• KlantSmurfen

    5 kvinnor mördade inom tre veckor

    doppper9 skrev 2021-04-22 03:42:20 följande: #136
    Maya84 skrev 2021-04-22 03:17:23 följande:
    Du kan ju inte vara seriös. Terrorattacker DÖDAR kvinnor. Våldtäkter är övergrepp mot KVINNOR. Hedersmord DÖDAR kvinnor! Skjutningar DÖDAR kvinnor!
    Eller vill du påstå att "alla män" begår dessa handlingar? Är det det du säger?
    IMPORTERAT VÅLD stiger!
    Eller har  just dessa mord inget med det ökade importerade våldet att göra?
    Tråden handlar om män som mördar, har du problem med läsförståelse?
    Vill du diskutera andra brott som terrordåd får du väl starta en egen tråd om det istället för att kapa TS tråd

    Bara rasister använder uttrycket 'importerat våld' förövrigt
    Maya84 skrev 2021-04-22 02:49:42 följande:
    Varsågod! 90% av all överfallsvåldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst. Du kan ju uppenbarligen inte finna saker själv. Men fortsätt skylla på att statistik är rasistisk, det är väl enklast så

    pjjonasson.files.wordpress.com/2017/10/sexualbrottslighet_bland_man_fodda_i_sverige_och_i_utlandet.pdf
    Och nu länkar du till sexualbrott? Ska du länka till allt utom det du påstod? vad blir nästa länk? Statistik över rattfylleri? Rån? Nedsmutsning? Hemorrojdsalva?

    - Var är länken som skulle visa det du påstod att 4 av 5 gånger är det en utländsk man som mördar kvinnor.
    Börjar bli rätt uppenbart för alla att du ljög
    "Tråden handlar om män som mördar, har du problem med läsförståelse?"

    Tråden handlar om
    Anonym (Varför?) skrev 2021-04-20 20:15:17 följande:

    Varför händer detta?Vad är åtgärder?Vilka lagar ska ändras?Fem kvinnor på tre veckor.För att män valde att mörda.


    har du problem med läsförståelse?Varför händer detta?Vad är åtgärder?Vilka lagar ska ändras?
  • KlantSmurfen
    sextiotalist skrev 2021-04-22 08:09:32 följande: #153

    Det är komplext och för att kunna göra rätt insatser, så får vi inte blunda för den kulturella delen, den "nedärvda" delen, sjuklighet och män som är helt enkelt sjukligt svartsjuka och kontrollerande. 
    Detta för att man ska göra rätt insatser vid rätt tillfälle. 
    Förutom att mannen ska lagföras, använda alla medel det går för att hålla honom från kvinnan, så måste fokus läggas på kvinnan.
    Kvinnorna är traumatiserade, fysiskt skadade och med all sannolikhet normaliserade. Och inte minst, man måste få fram en strategi så dessa kvinnor inte går tillbaka till sin förövare.
    Ibland önskar man att det fanns möjlighet att "tvångsomhänderta" en del av dessa kvinnor, inte för att de gjort fel, utan för att de måste ha hjälp med att bryta fullständigt med mannen.


    "...kulturella delen, den "nedärvda" delen, sjuklighet och män som är helt enkelt sjukligt svartsjuka och kontrollerande."
    När det handlar om 'kultur' som i Islam så är det ofta en kombination. Islam förespråkar ofta barnmisshandel för att lära barnen rätt.
    Nolltollerans mot barnaga har bidragit till att våld i nära relationer har minskat.

    Ett sätt att ta kontroll är social isolering, många av de som försöker/har lämnat har begränsat med sociala kontakter vilket ökar risken att hon går tillbaka.
    Traumatic bonding ökar också risken en.wikipedia.org/wiki/Traumatic_bonding
    Om man bara sätter någon i en jourlägenhet kan ensamheten och/eller traumatic bonding vara en biragande orsak till att de går tillbaka.
    En del av rehabilitering är att bygga upp en bra hälsosam relation med andra.
    Ensamheten går att minska och det är viktigt att de som jobbar med det har rätt utbildning.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Agnes) skrev 2021-04-22 04:23:06 följande: #146

    Tråden ska handla om mäns våld mot kvinnor, om folk vill ta upp invandring och annat så kan man starta en ny tråd istället för att förstöra ts tråd om mäns som mördar kvinnor. Man tar bort fokuset från dessa kvinnor och försöker omvandla den till en värvningstråd för AFS/SD.

    Kan en moderator rensa bort allt off topic tack.


    Hade jag varit korkad, oärlig och velat omvandla den här tråden till en värvningstråd för AFS/SD hade jag kallat alla för rasister.

