• Anonym (K8)

    Trekant eller sex med andra som slutat i katastrof?

    Vill du dela med dig av något som kanske först lockade er men sedan visade sig vara förödande för ert förhållande. Tänker på sex på flera eller sex med andra än sin partner i ett förhållande. Varför blev det inte bra för ert förhållande?

    Söker erfarenhet om sex på flera eller med andra i ett förhållande som inte gick så bra. Varför gick det inte bra?

    Tack på förhand för att du delar med dig.

  • Svar på tråden Trekant eller sex med andra som slutat i katastrof?
  • Aliona

    Varför är du bara intresserad av dåliga erfarenheter? Varför inte ställa frågan neutralt och se vad som kommer fram?

  • Danne007

    De flesta hade haft det bra tycker jag... för såna upplevelser kommer efter att man har testat kemin och att allt känns bra.

    Jag är nyfiken på att testa vara med ett par MEN det är bara en fatasi, vi får se om jag får kontakt med folk som vi klickar ihop och då kommer allt ordna sig ;)

  • Anonym (Svensson)

    Det man riskerar i sitt eget förhållande är ju att en eller båda parter kan bli kär i den/dom andra man har sex med. Det är något man aldrig kan styra över hur väl förberedd man än anser sig vara. Om personkemin klickar så är det ju inget man kan göra något åt. Man kan ju välja att aldrig ses mer men skadan är ju liksom redan skedd.

    Samt att svartsjuka kan dyka upp som man inte heller trodde.

    Precis så hände med oss. Min partner som är den mest öppna människa jag känner och minst fördomsfria fick efteråt oerhört stora problem med svartsjuka och självförtroende efteråt. Det kom smygandes i små portioner och när vi träffat den andra parten ett par gånger så gick det inte mer. Det blev bara bråk.

    Vi testade en annan person nåt år senare och lite mer försiktigt men det slutade med att min partner blev kär... Ett år senare separerade vi efter 7 år tillsammans. Det var snopet..

  • Anonym (:()

    Försökte ha trekant vid två tillfällen. Är ju en fantasi för typ alla män att ha två tjejer samtidigt. En KK och hennes kompis.

    Första gången allt kändes väldigt bra och trevligt, men när bägge utförde oralsex på mig så blev det för mycket och det var nog en halvminut. Men jag var så tänd att den gick snabbt upp igen, fast fortfarande för mycket så det blev väl en minut i ena en halv minut i andra sedan klart. Efter det var penisen död.

    Fick en chans till ett par dagar senare men hände stort sett samma sak. Sedan blev det inga mer trekanter. KKn lämnade mig efter några veckor, hennes kompis var med mig någon gång till bara vi två men verkade inte så värst intresserad av att fortsätta.

    Så det var traumatiskt.

  • Anonym (klokare med åren)

    Min erfarenhet är att det ofta blir svårare att ha "flyt" på sexet om det är två kvinnor och en man. Om tjejerna gillar att tillfredsställa varandra så funkar det bättre, men enklast och porrigast är ändå att vara två mån på en kvinna. 
    Har provat båda varianterna många gånger, men är helt klart mest avslappnad när det är två män och en kvinna. Jag är själv man och hetero, så det är väll den porriga situationen och det att få se sin kvinna njuta maximalt och känna sig i centrum som tänder. 
    Även om jag haft många trekanter med två kvinnor som varit bra, så känns det dels som att det är mer "logistik" att tänka på i sängen, och att det också lättare kan bli så att den ena kvinna känner att hon inte har en full attention och då kan gnissel uppstå. 
    Så mitt råd till dem som vill ha trekant är att börja med två män och bli van vid konceptet. Se om ni gillar det och om ni tänder på det så pröva försiktigt med en extra tjej.
    Har ni aldrig gjort något med någon annan tidigare, så starta med något litet, som att kvinnan får känna på männen och sedan bli smekt. Då känner ni om svartsjuka kommer okontrollerat eller om ni vara blir tända på mer. 

  • Anonym (L)

    Har skrivit om detta förut. Jag och min ex-fru bestämde oss för att experimentera med en trekant och hon bjöd in en manlig bekant. Men han gav henne flera så kraftiga orgasmer att hon bara skrek rakt ut och jag har alltid haft svårt att få henne att komma. Ja Inge bara jag, hon hade alltid haft svårt att komma. Men han gav henne orgamser så hon såg stjärnor. Vårt sexliv blev aldrig detsamma igen och det ledde till slut till att hon numera är min ex-fru.

  • Anonym (Anonym@)
    Aliona skrev 2021-04-19 06:22:01 följande:

    Varför är du bara intresserad av dåliga erfarenheter? Varför inte ställa frågan neutralt och se vad som kommer fram?


    Jag välkomnar det eftersom forumet översvämmas av positiva drömmar och erfarenheter. Folk här har en tendens att glorifiera hela grejen och bejaka sina fantasier in absurdum utan en tanke på vad dom satsar.
  • Anonym (Förlust)

    Jag förlorade min fästmö i trekant. Hon gick över till den andra mannen direkt :( 

  • Anonym (Flera perspektiv)
    Anonym (L) skrev 2021-04-19 08:55:50 följande:

    Har skrivit om detta förut. Jag och min ex-fru bestämde oss för att experimentera med en trekant och hon bjöd in en manlig bekant. Men han gav henne flera så kraftiga orgasmer att hon bara skrek rakt ut och jag har alltid haft svårt att få henne att komma. Ja Inge bara jag, hon hade alltid haft svårt att komma. Men han gav henne orgamser så hon såg stjärnor. Vårt sexliv blev aldrig detsamma igen och det ledde till slut till att hon numera är min ex-fru.


    Katastrof för er relation, men samtidigt, så kanske det var menat, att det skulle bli så här. Får en liten känsla av att din fru inte var supernöjd med er relation från början.

    Då kanske det var bra, det som hände? Minus för dig, men större plus för din fru?
  • Anonym (Linus)

    Min flickvän och stora kärlek blev förälskad i den andra mannen vi bjöd in....(jag som var drivande i detta).

    Har skrivit om detta tidigare.

    De är fortfarande ihop och har ett barn idag.

    Jag kommer aldrig hitta en kvinna som får mig att känna såsom hon gjorde. Älskar henne fortfarande.

    Var det värt detta för lite experimenterande i sänghalmen? Knappast.

    Tycker det är viktigt att alla par som funderar på att ligga med fler eller låna ut varandra behöver beakta att känslor kan uppstå som man inte räknat med. Det kan vara känslor av kärlek, otrillräcklighet, svartsjuka, stress och prestationsångest eller att man blir mer tillfredsställd med andra än den man lever med. Ofta har man ju (iallafall som man) en fantasi utifrån porrfilmer. Men i verkligheten så finns känslor man måste beakta. Man måste nog vara väldigt tajta som par och redan ha ett riktigt bra sexliv med varandra för att kunna ge sig in i dessa fantasier utan risker.

Svar på tråden Trekant eller sex med andra som slutat i katastrof?