• Anonym (ledsen)

    min pojkväns mamma..... konstig?

    jag ör tillsammans med min pojkvän i 5 år. Vi är 28 år båda 2. 
    vi har varit lite av och på till och från. han har betett sig illa ibland och ljugit för mig. men jag har märkt att så fort vi har bråkat han och jag, så ignoerar hans mamma mig. hon slutar kommentera och gilla mina inlägg på sociala medier och hon hör knapp av sig och när jag träffar henne i affären så är hon väldigt kall och obrydd och lite nonchalant. Hon frågade sist "jaha så ni pratar inte mer nu igen va?" Så sa jag "ja, han ljög för mig och sårade mig och efter det blockade han mig för att jag konfronterade honom, han gör mig väldigt ledsen" då sa hon "aja du, jag blandar inte mig. det får ni lösa själva. ha det bra"


    det var typ som att; jag blandar inte mig, menas med jag skiter i vilket, sköt det själva, min son är perfekt, du vill bara hitta fel. Jag fattar inte :/ 
    jag tänker hade jag som mamma haft en son och han och hans tjej haft problem, hans tjej som jag tycker om och vill de ska vara ihop så hade jag ändå försökt stötta henne och kanske pratat med min son? det är inte att man blandar sig, det är att man hjälper. ibland behövs hjälp utifrån

  • Svar på tråden min pojkväns mamma..... konstig?
  • Anonym

    Hans mamma ska inte vara så långt in i er relation. Nej, hon har inget med era problem att göra. Det blir bara surt och konflikter om mammor ska vara inne och peta i allt.
    Om man behöver hjälp av utomstående så är det bättre med en oberoende part. 
    En mamma kommer alltid stå på sitt barns sida. 
    Tyvärr verkar dessutom din killes mamma omogen och har noll erfarenhet av hur man stöttar folk. 
    Nu när du har märkt hur omoget hon reagerar så inse detta. Förvänta dig inte mer. När du märker att hon straffar dig på sociala medier så inse bara att det inte fungerar och ta bort henne så att ni inte har sådan insyn i varandras liv. Du måste ha in lite luft i er relation.

  • Hyllemor
    Anonym (ledsen) skrev 2021-04-19 21:36:50 följande:

    jag ör tillsammans med min pojkvän i 5 år. Vi är 28 år båda 2. 
    vi har varit lite av och på till och från. han har betett sig illa ibland och ljugit för mig. men jag har märkt att så fort vi har bråkat han och jag, så ignoerar hans mamma mig. hon slutar kommentera och gilla mina inlägg på sociala medier och hon hör knapp av sig och när jag träffar henne i affären så är hon väldigt kall och obrydd och lite nonchalant. Hon frågade sist "jaha så ni pratar inte mer nu igen va?" Så sa jag "ja, han ljög för mig och sårade mig och efter det blockade han mig för att jag konfronterade honom, han gör mig väldigt ledsen" då sa hon "aja du, jag blandar inte mig. det får ni lösa själva. ha det bra"


    det var typ som att; jag blandar inte mig, menas med jag skiter i vilket, sköt det själva, min son är perfekt, du vill bara hitta fel. Jag fattar inte :/ 
    jag tänker hade jag som mamma haft en son och han och hans tjej haft problem, hans tjej som jag tycker om och vill de ska vara ihop så hade jag ändå försökt stötta henne och kanske pratat med min son? det är inte att man blandar sig, det är att man hjälper. ibland behövs hjälp utifrån


    Ni är 28 år gamla båda två och han kör någon slags tystnadshämnd mot dig när ni är oense? Förstår jag det rätt? Att vara tyst löser ju absolut ingenting och där har du problemet. Att hon sedan sade att hon inte blandar sig i problemen är väl bara bra. Vad önskar du att hon ska göra? Hon vet uppenbarligen att hennes son blockerar dig på sociala medier och slutar att prata med dig när han är sur. Att hon faktiskt vågade säga att hon inte blandar sig i är väl bara sunt. Ni är inte två små barn. Hon ska INTE blanda sig i, annat hade väl varit konstigt?


    Om du behöver hjälp utifrån så pratar du med familjerådgivningen eller dina kompisar och släktingar. Din pojkvän är vuxen. Mamman kan inte - och ska inte - göra mer där, eftersom det knappast funkar att hon säger: "Sluta ljug för din flickvän!" Hade det funkat, så hade han ju aldrig ljugit för dig.

  • Anonym (ledsen)

    vill inte hon ska blanda sig. men att komma med råd eller prata med sin son tycker jag inte är fel. men sen var det sättet hon sa det på, så kallt och nonchanalt. lite bitchigt typ`? 


