• Grodanboll11

    IVF Linnekliniken 2021

    Hej! I veckan ska jag och min man på att första besök på Linnékliniken för att förhoppningsvis göra IVF. Vi har snart varit ofrivilligt barnlösa i två år. Är det någon som gått där? Vad kan vi förvänta oss vid första besöket? Vad händer sen? Hur lång tid tog det innan ni fick starta? Vi har redan gjort utredning via landstinget men upplever att allting går så långsamt där och att det känns som om de förhalar allt hela tiden. Är så himla spänd och nervös inför besöket men för första gången på väldigt länge känns det äntligen lite hoppfullt.

  • Svar på tråden IVF Linnekliniken 2021
  • Grodanboll11

    Kul, då kanske vi kan följas åt lite! Tycker det är så ?konstigt? att man ska få börja om med väntandet efter ett missfall, två år är så himla, himla lång tid att vänta. Det är mycket pengar när man går privat men nu känner jag att det är värt det för psyket.

    Vi hade vårat första besök idag och ska få börja redan nästa mens vilket betyder nästa helg! Blev lite chockad, var inte beredd att det skulle gå så snabbt. Var och hämtade ut sprutor på apoteket redan idag. Galet!

  • Grodanboll11
    Steeph skrev 2021-04-28 22:47:06 följande:

    Men wow vad kul!! Vilken läkare har ni träffat? Vi ska få träffa Jan Holte. Jag kommer tyvärr inte hinna starta igång ivf innan sommaren just pga sommarstängt vilket suger men det är som det är. Vad fick man göra på första besöket?

    Får jag fråga om er ålder och amh?


    Vad synd! Så länge jag inte blir överstimulerad kommer vi hinna med allt innan stängningen. Ska ni göra ett eller fler försök? Det var han vi träffade, supertrevlig och förklarade allt väldigt pedagogiskt. Upplevde honom som väldigt kunnig så det känns tryggt! Vi hade ett telefonbesök bara eftersom allt egentligen redan var klart, i efterhand ångrar jag det för det hade nog känts skönare att ha fysiskt varit där och sett lokalerna och dem ansikte till ansikte. Men det går nog bra ändå! Han gick igenom alla våra resultat från utredningen vi redan gjort och sedan förklarade han hur allting kommer gå till. Skrev ut e-recept och ska skicka hem behandlingsschema.

    Vi är båda snart 32 år. Jag har AMH 1,8, vilket han sa var lite till vänster i normalkurvan, men ändå normalt. Ni då?
  • Grodanboll11

    Vi ska bara göra ett försök nu. Landstinget har sagt att vi ska få börja i höst och jag hoppas det stämmer. Så nu gör vi ett i väntan.

    Jag frågade faktiskt om telefonbesök, jag läste på hemsidan att de gjorde vissa besök vis telefon och läkaren tyckte det gick bra. Idag ringde de dock och sa att vi behöver komma in till dem nästa vecka, för landstinget hade inte tagit virusprover som behövdes göras innan. Känns lite bra att få träffa dem innan allt sätter igång på allvar!

  • Grodanboll11

    Ja, det vore verkligen underbart! Försöker vara realistisk och räknar väl kanske med att det inte kommer gå vägen första gången, men det är klart att man hoppas! Vi ska göra korta protokollet, så startar med sprutor till nästa helg om inte mensen blir sen (vilken den säkert blir nu bara för att man väntar). Vet ni vilket protokoll ni ska göra?

    Ja, lite jobbigt att vänta, men du har ju som sagt hela sommaren att boosta kroppen på. Och sommaren är ju alltid lite lättare att ta sig igenom än vintern.

  • Grodanboll11
    Steeph skrev 2021-04-30 14:35:05 följande:

    Det var inte det jag menade heller. Men är man i den här sitsen med infertilitet så är det sista man vill att träffa någon som är oförstående och utan empati. Det var så jag menade.