    "Tråden ska handla om mäns våld mot kvinnor..."
    Tråden handlar inte om att konstatera att något har hänt, den handlar om
    Anonym (Varför?) skrev 2021-04-20 20:15:17 följande:

    Varför händer detta?Vad är åtgärder?Vilka lagar ska ändras?Fem kvinnor på tre veckor.För att män valde att mörda.


    Läs TS innan du gnäller
    "Kan en moderator rensa bort allt off topic tack."
    Vad har du själv bidragit med som är on topic?
  • KlantSmurfen
    Tecum skrev 2021-04-22 22:13:11 följande: #186

    Vi har haft många trådar om mäns våld mot kvinnor här och gemensamt för alla är att konkreta förslag och åtgärder för att stoppa eller minska det är sällsynta. Frågorna är givetvis svåra och det finns inga enkla lösningar. Men bristen på konstruktiva förslag beror också på att debatten kantrar över i sidospår och kärnfrågan kommer i skymundan.
    Sidospår nr 1  är män som genast hävdar att "kvinnor misshandlar också och män är lika utsatta." Ja kvinnor bär sig också illa åt i relationer men nu handlar trådarna om det grova våld som (nästan) bara män utför och som leder till  kvinnans död. Håll er till saken här och skriv en egen tråd om kvinnors våld!

    Sidospår 2 är de kvinnor som vid diskussion om gärningsmännen genast hävdar att "svenska män slår och dödar också, mer än utländska." Nu var fyra av de fem senaste morden utförda av män med utländsk bakgrund, men om vi antar att hälften av kvinnomorden utförs av personer med invandrarbakgrund innebär det en enorm överrepresentation i förhållande till hur många svenska resp utländska män det finns i landet. Samvaro med invandrarmän med bakgrund i en kultur med annan kvinnosyn innebär då en riskfaktor som är större än både missbruk och psykisk ohälsa, såvitt jag förstår. Så sluta att blanda bort korten om riskfaktorerna och håll er till saken! 

    Och "saken" är, vad gör vi åt detta helt oacceptabla faktum att en mängd kvinnor misshandlas och dödas av den man de har eller har haft en relation med?  


    När det inte blir någon diskussion om lär pojkar att inte slåss och bekämpa mansnormen (patriarkatet) ledsnar ofta de som startar diskussionerna.

    Sidospår nr 1
    Ska man diskutera våld i nära relationer ska man diskutera diskutera våld i nära relationer så sluta att blanda bort korten och håll dej till saken!

    "Men bristen på konstruktiva förslag..."
    Du hade ju helsäkert svaret i en annan tråd så varför diskuterar du inte våldsbeteende grundläggs i skolan (källa: ej publicerad studie) bekämpa mobbningen från ofta tuffa och utåtriktade killar (det attraherar tjejer) som konstruktiva förslag?
    Tecum skrev 2019-12-17 10:22:46 följande: #50
    Nya undersökningar visar att det finns ett starkt samband mellan mobbning och annat våld i skolan och våld mot kvinnor senare i livet. Våldsbeteende grundläggs i skolan och därför måste det bekämpas där. Därför är den kopplingen i högsta grad relevant i förhållande till trådstarten.
    Tecum skrev 2019-12-18 17:27:34 följande: #67
    Du vill ju inte ha någon diskussion om sakfrågan, varken om mobbning eller de följder det kan få. Du ber om källor och underlag, när du får det duger det inte. Det är SÅ typiskt, vissa personer blir supernervösa när mobbingämnet kommer upp, lägger ut rökridåer och försöker dra bort diskussionen från sakfrågan. Sen spelar du förorättad och gör dig till offer. Väldigt typiskt mobbare.... 
    Våldsbeteende grundläggs i skolan
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-23 17:56:38 följande: #226

    Det är ju precis det som normalpersonen är, därav strukturellt förtryck. Normalpersonen är ju inte ens medveten om sina destruktiva fördomar. Finns hur många exempel som helst på detta. Folk (både kvinnor och män) uppfattar att kvinnor tar mer plats än männen även när de pratar avsevärt mindre, folk känner större förtroende för män, ffa män vill bara höra andra mäns historier och tar generellt till sig chockerande lite av kvinnlig kultur under sitt liv osv osv osv. Precis som att vi förtrycker och fördömer människor baserat på klass, hudfärg, vikt, utseende, klädsel osv osv.


    Anonym (Guru) skrev 2021-04-23 17:45:26 följande:

    Finns gott om såväl kvinnohatare som manshatare i samhället. Det är dock extremfall. Normalpersonen är inte en del av något förtryck.


