söka jobb. 
  • Anonym (Sen)
    Anonym (Peacock) skrev 2021-04-17 11:50:10 följande:

    Man, blev av med oskulden sent. Önskar jag haft sex när jag var mellan 20-29, då jag antagligen var som mest viril.
    När hade ni era bästa sexuella erfarenheter?


    Jag var var själv sen, närmare 30. I början var jag osäker, hade svårt att lyckas ibland och lyckades inte ge frun orgasm. För oss var det kanske bäst i 40-årsåldern, vi är jämnåriga. Då hade jag blivit säkrare, vi började ha oralsex, frun fick orgasm och var ganska ivrig. Efter det har det gått neråt. Nu när vi är över 50 blir det sällan, frun har fått svårare att få orgasm igen, jag har svårare att lyckas och mina orgasmer är svagare. 

    Så runt 40-årsåldern stod vi nog på topp. Jag har ibland saknat att jag inte fick uppleva sex i tonåren eller i 20-årsåldern.
  • Anonym (Man40+++)
    Anonym (Peacock) skrev 2021-04-17 11:50:10 följande:

    Man, blev av med oskulden sent. Önskar jag haft sex när jag var mellan 20-29, då jag antagligen var som mest viril.
    När hade ni era bästa sexuella erfarenheter?


    Mmm, tråden är lite tvetydig... jag har full förståelse för "er" som känner er "snuvade" eller som känner att ni lever i någon form av ensamhet. Verkligen.

    Och därmed blir det lite svårt att prata i termer av åldersspann. Visst, jag hade definitivt flest sexuella erfarenheter mellan "20-29", och kanske en del som var "bäst". Vilket formade mig som sexuell person, vad jag uppskattar med sex, vad jag gillar, vad jag tror mig lärt om kvinnor rent sexuellt (bold statement!!).

    Men jag har definitivt även haft bästa erfarenheter, eller upplevelser, mellan "30-till-dags-dato". (lever i en mångårig relation). Hoppas att jag har många, många år kvar av sexuell aktivitet.

Svar på tråden Bästa åren förbi?