• Anonym (Vänne­r)
    Sat 24 Apr 2021 08:29
    400 visningar
    16 svar
    16
    400

    Har en vän sen snart ett år tillbaks

    Jag är en tjej på snart 43.Jag har en vän som jag har pratat med på telefon och sms i snart ett år. En dag så sa jag till honom att jag träffat en ny kille och slutade jag skriva till honom men han är en sån bra vän som verkligen bry sig om mig och jag har träffat han 2ggr. Men det är ingen jag skulle ha en relation med. Jag slutade ha kontakt med honom för ca en månad sen för jag hade inga känslor för honom. Sa att jag träffat nån annan. Men med den andra killen pratade jag bara med. Jag vill nog ha kontakt med min vän igen men skäms. Har träffat han 2ggr och han är en så snäll och omtänksam. Inte min typ pga hans utseende. Men har hjärtat på rätta stället. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Har en vän sen snart ett år tillbaks
  • Anonym (...)
    Sat 24 Apr 2021 08:37
    #1

    Jag förstår inte problemet? Vänner kan du väl ha även om du träffat någon? Eller är han kär i dig och tycker det är jobbigt att du träffat någon? Har du inte romantiska känslor för din vän så fortsätt bara att vara vänner. Man behöver inte bli kär i någon bara för att den har hjärtat på rätt ställe.

  • Anonym (K)
    Sat 24 Apr 2021 08:39
    #2

    Jag förstår inte.... Varför skulle du säga upp bekantskapen med en vän bara för att du har en relation? Och sedan uttrycker du dig väldigt konstigt, vadå träffat "någon annan"?? Ni dejtade ju inte ens, du skriver ju att ni bara var vänner. Har han verkligen känslor för dig? I så fall var det ju bara taskigt att hålla kvar honom ett år så han inte kan gå vidare. Så fundera på hur era känslor verkligen ser ut. Om ni BARA är vänner så finns ingen anledning att bryta, om han är KÄR i dig så måste du bryta för hans skull.

  • Anonym (Ini)
    Sat 24 Apr 2021 08:39
    #3
    Anonym (Vänner) skrev 2021-04-24 08:29:10 följande:

    Jag är en tjej på snart 43.Jag har en vän som jag har pratat med på telefon och sms i snart ett år. En dag så sa jag till honom att jag träffat en ny kille och slutade jag skriva till honom men han är en sån bra vän som verkligen bry sig om mig och jag har träffat han 2ggr. Men det är ingen jag skulle ha en relation med. Jag slutade ha kontakt med honom för ca en månad sen för jag hade inga känslor för honom. Sa att jag träffat nån annan. Men med den andra killen pratade jag bara med. Jag vill nog ha kontakt med min vän igen men skäms. Har träffat han 2ggr och han är en så snäll och omtänksam. Inte min typ pga hans utseende. Men har hjärtat på rätta stället. Vad ska jag göra?


    Låt honom gå...

    Varken schysst mot man 1 ellerman2 att göra något annat. Och inte bra för dig i längden heller.
  • Anonym (Ior)
    Sat 24 Apr 2021 08:41
    #4

    Varför säger du upp bekantskapen med vänner när du träffar en kille?

    Jag tycker att du kan kontakta din vän igen. Säg som det är, att du saknar honom som vän och tänkte fel när du sa upp kontakten, att du inser nu att det ni har är vänskap och att man behöver vänner även när man är i ett förhållande. En ursäkt till vännen är kanske på sin plats också, det känner du själv om det behövs eller inte.

  • Sat 24 Apr 2021 08:41
    #5

    Lämna honom i fred - lek inte med hans känslor.

  • Anonym (Vänne­r) Trådstartaren
    Sat 24 Apr 2021 08:51
    #6
    Pinotage skrev 2021-04-24 08:41:56 följande:

    Lämna honom i fred - lek inte med hans känslor.


    Sanningen är att jag varit rädd för att få känslor för honom. Han ser lite annorlunda ut och vill inte har ett förhållande med honom. Träffat han 2ggr och han är en toppen kille som jag pratade med varje dag förut. Men vet inte hur jag säga till honom för känner mig så taskig att jag slutade skriva med honom. Bara för min jävla rädsla för att bli kär. Har bara dåiga förhållanden bakom mig.
  • Anonym (J)
    Sat 24 Apr 2021 09:04
    #7
    Anonym (Vänner) skrev 2021-04-24 08:51:43 följande:

    Sanningen är att jag varit rädd för att få känslor för honom. Han ser lite annorlunda ut och vill inte har ett förhållande med honom. Träffat han 2ggr och han är en toppen kille som jag pratade med varje dag förut. Men vet inte hur jag säga till honom för känner mig så taskig att jag slutade skriva med honom. Bara för min jävla rädsla för att bli kär. Har bara dåiga förhållanden bakom mig.