    KlantSmurfen skrev 2021-04-13 20:26:16 följande: #134
    Enligt den kollektivistiska religionen intersektionell feminism där man inte ser människor som individer (kombination av kritsk teori och muterad postmodernism) är livet en maktkamp mellan olika identitetsgrupper, när makten är jämt fördelad mellan identitetsgrupperna får vi automagiskt feministisk utopi. Om jag påstår att jag är kvinna får jag offerststus, tolkningsföreträde och får kalla alla som inte håller med för transfober.

    Man kallar religionen som är antiintellektuell och antivetenskap för vetenskap och slutsatserna för forskning, i denna religion är ej 50/50 ett bevis för orättvisor och förtryck, sen påstår man att det finns forskning.
    Man skiter fullständigt i orsakerna till lönegapet, det enda man behöver veta är 80% av männens löner.
    Eftersom man inte behöver veta något om det man kritiserar, det räcker med att säga 'strukturer' och annat som egentligen inte säger något är det väldigt attraktivt för slapphjärnor, de som låtsas stå upp för kvinnors rättigheter för att få godhetspoäng, sneaky fuckers och yrkesfeminister med offerskapet som inkomstkälla.

    Ej 50/50 inte ett bevis för för något öht.

    Den intellektuella ärligheten är så extrem att jag har väldigt tro att folk tror på det men jag förstår att man inte är kapabel att länka till den påstådda forskningen som inte finns.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-24 08:54:43 följande: #258
    Får man fråga vad du hade gjort för din manliga granne de åren ni bodde grannar? Människor är snabba med att kräva av andra men glömmer ofta bort vad de gjort eller framförallt inte gjort själva. Fråga inte andra vad de gjort för dig. Fråga dig själv vad du gjort för dem.

    Sedan bör man ta ansvar för sitt eget liv. Om det nu inte var en engångsföreteelse har du alla chanser i världen att ringa själv istället för att upprepande gånger störa grannarna.

    Ok, om du var så nere att du mentalt inte klarade det men lägg inte det på andra.
    Den som tycker att det är för mycket självuppoffrande i att ringa polisen när någon blir svårt misshandlad är knappast rätt person att moralpredika om fråga inte andra vad de gjort för dig. fråga dig själv vad du gjort för dem och enligt forumreglerna får man ju inte fråga om en sån moralpredikare kan vara mentalt funktionsvarierad så jag frågar inte.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-22 21:25:01 följande: #184
    Du får bli mer specifik i din fråga om du vill att jag ska kunna svara.
    Vill du som har motsatsen bristande livserfarenhet förklara på vilket sätt t.e.x förtryck och våld i religionens namn är ett individproblem och inte ett grupproblem?
    Vill du förklara på vilket sätt t.e.x våld i nära relationen är ett individproblem och inte ett samhällsproblem?

    Måste jag ge fler exempel på självklarheter i min fråga för att du med livserfarenhet ska kunna svara?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-24 10:08:48 följande: #268
    KlantSmurfen skrev 2021-04-24 10:00:52 följande: #266
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-22 21:25:01 följande: #184
    pyssel skrev 2021-04-22 21:20:49 följande: #181
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-22 21:17:07 följande:

    Poängen är att det är ett individproblem och inte ett grupproblem. Om någon inbillar sig något annat så är det bara ett kvitto på bristande livserfarenhet. Det är inte så att män är på ett specifikt sätt och kvinnor på ett annat.


    Det finns en mängd samhällsproblem som har ett antal samband med olika grupptillhörigheter. Du förnekar alltså detta. På vilka grunder då?
    Du får bli mer specifik i din fråga om du vill att jag ska kunna svara.
    Vill du som har motsatsen bristande livserfarenhet förklara på vilket sätt t.e.x förtryck och våld i religionen s namn är ett individproblem och inte ett grupproblem?
    Vill du förklara på vilket sätt t.e.x våld i nära relationen är ett individproblem och inte ett samhällsproblem ?

    Måste jag ge fler exempel på självklarheter i min fråga för att du med livserfarenhet ska kunna svara?
    De exempel du nämner är samhällsproblem men de är inget specifikt problem som beror på kvinnor eller män som grupp.

    Snälla Jens har varken mer eller mindre ansvar för dessa samhällsproblem än snälla Frida.

