• Anonym (Trött fru)
    Sat 17 Apr 2021 20:47
    441 visningar
    29 svar
    29
    441

    Min man kan inte sluta flasha

    Min man är besatt av att köpa saker av lyxiga märken och han tror genuint att det imponerar på folk.

    Jag får tex inte ställa undan brödrosten för att den är så fin och jag håller på att bli tokig. Han vägrar ta in att folk knappast bryr sig och påstår att det är jag som inte förstår hur folk fungerar.

    Allt ska flashas med! Inte så att han med ord skryter, men han ser ändå till att saker ska synas...

    Får fnatt snart!

  • Svar på tråden Min man kan inte sluta flasha
  • Anonym
    Sat 17 Apr 2021 20:57
    #1

    haha, lite kul
    Antar att du då är snygg? Så han har en snygg fru att flasha med?

  • Anonym (Igenk­änning­sfakto­r)
    Sat 17 Apr 2021 21:15
    #2

    Jag har en släkting som har liknande tendenser men hen skryter gärna ?vi har pool?, ?vi har dyr bil som kostade xxx xxx kr?, ?se på vår dyra, nya tv?, ?kolla min nya iPhone?. Och blir sur om man inte låter sig imponeras (jag imponeras sällan av de faktum att någon köpt något specifik men jag kan absolut vara intresserad av tekniken om jag ser att det skulle hjälpa mig i vardagen att köpa detsamma. Men jag imponeras verkligen inte av tingest eller av priset på dem).

    Jag förstår att det är jobbigt (och kanske pinsamt beroende på situation). Jag tror inte folk generellt imponeras av andras brödrostar (eller vad det än på vara). Finns kanske en viss kategori unga utan ekonomiska resurser som kanske kan imponeras av dyra, häftiga saker men vuxna tror jag sällan blir det.

  • Anonym (bling­eling)
    Sat 17 Apr 2021 21:44
    #3

    Jag köper bara vissa saker för att jag gillar dem och gillar att samla, men skulle aldrig köpa en bil för en miljon t.ex.. 

    Vill helst inte att någon utomstående ska veta/gissa sig till vad vi har i hemmet och vägrar därför städhjälp fast min man har tjatat om det i tio år. 

    Sen behöver man knappast berätta för folk att man har ett bra liv via en brödrost, det begriper de av hur man bor, semestrar och vad man jobbar med.

    Men det är lite roligt att retas med såna som din man TS. Vår granne har komplex för han har fått igång sin enda kakelugn men vi har två som går att elda i efter den gemensamt upphandlade renoveringen. Så nu går han och muttrar om att köpa in en tidsenlig och återuppbygga den i deras sovrum samt renovera murstocken där för 100 lax till eller så. Hans fru tycker han är tokig.

    Och vad gäller grillning är han nog identisk tvilling till Fredde i Solsidan!

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Sat 17 Apr 2021 21:48
    #4

    Kommentera/diskutera inte hans flashiga saker men brödrosten måste du ju få ställa undan! Blir han lycklig av sina saker får han väl hållas med det.

  • Anonym (bling­eling)
    Sat 17 Apr 2021 21:57
    #5

    Men TS, får jag rekommendera er en resa till Dubai?

    Efter en liten tripp till Mall of the Emirates där Breitlingklockor ligger i fyndlådan, enstensringarna lätt går upp till 5 karats briljant redo i butik och Vertu-mobilerna börjar på 6000 USD samt att Burj Kalifa har en varuautomat med "gold bars to go", så inser de flesta att ingen blir imponerad och ingen vill veta var du har köpt din brödrost, lilla Svenne där.

    Det finns väldigt få svenskar som kan kalla sig rika ur ett globalt perspektiv och jag kan säga att den resan botade mig från prylsjuka för ett bra tag.

    Frukosten på den stora balkongen på Sheraton Mall of the Emirates var dock ett minne för livet, den hade jag kunnat äta varje dag.

  • Anonym (ppp)
    Sat 17 Apr 2021 22:10
    #6
    Anonym (Trött fru) skrev 2021-04-17 20:47:08 följande:

    Min man är besatt av att köpa saker av lyxiga märken och han tror genuint att det imponerar på folk.

    Jag får tex inte ställa undan brödrosten för att den är så fin och jag håller på att bli tokig. Han vägrar ta in att folk knappast bryr sig och påstår att det är jag som inte förstår hur folk fungerar.

    Allt ska flashas med! Inte så att han med ord skryter, men han ser ändå till att saker ska synas...

    Får fnatt snart!


    1. Har ni ens gäster nu under corona? Jag menar, hur många är det som kommer få se den fantastiska brödrosten? (det blir ju så extra löjligt, liksom, vem bryr sig om er brödrost när folk kan dö av corona). 
    2. Det är ditt hem också, han kan inte ensam styra över vilka prylar som syns framme

    3. Vill du ens leva ihop med en så ytlig person (eller var nu orsaken ligger), en så skrytiga person som tydligen är i behov av att andra ska beundra hans materiella standard?
  • Anonym (A)
    Sun 18 Apr 2021 00:19
    #7

    Min pappa är också sådan. Jag tycker det blir skämmigt ibland när han ska överdriva genom att bjuda på dyr mat och dryck, och dessutom pratar om hur mycket folk tjänar och hur många kvadratmeter deras lägenheter är. Min mamma tror att de beror på att han växte upp i fattigdom, han har jobbat hårt för att samla ihop till en villa med altan i Bromma, så nu ska han banne mig lägga ut bilder på den på facebook också. Din man kanske också är "nyrik" och stolt? 

  • Anonym (A)
    Sun 18 Apr 2021 00:25
    #8

    Jag kan säga om min pappa att han är en väldigt kärleksfull person, trots sin upptagenhet med att framstå som rik. Jag tycker inte som andra skrivit att det måste betyda att man är en dålig människa.

  • Anonym (ppp)
    Sun 18 Apr 2021 08:57
    #9
    Anonym (A) skrev 2021-04-18 00:25:04 följande:

    Jag kan säga om min pappa att han är en väldigt kärleksfull person, trots sin upptagenhet med att framstå som rik. Jag tycker inte som andra skrivit att det måste betyda att man är en dålig människa.


    Det behöver det förstås inte betyda, men TS har inte skrivit mer om sin partner än just detta negativa drag som TS tycker är besvärligt, så då svarar man utifrån det man läser. 
  • Anonym (Terap­i)
    Sun 18 Apr 2021 10:15
    #10

    Föreslå honom att gå i terapi för att ta reda på vad detta behov av att hävda sitt värde kommer ifrån? Han skulle nog må bra av att jobba med sin självkänsla istället!

Svar på tråden Min man kan inte sluta flasha