• Anonym (Cissi)

    Funkar åldersskillnaden?

    Jag är 37 och väldigt intresserad av en man som är 29. Han är singel, inga barn. Jag har en tioåring, kan tänka mig fler barn men har ju inte massa tid kanske. Kan det funka eller är det dumt av mig att försöka inleda något?

  • Svar på tråden Funkar åldersskillnaden?
  • Anonym (Nja)

    Om han bara var en flyktigt bekant jag var nyfiken på och inte någon jag kände och blivit kär i så hade jag nog låtit det vara. Inte för att åtta år är så värst mycket, när båda är vuxna, men för att ni är på så olika platser i livet.

  • Anonym (Funkar utmärkt)

    29 är inte purungt. Åtta års åldersskillnad spelar ingen roll i er ålder. Hade ni vart yngre (tex 15 och 23)eller väldigt gamla har det effekt (tex 67 och 75).

    Så gillar du honom är det struntsamma. Åtminstone värt ett ordentligt försök om inte annat.

  • Anonym (Jovars)

    Det kan det göra om ni delar samma värderingar och livsmål. Det är mer sånt det beror på om det kan hålla än åldersskillnaden i sig när den inte är mer än mellan er. Jag har bekanta där hon är 9 år äldre. De har nu varit gifta i snart 26 år.

  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    Det kan väl funka!
    Kolla på Frankrikes president Emmanuel Macron. Han är 43 år och hans fru Brigitte är 68 år!

  • Gameofthrones

    Typ idag är det ingen konstigt med bli mamma igen vid 40 årsåldern.

    Man märker på människor här att endel blir gravida. Vid 40.

    Det är bra om du vet om han vill ha barn. Är du osäker tänk igenom ordentligt. Vill du ej ha barn. Då är en bra sak att släppa honom. För han skull.

  • Anonym (Cissi)
    Gameofthrones skrev 2021-04-18 15:32:35 följande:

    Typ idag är det ingen konstigt med bli mamma igen vid 40 årsåldern.

    Man märker på människor här att endel blir gravida. Vid 40.

    Det är bra om du vet om han vill ha barn. Är du osäker tänk igenom ordentligt. Vill du ej ha barn. Då är en bra sak att släppa honom. För han skull.


    Jag vill gärna men vet ju inte hur länge jag kan.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Nja) skrev 2021-04-18 15:28:39 följande:

    Om han bara var en flyktigt bekant jag var nyfiken på och inte någon jag kände och blivit kär i så hade jag nog låtit det vara. Inte för att åtta år är så värst mycket, när båda är vuxna, men för att ni är på så olika platser i livet.


    Jag tycker inte vi är på såå olika platser i livet direkt? För att jag har ett barn menar du? Vi har liknande värderingar, intressen och karriärer.
  • Gameofthrones
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-18 15:35:06 följande:

    Jag vill gärna men vet ju inte hur länge jag kan.


    Då får man göra ett fertilittest.

    Besöka och koll upp om du har tillräckligt många ägg kvar.

    Eller om du är säker just nu och bli det nu så prova
  • Anonym (Hustrun)

    Det där är ju inget. Min man är 22 år äldre än mig.

  • Anonym (NEJ)

    Nej! Inled ingenting med en yngre man, när Du själv har ett barn som är sådär pass stort! Om det är en flicka som Du har så är det så illa som det kan bli! Du kommer få ångest när han tittar åt hennes håll om några få år! Gör som Du vill, men man kan knappast vara fullt avslappnad under såna omständigheter om Du väljer honom (jag VET av egen erfarenhet, och det känns bättre för mig nu när killen är utbytt mot en 16 år äldre än mig) :)

    Läs vad andra skrev, om en "male" är äldre än en "female" med 22 år så gör detta inte ett skvatt. Få ihop resterande siffror om din omgivning själv...

  • Anonym (Fair)

    Det är så jäkla 1900-tal att bry sig om ålder. Han har ju för guds skull varit myndig i mer än 10 år, en vuxen man! Kör på om han vill!

Svar på tråden Funkar åldersskillnaden?