    Att hävda det är att bortse från grundläggande jämställdhet, som innebär lika rättigheter och skyldigheter oavsett kön.
    grupp

    1. ett antal objekt som står i ett gemensamt förhållande
    2. flera personer
        Sammansättningar: grupparbete, gruppmöte, grupptryck, gruppresa, intressegrupp
    3. ett antal musiker som uppträder och spelar in musik tillsammans
        Synonymer: band
    4. (militärt) den tredje minsta underdelningen av ett kompani; en grupp kan delas upp i omgångar, som i sin tur kan brytas ner till stridspar
    5. (militärt, flygtrafik) två rotar, fyra stridsflygplan
    6. (algebra) monoid där varje element har en invers, d.v.s. mängd X tillsammans med en associativ kompositionsregel ?: X?X som har ett (unikt) neutralt element i X och där varje element i X har en invers
        Hyperonymer: monoid
        Sammansättningar: grupphomomorfi, kvotgrupp, symmetrigrupp

    sv.wiktionary.org/wiki/grupp
    "De exempel du nämner är samhällsproblem men de är inget specifikt problem som beror på kvinnor eller män som grupp."
    Det går att göra fler kategorier med grupper än bara kvinnor och män.
    Att tillhöra en grupp innebär inte automatiskt att man är orsaken till ett problem, man kan vara utsatt för problemet som finns inom gruppen.
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-24 11:23:27 följande: #276

    ?Resultatet av undersökningen visar på att det finns kvinnofientlig aspekt där en tredjedel av medverkande kvinnor har fått motta sexistiska kommentarer såsom fitta, hora och slyna. 15 procent i undersökningen svarar att de blivit hotade med sexuellt våld som våldtäkt eller könsstympning. Siffrorna i samma fråga för män ligger på 5 respektive 3 procent (Löfgren Nilsson 2015, s. 52).?

    Ffa kvinnliga skribenter och politiker tvingas motta betydligt grövre påhopp än sina manliga kollegor. Så även om mängden är densamma så får mannen höra ?du suger på ditt jobb!? och kvinnorna får höra att ?du är en hora som borde våldtas?. Ja båda är kränkningar, och räknas lika i statistiken. Men du känner dig nog mer skakad i grunden om du precis fått det beskrivet i detalj hur någon vill våldta dig, än om någon tycker att du skriver dåligt.

    Och angående att kvinnor skulle vara inkvoterade och inte veta vad de pratar om så tror jag det handlar om att du är van vid det manliga ordet/sättet och förknippar det med den enda sanna vägen. Lite som den uråldriga diskussionen kring manligt och kvinnligt i raggningssammanhang. Män tycker att de som grupp får göra allt jobb och hade de inte tagit initiativet hela tiden så hade mänskligheten dött ut efter en generation. Jag menar på att kvinnor också raggar och tar första initiativet hela tiden, men ofta på helt andra sätt. Kanske med blickar, leenden osv. Men nä, det räknas inte som ett initiativ, för det är inte lika burdust och pang på som männens.

    Trots att kvinnornas sätt verkar vara mycket mer framgångsrikt, och något männen borde ta efter istället. Tror det är precis samma sak med de här kvinnorna som enligt dig är typ tagna från gatan med varken erfarenhet eller kunskap i bagaget. De har ett annat perspektiv än det du är van vid. Det behöver inte vara sämre, det är bara annorlunda.


    Postman skrev 2021-04-23 18:06:57 följande:

    Jag håller inte riktigt med dig. Män får också ta emot hot och hat, precis lika mycket men samhällets syn är att det får en man liksom tåla, knyt näven i fickan och håll käften, därför har män med tiden blivit hårdhudade och knyter sin näve i fickan.

    Därför får aldrig män heller det utrymmet i media, för en kärna anser att anser att männens problem då tar fokus från kvinnornas problem och män får ju så mycket utrymme redan idag (finns det en myt om) så de får liksom acceptera att bli förminskade.


    "Trots att kvinnornas sätt verkar vara mycket mer framgångsrikt, och något männen borde ta efter istället."
     Vill du ge några exempel och förklara varför kvinnors sätt är bättre än männens?
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-24 11:52:52 följande: #277

    ?Kollektivt skuldbelägga alla män?. Det tycker jag inte jag gör, jag undrar bara varför det ständigt är så märkligt tyst från alla män! Upplevde precis samma sak under metoo, enda gången männens röster hördes var för att pipa något om rättsstater och förtal. Eller ?jag har också blivit antastad på krogen en gång, kvinnor är minsann lika goda kålsupar!?

    Det är samma sak nu. ?Utvisa kräken!? ?När ska kvinnor lära sig att undvika dessa rötägg??

    Iaf. För att fortsätta på det krassa spåret är anledningen till att svenska kvinnor generellt riktar sig till svenska män i den här frågan sannolikt inte ett vurmande för utländska män - speciellt inte såna som sysslar med hedersförtryck - eller att vi alltid vill skuldbelägga alla vita män oavsett vad. Utan för att svenska vita kvinnor löper högst risk att misshandlas och mördas av svenska vita män. Eftersom de oftast är i en relation med varandra.