    "aja du, jag blandar inte mig. det får ni lösa själva. ha det bra"
    kunde i så fall ha sagt "jag vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att ni löser allt. jag vill helst inte blanda mig i eran relation, ni är vuxna och kan lösa det själva tror jag".
    det är ju han som har gjort fel, varför ska jag straffas då eller vad man ska säga. fine att han blockar mig men varför blir hans mamma så kall och konstig, slutar kommentera och gillar mina saker jag lägger upp men så fort han och jag är sams då är hon snäll igen, kommenterar och älskar allt jag lägger upp och även hör av sig till mig. det är det jag inte förstår. 
    men det kanske är att han vänder på det? typ ljuger och säger att JAG bettet mig fel mot honom? :/

  • CitronTulo

    Han har ju säkert lagt fram sin version av vad som hänt till sin mamma! Den versionen omfattar förmodligen inte att han ljugit och betet sig illa.. och hon tar hans parti och tror på honom.

  • Anonym (Mamma till 2)
    Anonym (ledsen) skrev 2021-04-19 21:36:50 följande:

    jag ör tillsammans med min pojkvän i 5 år. Vi är 28 år båda 2. 

    vi har varit lite av och på till och från. han har betett sig illa ibland och ljugit för mig. men jag har märkt att så fort vi har bråkat han och jag, så ignoerar hans mamma mig. hon slutar kommentera och gilla mina inlägg på sociala medier och hon hör knapp av sig och när jag träffar henne i affären så är hon väldigt kall och obrydd och lite nonchalant. Hon frågade sist "jaha så ni pratar inte mer nu igen va?" Så sa jag "ja, han ljög för mig och sårade mig och efter det blockade han mig för att jag konfronterade honom, han gör mig väldigt ledsen" då sa hon "aja du, jag blandar inte mig. det får ni lösa själva. ha det bra"

    det var typ som att; jag blandar inte mig, menas med jag skiter i vilket, sköt det själva, min son är perfekt, du vill bara hitta fel. Jag fattar inte :/ 

    jag tänker hade jag som mamma haft en son och han och hans tjej haft problem, hans tjej som jag tycker om och vill de ska vara ihop så hade jag ändå försökt stötta henne och kanske pratat med min son? det är inte att man blandar sig, det är att man hjälper. ibland behövs hjälp utifrån


    Er relation är inte bra. Hans mamma ser att ni inte klarar av ett stabilt förhållande och tycker nog att ni bör göra slut en gång för alla. Tänk dig själv att ha en son som har ett förhållande som inte kommer leda någonstans. Mamman vill nog att han ska träffa någon som han passar med och som han har en stabil och lycklig framtid med. Hon vill inte hjälpa er att lappa ihop något som faktiskt aldrig varit bra.

    Dessutom är ditt ex säkert sårad och arg på dig. Han tycker att du har gjort fel och det har han mamma nog hört. Så jag tycker hon håller sig neutral på ett bra sätt. Du gör däremot fel som försöker blanda in hans mamma i ert gräl.

    Tänk så här : Om du hade en som som hade ett förhållande som inte var stabilt och som innehöll bråk och tårar skulle du vilja se det fortsätta? Sonen mår uppenbarligen inte bra av förhållandet. Om din son gör slut på denna dåliga relation och klipper kontakten kommer du då ha kontakt med hans ex? Kommer du gilla hennes bilder, lyssna på när hon klagar på din son och försöka medla?

    Eller skulle du ligga lågt, hoppas att det är slut och att sonen träffar någon som han faktiskt passar ihop med?
  • Anonym (Hmm...,,,)
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-04-20 05:13:04 följande:

    Er relation är inte bra. Hans mamma ser att ni inte klarar av ett stabilt förhållande och tycker nog att ni bör göra slut en gång för alla. Tänk dig själv att ha en son som har ett förhållande som inte kommer leda någonstans. Mamman vill nog att han ska träffa någon som han passar med och som han har en stabil och lycklig framtid med. Hon vill inte hjälpa er att lappa ihop något som faktiskt aldrig varit bra.

    Dessutom är ditt ex säkert sårad och arg på dig. Han tycker att du har gjort fel och det har han mamma nog hört. Så jag tycker hon håller sig neutral på ett bra sätt. Du gör däremot fel som försöker blanda in hans mamma i ert gräl.

    Tänk så här : Om du hade en som som hade ett förhållande som inte var stabilt och som innehöll bråk och tårar skulle du vilja se det fortsätta? Sonen mår uppenbarligen inte bra av förhållandet. Om din son gör slut på denna dåliga relation och klipper kontakten kommer du då ha kontakt med hans ex? Kommer du gilla hennes bilder, lyssna på när hon klagar på din son och försöka medla?

