• Anonym (TS)

    Kontraktskrivning imorgon - lön?

    Har blivit erbjuden jobb på ett demensboende och ska skriva kontrakt imorgon. Hade sökt två jobb, nämligen sommarjobb samt timvikarie i den kommunen och enligt intervjun så var intervjun för båda jobben och jag antar att jag därför även ska skriva kontrakt imorgon på båda dessa.

    Är inte så erfaren på hur det går till så funderar ju nu på om det är en förbestämd lön eller är det tänkt att löneförhandling sker vid kontraktskrivningen imorgon? Jag vet inte vad jag borde ha i lön så känns väldigt svårt. Hur vet jag isf vad jag ska begära? Lön har inte nämnts alls under intervjun.

    Har ingen tidigare erfarenhet från arbete inom vården. Studerar på ssk-programmet och endast haft 6 veckors vfu (3v på äldreboende). Jobbat lite innan inom disk och städ. Är 30+.

  • Svar på tråden Kontraktskrivning imorgon - lön?
  • Anonym (Lön)

    Man brukar komma överens om lön innan man bokar tid för att skriva på anställningsavtalet. Det är ju liksom inte alls säkert att du ens skulle tacka ja till jobbet om du inte är nöjd med lönen? Eller är du beredd att jobba där till vilken lön som helst? Tänk om du tex skulle resa en bit eller ha annat besvär för att ta dig dit och sedan erbjuder de en lön som du inte accepterar. Jag hade ringt dem innan. Eller i detta fall eftersom det blir tight inpå, så får du väl skriva på ändå om du redan muntligt har accepterat utan att veta lönen. Men till nästa gång, ta den frågan i samband med att de erbjuder dig tjänsten!

  • Friger

    Dom har helt säkert någon lönetabell. Inget att oroa sig för!

    Grattis till nya jobbet!

  • Anonym (Ssk)

    Hade samma omständigheter för några år sedan, då fick jag gå som vårdbiträde, på den lön som stod i nån årlig lista..

Svar på tråden Kontraktskrivning imorgon - lön?