    Tecum skrev 2021-04-23 19:03:56 följande:

    Jag känner inte heller igen detta att män är tysta i den allmänna debatten? Och om det är så, vad tror du det beror på? Kanske på att mäns inlägg läses med mer kritiska ögon och genast blir nedsablade som medskyldiga och att de inte gör och säger tillräckligt eller rätt saker. Att kollektivt skuldbelägga män är det absolut bästa sättet att få dem att sluta engagera sig i frågan!

    Men här på FL skriver många män i denna och liknande trådar trots att här är ett kvinnoöverskott. Tyder det också på brist på engagemang i frågan?


    Jag var duktig och länkade det här klippet


  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-24 12:55:26 följande: #287
    Jaha okej, du använde samma rasistpropaganda som präglar den här diskussionen redan under metoo; bravo!
    KlantSmurfen skrev 2021-04-24 12:49:25 följande:

    Jag var duktig och länkade det här klippet



    Vill du vara förklara varför det är rasistpropaganda?
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-24 15:26:14 följande: #337

    Visst. Främsta(?) syftet med metoo var väl att visa hur otroligt utbrett problemet är. Det finns i alla samhällsklasser, i alla kulturer, i alla åldrar, i alla yrken... det vill säga: det går inte att peka finger på någon annan för våran egen bakgård ser FÖR JÄVLIG ut. Att då än en gång vända det till att det enbart handlar om en yttre fiende och att vi hade varit trygga inom vårat lands gränser om de bara varit stängda är rasistpropaganda.


    KlantSmurfen skrev 2021-04-24 15:07:40 följande:

    Vill du vara förklara varför det är rasistpropaganda?


    "Främsta(?) syftet med metoo var väl att visa hur otroligt utbrett problemet är."
    Nepp, man upplyser om ett problem för att diskutera och sen försöka lösa det, syftet/målet är göra något bättre (vi kan ju ha haft olika syften) men när jag upplyser om ett uppenbart problem kallar du det för rasistpropaganda.

    "Att då än en gång vända det till att det enbart handlar om en yttre fiende och att vi hade varit trygga inom vårat lands gränser om de bara varit stängda är rasistpropaganda."
    Kan det inte bara vara du som vill tolka det så för att kunna vända det till att det enbart handlar om rasistpropaganda?

    "...det vill säga: det går inte att peka finger på någon annan för våran egen bakgård ser FÖR JÄVLIG ut."

    Redan innan metoo blev vänsterfeminister kritiserade för att inte kunna tänka logiskt, sitt uppenbara hyckleri (sexism), sin korkade kulturrelativism, att de möjliggör de problem de påstår sig arbeta mot, är det något som känns bekant?
    ...det vill säga: hur snygg är din egen bakgård?

    Citerar lite så du kan kolla om du har något skit på din bakgård, eller på framsidan som kan behöva tas ansvar för och städas upp.
    Prey: Immigration, Islam, and the Erosion of Women's Rights
    Ayaan Hirsi Ali

    All the German cities I know have changed. Two guys harassed me while I was visiting Bonn, my hometown, this summer. They were very young, certainly under twenty-five, and clearly immigrants. In this situation I would normally show a clear response-perhaps even an aggressive one-but I was with my two-year-old son, I didn't want to provoke them further, so I just gave them the finger. They laughed and moved on to harass other women walking near us."
    "Are all men behaving in this way now in Germany?" I asked.
    Nicola's face became strained; she was visibly uncomfortable answering. "Sadly, no. I have to say for me it is a consequence of migration. It's hard to articulate. It's a problem with culture and the attitudes of Arab men to women."
    Her face creased further, and she wriggled in her seat, even more uncomfortable. "Until a few years ago, I was a real leftist here in Germany. My political view was that we should always be tolerant and respect other cultures. In high school, I worked for antiracist groups."
    She rubbed her brow. "I didn?t dare to come forward and talk about these things with my leftist friends. I didn't want to be called a racist.
    "'I don?t speak about these things much. I have friends who are leftist types, and they won?t discuss it.
    [...]

    Like her friends, Nicola seemed uncomfortable articulating the migration status of the men harassing her. I got the sense she almost wished they were white Germans so that the problem would be easier to discuss.
    [...]

    Before You Object . . .
    [...]
    The point of this book is not to demonize migrant men from the Muslim world. Rather, it is to better understand the nature and significance of the sexual violence that has occurred in so many parts of Europe in the recent past. As I was researching for this book, the #MeToo movement shone a light on sexual abuse and exploitation in the upper echelons of North America. I found myself wondering why an equally bright light was not being shone on the often more serious crimes against women in lower-income neighborhoods in Europe.