    Eller skulle du ligga lågt, hoppas att det är slut och att sonen träffar någon som han faktiskt passar ihop med?


    Håller med! Mamman förstår att förhållandet är dödsdömt och tycker troligen att ni bör göra slut en gång för alla. Mamman gör helt rätt som håller sig utanför er "relation".
  • Aliona
    Anonym (Mamma till 2) skrev 2021-04-20 05:13:04 följande:

    Er relation är inte bra. Hans mamma ser att ni inte klarar av ett stabilt förhållande och tycker nog att ni bör göra slut en gång för alla. Tänk dig själv att ha en son som har ett förhållande som inte kommer leda någonstans. Mamman vill nog att han ska träffa någon som han passar med och som han har en stabil och lycklig framtid med. Hon vill inte hjälpa er att lappa ihop något som faktiskt aldrig varit bra.

    Dessutom är ditt ex säkert sårad och arg på dig. Han tycker att du har gjort fel och det har han mamma nog hört. Så jag tycker hon håller sig neutral på ett bra sätt. Du gör däremot fel som försöker blanda in hans mamma i ert gräl.

    Tänk så här : Om du hade en som som hade ett förhållande som inte var stabilt och som innehöll bråk och tårar skulle du vilja se det fortsätta? Sonen mår uppenbarligen inte bra av förhållandet. Om din son gör slut på denna dåliga relation och klipper kontakten kommer du då ha kontakt med hans ex? Kommer du gilla hennes bilder, lyssna på när hon klagar på din son och försöka medla?

    Eller skulle du ligga lågt, hoppas att det är slut och att sonen träffar någon som han faktiskt passar ihop med?


    Skulle precis skriva exakt samma sak!
  • Anonym (*)

    Mamman har ingen skyldighet att välja sida i era bråk. Du skriver att du vill att hon ska stötta dig och prata med sin son. Då blir det ju att hon tar ditt parti. Varför ska hon göra det? Det är väl upp till henne. Nu verkar hon ju ta sonens parti, i.o.m. att hon blockar dig osv, men det har hon ju all rätt att göra. Det är väl kanske inte så konstigt att hon tar sin sons parti, för han lär ju stå henne närmare än vad du gör.

    Sedan förstår jag inte varför du fortsätter vara tillsammans med någon som beter sig illa och ljuger för dig.

  • Anonym (lll)

    Jag skulle verkligen inte vilja att min struliga pojkväns mamma höll på och kommenterade eller "gillade" på fejan hit och dit, om vi inte var ihop för tillfället. Det hade nog stressat mig bara.

    Det är som andra redan skrivit, ni två vuxna personer som själva reder ut ert. Du behöver inte söka bekräftelse från hans mamma, vilket jag tolkar det du skrev som att du gör. Det kanske är omedvetet från din sida, som att du "behöver" att hon gillar dig. 
    Om ni fortsätter ihop så visst, då förstår jag att man vill ha en bra relation med blivande svärmor men om det är så där struligt är det säkert så att hon suckar för sig själv och tänker "ok, så nu har de bråkat igen". 

    Om ni behöver hjälp utifrån så ska ni ta hjälp utifrån, dvs inte någon av era föräldrar eller syskon. Kontakta någon som kan ge er parterapi. 

  • Anonym (Lögnare)
    Anonym (ledsen) skrev 2021-04-19 22:29:07 följande:

    vill inte hon ska blanda sig. men att komma med råd eller prata med sin son tycker jag inte är fel. men sen var det sättet hon sa det på, så kallt och nonchanalt. lite bitchigt typ`? 

    "aja du, jag blandar inte mig. det får ni lösa själva. ha det bra"

    kunde i så fall ha sagt "jag vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att ni löser allt. jag vill helst inte blanda mig i eran relation, ni är vuxna och kan lösa det själva tror jag".

    det är ju han som har gjort fel, varför ska jag straffas då eller vad man ska säga. fine att han blockar mig men varför blir hans mamma så kall och konstig, slutar kommentera och gillar mina saker jag lägger upp men så fort han och jag är sams då är hon snäll igen, kommenterar och älskar allt jag lägger upp och även hör av sig till mig. det är det jag inte förstår. 

    men det kanske är att han vänder på det? typ ljuger och säger att JAG bettet mig fel mot honom? :/


    Du säger ju det själv? Om han kan ljuga för dig så kan han högst antagligen ljuga för sin mamma med. Jag har personligen väldigt svårt för lögnare, kan inte lita på dem.

    Skulle du må bättre av att gå vidare och hitta någon som det kan funka bättre med? <3
Svar på tråden min pojkväns mamma..... konstig?