• Anonym (Pistvakt)

    Min tjej är så tantig

    Jag har ett problem med min relation. Jag är 34 hon 28 och hon är så otroligt tantig. Dels är hon alltid extremt ospontan, allt ska planeras veckor i förväg. Hon har noll humor och när vi är på diverse parmiddagar med hennes likadana kompisar börjar de gnägga åt supertråkiga saker typ som att en stolpe till parasollet blåste ner i backen eller att deras bebis rapade lite. Hon har alltid blommig tunika på sig med mormorsskor på sig under och vägrar ta emot något jag köper.

    Hon vill aldrig ha spontant sex utan välplanerat och bara i missionären med lampan släckt och hon är knäpptyst.

    Hon har gått upp en del i vikt så kan ha med det att göra gällande lampan.

    För att göra det ännu mer spännande har hon nu börjat klocka sin ägglossning för att skaffa ungar. Vi bor i radhus så det är på plats.

    Hon vill inte gå med och gymma eller gå i någon sport då hon tror att hon har artros i ena fotleden eller vad det nu var.

    Hon vill inte heller åka någonstans förutom Ikea då det för krångligt. Man får inte krydda maten då kan man få ont i magen. När vi ser på film vill hon bara se massa klyschor (amerikansk komedi) och sitter och gnäggar till lite på de rätta ställena.

    När jag köpt sexiga underkläder tar hon bara på sig mormorstrosor igen. Vägrar ge eller ta emot oralsex, vägrar någon annan ställning. Alltså blir galen.

    Hur ska jag få denna människa att vakna?

    Och när jag själv ens pratar om att gå ut med några vänner blir hon inte bekväm med det. På fredsgskvällar pratar vi om försäkringar och sånt (hon måste ha det till minsta nagelsax) och så somnar hon vid elva. Kul.

  • Svar på tråden Min tjej är så tantig
  • Anonym (U)

    Om du ej gillar henne så är det fritt fram att avsluta relationen. Så det är liksom inget problem. 
    Kanske kan du hitta någon i din egen ålder.

  • Anonym (Pelle)

    Varför är du kvar med denna tant ?

    Jag tror inte du ska förvänta dig att hon ska göra en personlighetsförändring. Det är ju sån hon är...

  • Anonym (U)
    Anonym (U) skrev 2021-04-19 13:17:26 följande:

    Om du ej gillar henne så är det fritt fram att avsluta relationen. Så det är liksom inget problem. 
    Kanske kan du hitta någon i din egen ålder.


    Eftersom du är 6 år äldre menar jag. 
  • Anonym (Pistvakt)
    Anonym (U) skrev 2021-04-19 13:17:26 följande:

    Om du ej gillar henne så är det fritt fram att avsluta relationen. Så det är liksom inget problem. 

    Kanske kan du hitta någon i din egen ålder.


    Ja hehe, där slår du nästan henne humormässigt får jag lov att dra till med.

    Jo, kanske... tant och tantig går ju som mitt exempel med min tjej illustrerar inte hand i hand då.
  • Anonym (Pistvakt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-04-19 13:17:41 följande:

    Varför är du kvar med denna tant ?

    Jag tror inte du ska förvänta dig att hon ska göra en personlighetsförändring. Det är ju sån hon är...


    Har du erfarenhet...? :/ hade gärna sett att hon kunde rycka upp sig lite.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Pistvakt) skrev 2021-04-19 13:22:42 följande:

    Har du erfarenhet...? :/ hade gärna sett att hon kunde rycka upp sig lite.


    Var hon annorlunda när ni träffades menar du ?
  • Anonym (Pistvakt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-04-19 13:24:05 följande:

    Var hon annorlunda när ni träffades menar du ?


    Ja och nej. Jag reflektrede inte så mycket över det då men visst hade hon en stel stil. Tantig och blommig osv. Spårade ur mer när hennes vänner blev såna. I början kunde hon ändå ställa upp på vissa saker i sängen och ta på sig lite mer åldersadekvata kläder osv. Vi kunde även gå ut på fest/krogen osv. Men sen började detta med godis-och chipskvällar och noll intresse av något annat än hennes likadana bekantskapskrets typ...
  • annabellelee

    Hon har naturligtvis rätt att vara som hon vill. Men eftersom du inte låter vidare kär i henne känns det som att ni inte riktigt passar ihop. Göra slut och låta henne hitta någon som älskar henne kanske är bästa planen?

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Pistvakt) skrev 2021-04-19 13:13:52 följande:

    Jag har ett problem med min relation. Jag är 34 hon 28 och hon är så otroligt tantig. Dels är hon alltid extremt ospontan, allt ska planeras veckor i förväg. Hon har noll humor och när vi är på diverse parmiddagar med hennes likadana kompisar börjar de gnägga åt supertråkiga saker typ som att en stolpe till parasollet blåste ner i backen eller att deras bebis rapade lite. Hon har alltid blommig tunika på sig med mormorsskor på sig under och vägrar ta emot något jag köper.

    Hon vill aldrig ha spontant sex utan välplanerat och bara i missionären med lampan släckt och hon är knäpptyst.

    Hon har gått upp en del i vikt så kan ha med det att göra gällande lampan.

    För att göra det ännu mer spännande har hon nu börjat klocka sin ägglossning för att skaffa ungar. Vi bor i radhus så det är på plats.

    Hon vill inte gå med och gymma eller gå i någon sport då hon tror att hon har artros i ena fotleden eller vad det nu var.

    Hon vill inte heller åka någonstans förutom Ikea då det för krångligt. Man får inte krydda maten då kan man få ont i magen. När vi ser på film vill hon bara se massa klyschor (amerikansk komedi) och sitter och gnäggar till lite på de rätta ställena.

    När jag köpt sexiga underkläder tar hon bara på sig mormorstrosor igen. Vägrar ge eller ta emot oralsex, vägrar någon annan ställning. Alltså blir galen.

    Hur ska jag få denna människa att vakna?

    Och när jag själv ens pratar om att gå ut med några vänner blir hon inte bekväm med det. På fredsgskvällar pratar vi om försäkringar och sånt (hon måste ha det till minsta nagelsax) och så somnar hon vid elva. Kul.


    Det du pratar om är att förändra hennes personlighet, och det kan du fetglömma. Kommer aldrig hända. Den enda som kan förändra en människas personlighet är hon själv.

    Men hur kommer det sig att du valde att ha ett förhållande med henne om hon är så tråkig? 

    Gjorde du det klassiska "jag väljer henne som en work in progress och ser om jag kan förändra henne på vägen"?
  • Anonym (Pistvakt)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-19 13:29:13 följande:

    Det du pratar om är att förändra hennes personlighet, och det kan du fetglömma. Kommer aldrig hända. Den enda som kan förändra en människas personlighet är hon själv.

    Men hur kommer det sig att du valde att ha ett förhållande med henne om hon är så tråkig? 

    Gjorde du det klassiska "jag väljer henne som en work in progress och ser om jag kan förändra henne på vägen"?


    Ja kanske lite. Men hon blir bara mer och mer tvärtom! Mina föräldrar gillar henne mycket... och hon och syrran kan prata i timmar om hästar... bör jag ta upp det med henne? Blir svårt att lämna utan någon förklaring.
Svar på tråden Min tjej är så tantig