    Time and again in my career I have come across authorities and commentators-including self-described feminists-who are prepared to look the other way when it comes to the harassment and abuse of immigrant women at the hands of their own men. It now looks as if the same people are applying the same double standards when it comes to the harassment and abuse of native-born women. In some cases, I have even heard European victims of sexual assault make excuses for their attackers. Afraid of being called racist, these women strike an apologetic tone on behalf of those who assaulted them, some even apologizing for bringing them to justice.

    Authorities understate the incidence of assaults and harassment of women. In the interest of political expediency, politicians play down the threat and encourage the police to do the same. Excuses are made for criminal behavior. Judges hand out light sentences to perpetrators. And the media self-censor their reporting-all in order, it is said, to avoid stoking racial and religious tensions or providing ammunition for right-wing populists.

    This conspiracy of silence, or at least of understatement, has had predictable beneficiaries: none other than the right-wing populists such as the National Front (now National Rally) in France, the Party for Freedom in the Netherlands, the Alternative für Deutschland in Germany, and all the other parties whose core policy pledge is to restrict immigration, and particularly Muslim immigration.
    Islam and the Future of Tolerance: A Dialogue
    Maajid Nawaz, Sam Harris

    The Betrayal of Liberalism
    Nawaz:  Yes, we have such debates in the UK as well. Everything I'm going to say from here on I say as a liberal-in fact, I say while being a Liberal Democrat parliamentary candidate in London. A great liberal betrayal is afoot. Unfortunately, many "fellow-travelers" of Islamism are on the liberal side of this debate. I call them "regressive leftists"; they are in fact reverse racists. They have a poverty of expectation for minority groups, believing them to be homogenous and inherently opposed to human rights values. They are culturally reductive in how they see "Eastern"-and in my case, Islamic-culture, and they are culturally deterministic in attempting to freeze their ideal of it in order to satisfy their orientalist fetish. While they rightly question every aspect of their "own" Western culture in the name of progress, they censure liberal Muslims who attempt to do so within Islam, and they choose to side instead with every regressive reactionary in the name of "cultural authenticity" and anticolonialism.

    They claim that their reason for refusing to criticize any policy, foreign or domestic-other  than those of what they consider "their own" government-is that they are not responsible for other governments' actions. However, they leap whenever any (not merely their own) liberal democratic government commits a policy error, while generally ignoring almost every fascist, theocratic, or Muslim-led dictatorial regime and group in the world. It is as if their brains cannot hold two thoughts at the same time. Besides, since when has such isolationism been a trait of liberal internationalists? It is a right-wing trait.
    They hold what they think of as "native" communities-and I use that word deliberately-to lesser standards than the ones they claim apply to all "their" people, who happen to be mainly white, and that's why I call it reverse racism. In holding "native" communities to lesser-or more culturally "authentic"-standards, they automatically disempower those communities.
    Därför vill vänsterkvinnor inte tala om våldtäkterna
    Det vi just nu bevittnar är en vänsterfeminismens förtroendekollaps i realtid. Den sjunkande förmågan att analysera verkligheten illustreras av de ökande sexualbrottens frånvaro i debatten.

    Enligt radikalfeminismens forna fixstjärna Susan Brownmiller skulle våldtäkt förstås som systematisk terror riktad mot kvinnor i syfte att vidmakthålla patriarkatets dominans
    [...]
    Istället för 90-talets aktivism har våldtäkt som samhällsproblem medfört en väldig, passiviserande värderingskrasch. Antirasismen har kolliderat med radikalfeminismen och lämnat den senare i spillror.

    Konsekvensen blir att två olika teorier, båda lika bristfälliga inför den komplexa verkligheten, idag måste tillämpas för att förklara våldtäkt och andra sexualbrott; könsmaktsordningen eller socioekonomiska faktorer - allt beroende på gärningsmannens hudfärg.

    För patriarkatet anses paradoxalt nog kunna förklara allt från allvarliga metoo-övergrepp till minsta beståndsdel i relationen mellan könen, förutom när männen har sin bakgrund i världens mest patriarkala kulturer.

    När Expressens kartläggning i våras visade att endast 1 av 43 dömda gruppvåldtäktsmän 2016?2017 har svenskfödda föräldrar gav vänsterpartisten Linda Westerlund Snecker förklaringen; bristande integration, bostadstillgång och skolresultat samt maskulinitetsnormer som uteslöt prat och kramar.
    [...]
    Men inte alla män eller pojkar ses som fångna i de patriarkala mönstren eller är per automatik skyldiga. När exempelvis fem personer från ett HVB-hem på Gotland anhölls misstänkta för att ha gruppvåldtagit en rullstolsbunden kvinna 2016 anordnade de uttalat feministiska partierna V och Fi en opolitisk manifestation mot sexism och rasism istället för en politisk sådan mot våldtäkt och patriarkatet. (Männen släpptes i brist på bevis.)
    [...]
    Om idag var igår skulle vågen av vrede, kändismanifestationernas solidaritet och analyserna av patriarkatet även ha gällt gruppvåldtäkterna som ägt rum i Malmö, inte bara de sexuella övergreppen och trakasserierna på Stockholms kulturscener. Men bara tanken därpå skaver av förkastlig rasism. Det förklaras, som jag tidigare skrivit i SvD, av att dagens postkoloniala identitetspolitiska intersektionella vänsterfeminism inte kan renodla kvinnofrågor.