    Spelar det någon roll att han ser annorlunda ut? Be om ursäkt som Ior skriver. Om han är en snäll man så är det både en bra vän och eventuell partner. Men du får inse att han kanske faktiskt blev sårad hur du behandlade honom.
  • Anonym (---)
    Sat 24 Apr 2021 11:18
    #8

    Satsa på att bli kär i honom istället, om du tror att han kan bli/är kär i dig.
    Utseendet spelar ingen som helst roll (såvida inte du själv blir avtänd). Vad andra tycker är helt oväsentligt. Du har tidigare haft dåliga förhållanden (fast med män med bra utseende?). Det är väl ett sämre alternativ i så fall. Här har du en man du tycker bra om och tror du kan bli kär i. Satsa.

  • Anonym (K)
    Sat 24 Apr 2021 11:21
    #9
    Anonym (---) skrev 2021-04-24 11:18:47 följande:

    Satsa på att bli kär i honom istället, om du tror att han kan bli/är kär i dig.
    Utseendet spelar ingen som helst roll (såvida inte du själv blir avtänd). Vad andra tycker är helt oväsentligt. Du har tidigare haft dåliga förhållanden (fast med män med bra utseende?). Det är väl ett sämre alternativ i så fall. Här har du en man du tycker bra om och tror du kan bli kär i. Satsa.


    TS har ju redan en kille......
  • Anonym (---)
    Sat 24 Apr 2021 11:50
    #10
    Anonym (K) skrev 2021-04-24 11:21:35 följande:
    TS har ju redan en kille......
    Har TS verkligen det? Hon sade ju till honom att hon träffat en kille, men "den andra pratade hon bara med". Har de fortsatt prata? Är de ett par nu, eller var det bara något hon sade för att hon inte vågade ha mer kontakt med första killen (rädsla för att bli kär)?
  • Anonym (K)
    Sat 24 Apr 2021 11:56
    #11
    Anonym (---) skrev 2021-04-24 11:50:55 följande:
    Har TS verkligen det? Hon sade ju till honom att hon träffat en kille, men "den andra pratade hon bara med". Har de fortsatt prata? Är de ett par nu, eller var det bara något hon sade för att hon inte vågade ha mer kontakt med första killen (rädsla för att bli kär)?
    Ja, nu vet vi ju inte exakt vad ts har för sig men att man "träffat någon annan" brukar antyda att man träffat någon man är kär i och vill satsa på, eller att man redan är ett par.
  • Anonym (---)
    Sat 24 Apr 2021 12:06
    #12
    Anonym (K) skrev 2021-04-24 11:56:43 följande:
    Ja, nu vet vi ju inte exakt vad ts har för sig men att man "träffat någon annan" brukar antyda att man träffat någon man är kär i och vill satsa på, eller att man redan är ett par.
    Svårt att veta men TS skriver ju tydligt att hon "sa att hon träffat någon annan", inte att hon nu träffat någon annan. Jag tycker det låter som om det inte blivit något mer med den andra, men det får väl TS förtydliga om hon vill.
  • Anonym (K)
    Sat 24 Apr 2021 14:16
    #13
    Anonym (---) skrev 2021-04-24 12:06:06 följande:
    Svårt att veta men TS skriver ju tydligt att hon "sa att hon träffat någon annan", inte att hon nu träffat någon annan. Jag tycker det låter som om det inte blivit något mer med den andra, men det får väl TS förtydliga om hon vill.
    Om hon skrivit "nu" eller inte spelar ingen roll, underförstått så betyder det ju att det är en förändring från tidigare i vilket fall. Som jag fattar är det iaf inte att hon haft en annan man i sitt liv en längre tid utan att det är något nytt och därför börjar ts fundera på vad hon ska göra av stackarn som är friendzonad.
  • Sat 24 Apr 2021 14:28
    #14
    +1

    Du är en kass vän.

    Låt honom vara.

  • Anonym (Ini)
    Sat 24 Apr 2021 14:38
    #15
    Anonym (---) skrev 2021-04-24 11:18:47 följande:

    Satsa på att bli kär i honom istället, om du tror att han kan bli/är kär i dig.

    Utseendet spelar ingen som helst roll (såvida inte du själv blir avtänd). Vad andra tycker är helt oväsentligt. Du har tidigare haft dåliga förhållanden (fast med män med bra utseende?). Det är väl ett sämre alternativ i så fall. Här har du en man du tycker bra om och tror du kan bli kär i. Satsa.


    Du hör väl att den här "vännen" eller tönten är mannen som alla kvinnor vill gifta bort med sin väninna. För att hon får dåligt samvete för att hon inte kan tänka sig honom själv.
  • Anonym (Ini)
    Sat 24 Apr 2021 14:41
    #16
    Anonym (---) skrev 2021-04-24 11:18:47 följande:

    Satsa på att bli kär i honom istället, om du tror att han kan bli/är kär i dig.

    Utseendet spelar ingen som helst roll (såvida inte du själv blir avtänd). Vad andra tycker är helt oväsentligt. Du har tidigare haft dåliga förhållanden (fast med män med bra utseende?). Det är väl ett sämre alternativ i så fall. Här har du en man du tycker bra om och tror du kan bli kär i. Satsa.


    Du hör väl att den här "vännen" eller tönten är mannen som alla kvinnor vill gifta bort med sin väninna. För att hon får dåligt samvete för att hon inte kan tänka sig honom själv.
Svar på tråden Har en vän sen snart ett år tillbaks