• Anonym (Dumpa)

    Vad skulle få er att dumpa ert barns pappa?

    Vad skulle få er att dumpa ert barns pappa förutom tex otrohet?

  • Svar på tråden Vad skulle få er att dumpa ert barns pappa?
  • Anonym (lll)
    Anonym (Dumpa) skrev 2021-04-17 15:41:13 följande:

    Vad skulle få er att dumpa ert barns pappa förutom tex otrohet?


    Vi skilde oss, så det kanske man kan kalla att "dumpa barnens pappa", men det var ett gemensamt beslut. Vi växte väl ifrån varann, är den korta förklaringen. Livet blev rätt tråkigt, gick i terapi men sen valde vi att skilja oss. 
  • Anonym (Hm..)

    Haha tänkte på otrohet direkt.

    Men annars typ om han blev alkoholist, våldtog en annan kvinna eller mördade någon (ej självförsvar). Annars ingenting mer tror jag faktiskt.

  • caveat emptor

    Om jag inte längre var kär i honom. Om relationen blir giftig. Om han av någon anledning skulle behandla barnen illa. Typ så.

  • Anonym (Jaha)

    Jag lämnade mina barns pappa för att han regelbundet hade sex med mig fast jag uttryckligen sa att jag inte ville. Det visade tydligt på hans brist på respekt för mig, när jag sedan blev gravid sket han fullständigt i mig och tänkte tvinga mig till abort. Som tur var fick jag missfall. Hans beteende innan missfallet blev droppen som fick bägaren att rinna över. Utåt levde vi ett lyckligt familjeliv dock.

  • Anonym (Marie-Louise)

    Vad som än gör att förhållandet inte fungerar så lämnar jag. Oavsett om det finns barn eller inte.

    Att man har barn ihop är aldrig en förmildrande omständighet för att stå ut med skit. Det är väl just precis då man måste lämna ett dåligt förhållande när man har barn.

    Min exman och jag skildes efter 15 år och det var av många olika anledningar men främst för att jag inte längre älskade honom och bristen på kärlek och respekt slet enormt på både föräldraskap och äktenskap.

  • Anonym (Masken)

    Lathet i mitt fall. Han gjorde ingenting hemma och bidrog inte med att jobba för att betala mat och räkningar heller. Brydde bara om sig själv och satte sitt eget mående framför barnens.

  • Anonym (Åt helvete med honom)

    Jag lämnade mitt äktenskap för att han ville knappt ha sex med mig längre - samtidigt som han alltid, alltid trånade efter andra unga kvinnor utomhus. (!!!) Ögonen höll på att trilla ut på honom när han såg en vacker kvinna, och han slutade inte att stirra öppet trots att jag sa åt 1000 ggr under våra 7 år som gifta. Han gjorde det från början till slut under vår tid tillsammans, redan på själva bröllopsdagen. Jag är såå mycket lyckligare nu utan mitt barns pappa i mitt liv.

  • Anonym (Sad)

    Om han var elak med våra barn skulle jag lämna honom direkt. Jag är uppväxt med en pappa som var egoistisk och elak till vardags. Det har skadat mig för livet, och relationen till min mamma är jättekomplicerad för att jag inte fattar varför hon inte valde barnens väl och ve före en elak gubbes. 

  • Anonym
    Anonym (Åt helvete med honom) skrev 2021-04-17 18:03:04 följande:

    Jag lämnade mitt äktenskap för att han ville knappt ha sex med mig längre - samtidigt som han alltid, alltid trånade efter andra unga kvinnor utomhus. (!!!) Ögonen höll på att trilla ut på honom när han såg en vacker kvinna, och han slutade inte att stirra öppet trots att jag sa åt 1000 ggr under våra 7 år som gifta. Han gjorde det från början till slut under vår tid tillsammans, redan på själva bröllopsdagen. Jag är såå mycket lyckligare nu utan mitt barns pappa i mitt liv.


    Påminner om min sambo
    Vad gav han för förklaring när du konfronterade?
  • Anonym (Åt helvete med honom)
    Anonym skrev 2021-04-17 21:11:44 följande:

    Påminner om min sambo

    Vad gav han för förklaring när du konfronterade?


    När jag konfronterade sa han att "alla män gör så" (lögn #1), "jag tittade inte på henne utan på någon annan" (lögn #2), "vart ska man annars titta?" (lögn #3) typ så... ELLER så lådsades han att han överhuvudtaget inte hörde mig ta upp ämnet! Vad gav din sambo för bortförklaringar? :-P
  • Anonym
    Anonym (Åt helvete med honom) skrev 2021-04-17 21:32:55 följande:
    När jag konfronterade sa han att "alla män gör så" (lögn #1), "jag tittade inte på henne utan på någon annan" (lögn #2), "vart ska man annars titta?" (lögn #3) typ så... ELLER så lådsades han att han överhuvudtaget inte hörde mig ta upp ämnet! Vad gav din sambo för bortförklaringar? :-P
    Att det inte hände , det vill säga jag inbillar mig alltså
  • Physalis

    Jag lämnade när han det blev tydligt att han alltid skulle fortsätta prioritera sin egen bekvämlighet över familjens behov.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (K)

    För det första skulle jag inte dumpa på grund av otrohet i sig.

    Det jag skulle dumpa för är brist på engagemang.

Svar på tråden Vad skulle få er att dumpa ert barns pappa?