    I den ideologiska dimman går inga andra förövare att urskilja än vita män och även gärningsmän ses som offer om de tillhör en underordnad minoritetsgrupp.

    Ett vänsterfeminismens svek som också omfattar de grupper som ska beskyddas.

    steigan.no/2018/07/darfor-vill-vansterkvinnor-inte-tala-om-valdtakterna/
  • KlantSmurfen
    Tow2Mater skrev 2021-04-24 16:11:26 följande: #340
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-24 08:41:39 följande:
    Jo, jag ser det sämsta i en man som hellre har TVn så högt att han slipper höra det som skulle kunnat bli mitt sista skrik i livet.
    Han är mindre värd än en uttrampad hundskit under skon för mig.

    Inte lägga sig i?
    Trodde han att jag ramlade och bröt det en revbenen och var hemma någon månad då och då? Att jag råkat bryta näsan så hela ansiktet var lila?

    Jag är bitter, men bara på honom. Borde väl vara det oå hans fru också men hon är så liten och kuvad så henne tycker jag bara synd om. Dock verkar han inte vara den som slåss. Tro mig, jag har letat tecken i flera år.

    Idag är jag en positiv och levnadsglad person, jag fick den rättvisa man kan få. Till sist, efter många år.
    Visst skulle han kunnat anmäla, och samhällets lagar skulle kunna bli bättre, men du då? Du har även ett eget ansvar. Tror alla skulle kunna ta mer ansvar, inklusive kvinnorna själva.

    Här är nu ytterligare ett exempel.
    Förtrollning?? Vuxna kvinnor har faktist sin del i att ta ansvar för sin situation!

    "Nu har han släppts från fängelset och hon är rädd för att hon kommer att gå tillbaka till honom trots allt våld.

    ? Det handlar om en förtrollning där man vill få kärlek och tröst av den som skadar en mest. Men jag förstår också att det kan bli min död, säger hon."

    www.expressen.se/nyheter/krim/ellas-radsla-att-hon-ska-ga-tillbaka-till-sitt-valdsamma-ex/


    Jag tror inte hon menar 'förtrollning' som i 'våt av farliga män'
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-24 18:05:01 följande: #346
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-24 16:19:17 följande:

    Jag tror att du missbedömer dig själv.

    Du känns som en desperat stackare mer än en "starkare psykiskt" person, du kan säkerligen vara starkare fysiskt. Men utan empati är faktiskt dina muskler mer till nackdel än fördel.

    Stackars människa, stackars fördömande sate.


    Det är synd att du blir provocerad av fysisk och psykisk styrka. Du borde istället bli inspirerad och förbättra ditt liv.
    Är du helt säker på att det är något du har som är provocerande?
    Det kan ju också vara något som saknas.

    Jag väntar fortfarande på att du ska samla styrka och förklara "det är ett individproblem och inte ett grupproblem"

     
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-24 18:19:29 följande: #349
    Anonym (Anna) skrev 2021-04-24 16:10:07 följande:

    Vilka är dina förslag?


    * Nolltolerans mot våld från tidig ålder.

    * Nolltolerans mot sexism från tidig ålder och i samhället i stort.

    * Fysiskt och psykiskt stärkande aktiviteter för samtliga från tidig ålder.

    * Förebyggande vård för de som dömts för våldsbrott i nära relationer.
    Utveckla nolltolerans mot våld från tidig ålder.
    Ingår roliga skämt i nolltolerans mot sexism?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-24 18:23:53 följande: #351
    KlantSmurfen skrev 2021-04-24 18:22:16 följande:

    Är du helt säker på att det är något du har som är provocerande?

    Det kan ju också vara något som saknas.

    Jag väntar fortfarande på att du ska samla styrka och förklara "det är ett individproblem och inte ett grupproblem"

     


    Det har jag redan gjort men du missade uppenbarligen det inlägget.

    "inget specifikt problem som beror på kvinnor eller män som grupp" förklarar inte varför det enbart är ett individproblem och inte ett grupproblem.

  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-24 18:32:25 följande: #354

    Existerar det ens sexistiska skämt som är roliga?