    Förstår precis hur du menar! Träffade en läkare som sa åt mig att ?sluta gråta för annars kommer den här processen bli jättejobbig?. Det var den redan! Jag gick hos kuratorn för tillfället och det såg han i journalen. Var mitt i en krisreaktion. Superkul att lägga sig i gynstolen efter den kommentaren. Hoppas försöket hos Linné fungerar så jag slipper gå tillbaka till den empatilöse läkaren jag träffade.
  • Grodanboll11
    Steeph skrev 2021-04-30 21:59:22 följande:

    Åh härligt! Då är ni snart igång hoppas givetvis att ni plussar redan innan ivf. En fråga, betalning, när sker den? Tänker om man betalar och sen hinner man bli gravid innan?

    Ja jag får verkligen försöka se det som en fin tid att balansera både kropp och själ


    Man betalar före man börjar med sprutorna, så ni betalar inte förrän efter sommaren! Tänkte ta ett tidigt test två dagar före beräknad mens, och om det är negativt (inte för att jag direkt har några förhoppningar om något annat) så betalar vi efter det. Det känns så skönt att något äntligen händer. Hela veckan har varit så intensiv, inatt sov vi båda 10 timmar. Så välbehövligt!
  • Grodanboll11
    Anonym (CNN) skrev 2021-05-01 02:13:15 följande:

    Fick själv mitt andra barn med hjälp av CvL. Alla är superproffs.


    Härligt att höra! Fått väldigt bra intryck av dem och då har vi bara pratat via telefon. Känns tryggt att gå till dem!
  • Grodanboll11
    Steeph skrev 2021-05-09 09:41:52 följande:

    Åh tack!! Hur går det för dig? börjat med sprutorna?

    Jag har räknat ut med min menscykeln att det tidigast blir start med sprutor i mitten av augusti? så lång väntan


    Ååhh så lång väntan. Men sommaren går fort!

    Ja, började i fredags så är på dag 3 nu. Än så länge inte känt något konstigt men shit vad det bränner i magen (typ huden) när man injicerar Menopur! På tisdag ska jag lägga till en till spruta och på fredag är det dags för att se om äggblåsorna växer. Försöker ta en dag i taget och inte stressa.
  • Grodanboll11
    Steeph skrev 2021-05-09 17:14:25 följande:

    Åh vad spännande så kul att ni är igång nu!! Jag längtar ihjääääl mig.

    Du får jättegärna uppdatera här hur det går så jag vet hur hela processen går till på Linné vet du något om du kommer få progesteron efter äp?


    Har knappt fattat att vi är igång, haha. Det gick verkligen från 0 till 100 känns det som.

    Japp, ska ta Lutinus 3 gånger om dagen efter ÄP. Inte fått exakt schema för det än, men receptet var för 21 dagar så antar man tar det i ca 3 veckor.
  • Grodanboll11

    Har mått såå dåligt under sprutperioden. Helt slut och knappt tagit mig igenom dagarna. Fått lägga mig och vila flera gånger om dagen på jobbet. Känts som om jag sprungit ett maratonlopp. Igår var det äntligen äggplock. Av 19 uttagna ägg var 9 mogna och 9 blev befruktade. Så jag är överlycklig! Hoppas de klarar sig i fem dagar nu. Eller i alla fall någon. Personalen har varit helt underbar. Var jätteorolig för äggplocket men de var så himla fina så jag kände mig trygg hela tiden. Det gick så mycket bättre än väntat! Är så glad att vi valde att gå till dem.

    De tog inga nya prover på mig, och landstinget hade inte tagit FSH. Vet inte om de gör annorlunda om man gör allt hos dem.

  • Grodanboll11

    Bara aco kvinna typ sen vi började försöka för snart två år sedan. Jag hoppas verkligen de odlar sig fint nu.

    Det tycker jag verkligen du ska vara. De är verkligen så proffsiga och omtänksamma. Fick blodtrycksfall och höll på att svimma när plocket var klart, men hann aldrig bli rädd för de var så lugna.

Svar på tråden IVF Linnekliniken 2021