Jag ställde in bröllopet
Vänta här nu!
Det låter ju onekligen som att din mans arbetskamrat har någon psykisk störning. Ja, här kommer narcissist-kortet igen, men det finns många i vårt land tyvärr.
En narcissist är en person som är extremt manipulativ. De har ingen empati och speglar andras känslor för att passa in. De säger och gör saker som normala personer med hämningar aldrig skulle falla in. Tex det här med fruns kompis och hotellövernattningen. Din man har uppenbart försökt stå emot men inte lyckas. Tyvärr verkar den här narcissisten vara vän med fler på din mans arbetsplats, och därför känner din man empati mot den här människan och känner att han måste bjuda honom om han bjuder den andra. Hur han framför det till dig var antagligen extremt omtänksamt och klumpigt.
Jag ber om ursäkt att om jag har fel, men har du sett den austrailienska reality serien som handlade om par som skulle gifta sig men den enes föräldrar godkände inte partnern och ville stoppa bröllopet. Bla var en svenska tjej med där med svenska föräldrar. Men där var även med ett par varav den ena var en stark tjej som var vegan och gemenast. Detta godtog inte pappan, som var narcissist, och hade kuvat mamman att framföra hans åsikter. Först när de delade på föräldrarna och mamman var ensam med sin som och hans fästmö så förstod hon att hon hade fel.
Vad har detta med Ts att göra? Jo kanske har den hör narcissistiska arbetskamraten förutfattade meningar om Ts för att hon jobbar eller står för något han inte gillar. Tex om Ts skulle varit politiker i ett parti han inte alls gillade. Tex att hon var vänster och han är nazist. Hur får en psykiskt sjuk människa bort någon de inte gillar? Jo den ger sig på ens känslor, ens empatiska förmåga. De manipulerar, bryter ner, kuvar, hjärntvättar.... det är lätt att tappa bort sig själv.
Jag vill bara att Ts ska tänka. Är det värt att ställa in bröllop och äktenskap för en narcissist? Ska han vinna? Han har ju lyckats sära på er