    KlantSmurfen skrev 2021-04-24 18:25:13 följande:

    Utveckla nolltolerans mot våld från tidig ålder.

    Ingår roliga skämt i nolltolerans mot sexism?


    Jepp.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Guru) skrev 2021-04-24 19:13:58 följande: #360
    KlantSmurfen skrev 2021-04-24 18:25:13 följande:

    Utveckla nolltolerans mot våld från tidig ålder.

    Ingår roliga skämt i nolltolerans mot sexism?


    Sexistiska skämt är absolut olämpliga och något som exempelvis bör problematiseras och beivras i skolan. Så görs redan i och för sig. Men exempelvis är dessa skämt helt legitima enligt statstelevisionen så det finns att jobba på.
    Vissa sexistiska skämt är bara roliga i rätt sammanhang.
    Grännsen för vad som är roligt, sexistiskt och vad som är rätt sammanhang är väldigt inviduellt och svårt att definiera.
    Hur tänker du att nolltollerans skulle fungera i praktiken?
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2021-04-24 19:23:25 följande: #362

    Jag tycker inte att vi käftar emot. Alla vid sina sinnens fulla bruk skriver väl under på att hederskultur är enormt problematiskt. Precis som att det är problematiskt att klumpa ihop alla invandrare till en homogen grupp med dålig kvinnosyn. Och att bara diskutera invandrarkultur när våldet och förtrycket existerar även bland genomsvenska män.

    Och som sagt, att svenska kvinnor oroar sig för svenska män i det här sammanhanget (våld i nära relationer) är inte speciellt konstigt eller ens irrationellt. De flesta av oss är tillsammans med svenska män. Det är mestadels deras våld som kommer att drabba oss.

    Ja bra jobbat av politikerna. Vilket förslag de har tagit fram, förändringens tid är verkligen här! De vill höja minimistraffet för grov kvinnofridskränkning till 12 månader istället för 9, och förse mindre än 10% av förövarna med fotboja. Wow. Berg kommer att flyttas.


    Tecum skrev 2021-04-24 18:45:08 följande:

    Men är det verkligen så tyst? På Facebook pågår en eller namninsamlingar där män kan skriva på mot kvinnovåld. Visserligen helt meningslöst i praktiken men det visar ändå på engagemang. Politiker från alla(?) partier hade ett särskilt möte bara om denna fråga. Många insändare och inlägg på nätet.

    Du svarade inte på frågan om mäns engagemang på FL också är för dåligt?

    Sen klagar ni  på rasistiska förtecken i debatten. Men så blir det ju när ni själva går provokatörerna till mötes. Istället för att dra rasistkortet vid såna inlägg, svara bara "ja utrikesfödda är överrepresenterade i sammanhanget precis som vissa andra grupper." Det är fakta och inget mer behöver sägas. Att käfta emot triggar bara rasisten och gör att det blir tjafs och pajkastning istället för diskussion om konkreta åtgärder.


    "Och att bara diskutera invandrarkultur när våldet och förtrycket existerar även bland genomsvenska män."
    Jag tror du har lite svårt att förstå att dina försök att tysta med "rasism" och "svenska män" har motsatt effekt, det upprepas bara mer.
    Det handlar om brott mot mänskliga rättigheter - Kvinnotryck

    - Det råder en tystnad bland feminister i offentligheten kring just hedersförtryck. Invandrarkvinnor som försöker nå ut med sina erfarenheter blir ofta nertystade av svenska feminister, som tycker att "Vadå, gäller inte våld alla kvinnor?" Jag menar så här, förtydligar Amineh Kakabaveh: Etniskt svenska kvinnor kan fritt tala om det våld de utsätts för, men när kvinnor och barn med utländsk bakgrund och kvinnor utsatta för heders­våld vill tala om det tystas deras erfarenheter ner och omnämns som rasism.

    www.kvinnotryck.se/det-handlar-om-brott-mot-manskliga-rattigheter/
  • KlantSmurfen
    Anonym (Varför?) skrev 2021-04-25 17:03:27 följande: #373
    Jonnynilsson skrev 2021-04-25 16:54:28 följande:

    Och du behöver gå fler kurser i svenska. Jag har faktiskt inte en aning vad du menar.


    Jag fattar,du verkar inte så smart heller.Jag glömde skriva ordet efterlyst.Så nu känns det lättare för dig.Ha en fin dag!

    Jag brukar inte leka ordpolis men jag tror att du glömde skriva ett annat ord  Skrattande

    Vad löjligt och okunnigt att kalla någon rasist för att man ser på efterlyst .Vi ska inte skydda brottslingar eller blunda att alla män är snälla.

Svar på tråden 5 kvinnor mördade inom tre veckor