• Anonym (vaccin)

    Klarar kroppen av alla dessa vaccin?

    Vaccin, efter vaccin efter vaccin.
    Är över 40 år och funderar på att ta 3 doser av hpv-vaccin som ska tas inom ett halvår.
    Lägg då till 2 doser av Corona-vaccin detta år.

    Klarar kroppen av alla dessa vaccin?

  • Svar på tråden Klarar kroppen av alla dessa vaccin?
  • Anonym (Ttt)

    Hur tror du kroppen klarar en sjukdomsperiod eller fler m corona och / eller livmoderhals cancer?

  • Anonym (vaccin)
    Anonym (Ttt) skrev 2021-04-20 14:06:04 följande:

    Hur tror du kroppen klarar en sjukdomsperiod eller fler m corona och / eller livmoderhals cancer?


    Jag får väll ta totalt 6 doser vaccin då detta år........
  • Anonym (Ttt)
    Anonym (vaccin) skrev 2021-04-20 14:07:44 följande:

    Jag får väll ta totalt 6 doser vaccin då detta år........


    Är du orolig så prata med sjukvården om hur du ska prioritera dina vaccin.
  • Anonym (Bebis)

    Ja, det klarar den. Tänk bara på hur mycket vaccin bebisar och småbarn får sina första år och det går alldeles utmärkt. Men om du nu tvekar så ta coronavaccinet i första hand. 

  • Limeblad

    Det är ju inte ovanligt att ta den mängden vaccin om man ska resa till vissa länder, vaccinerar sig mot tbe och influensan.

  • Anonym (vaccin)

    Har hört om risk för auto-immuna sjukdomar efter hpv-vaccin som därför är bannlyst i Japan.
    Vad ska man tro?

  • Anonym (Biståndsarbetare)

    Jadå. Jag jobbar i u-länder och får ofta ta så många doser men på en och samma gång. Min tre-åring fick Gula febern, Hepatit och Tyfoid samma dag i fjol. Jag har nog som mest fått fem olika vaccinationer inom loppet av en vecka.

    Angående ev. biverkningar får du väga riskerna för biverkningar mot skyddet mot sjukdomen.

  • Limeblad
    Anonym (vaccin) skrev 2021-04-20 14:31:06 följande:

    Har hört om risk för auto-immuna sjukdomar efter hpv-vaccin som därför är bannlyst i Japan.

    Vad ska man tro?


    Du har hört det?
  • Anonym (Källkritik)
    Anonym (vaccin) skrev 2021-04-20 14:31:06 följande:

    Har hört om risk för auto-immuna sjukdomar efter hpv-vaccin som därför är bannlyst i Japan.

    Vad ska man tro?


    Det är inte alls bannlyst i Japan. Däremot slutade man rekommendera vaccination, och utan det missar många att vaccinera sig.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (vaccin) skrev 2021-04-20 14:31:06 följande:

    Har hört om risk för auto-immuna sjukdomar efter hpv-vaccin som därför är bannlyst i Japan.

    Vad ska man tro?


    Det är ju inte så vanligt att ta HPV-vaccin som vuxen. Låter lite märkligt att du väljer att göra det samtidigt som du är så orolig för vaccinet? Ett bättre sätt är ju isf att använda kondom vid sex om du inte har en och samma partner sedan innan?

    Sen ?klara av? vaccinet, det gör man absolut.

    Vaccin är en minimal dos av sjukdomen kan man säga, som triggar kroppens immunsystem så att det uppfattar det som att du redan haft viruset och därmed inte blir smittad igen.

    Du har fått massa vaccin som litet barn, och tack vare det sluppit bli sjuk i svåra sjukdomar. Självklart är vaccin bra.
Svar på tråden Klarar kroppen av alla dessa vaccin?