• Sat 24 Apr 2021 23:47
    497 visningar
    2 svar
    2
    497

    Prickar inte in ägglossning och får oväntade blödningar..

    Halloj!

    Jag är en tjej på 23 år och min sambo är 24, vi har pratat om barn länge och började försöka bli gravida för ca 7 månader sedan och har ännu inte lyckats.

    Vi trodde att det kanske kunde bero på att jag inte var säker på när min ägglossning var, så nu senaste två månaderna har jag kissat på ägglossningstest men jag har inte lyckats pricka in ägglossning?! Har testat både digitala tester som visar en smiley och ?vanliga? tester, nu senast så började jag testa mig direkt efter mensens sista dag och hela perioden fram till nästa mens men ingen smiley?! Kan det vara så att testen visar fel eller har jag ingen ägglossning?? Är det ens möjligt??...

    Nu till det som också är väldigt konstigt; denna månad (april) så hade jag mens mellan 1-5april, började kissa på ägglossningsstickor utan resultat fram till dag 17 in i cykeln, då har jag fått mens igen, vilket är ovanligt då jag i vanliga fall har en cykel på 32 dagar, vad kan detta bero på?! Min mens har alltid kommit regelbundet, nästan på klockslaget och aldrig haft såhär innan, trodde först att det kanske var blödning i samband med ägglossning men har blött rikligt nu i 4 dagar...

    Har någon annan varit med om detta?! Vad kan vi göra. Vi har försökt få hjälp via både VC och barnmorska men tyvärr måste jag vara minst 25 för att få utredning samt ha försökt i minst 12 månader, de vill inte ens ta blodprover för att utesluta brist på något viktigt i kroppen.. Värt att tillägga är kanske att jag inte tagit preventivmedel på ungefär 3 år, så tror inte att det fortfarande påverkar kroppen(?), åt olika p-piller förr...

    Jag vet att det inte är värt att stressa, och egentligen så är jag inte stressad över att vi inte ska kunna bli gravida, utan förhoppningsvis händer det förr eller senare. Är mer orolig över vad som är ?fel?/?galet? med min kropp? Någon här inne som varit med om liknande och kan ge mig/oss lite tips/råd? Vi börjar bli desperata...

Svar på tråden Prickar inte in ägglossning och får oväntade blödningar..