• Anonym (zacke)

    Svårt med tatueringar

    Efter att ha varit borta från dejtingvärlden ett bra tag (gift i 11 år) så har jag börjat dejta igen som nyskild. Jag har märkt att jag verkligen finner taggade tjejer väldigt avtändande. Ingen aning om varför, som gift behövde jag ju inte ens fundera över ämnet. Det kan ju låta som jag vore lastgammal och djupt religiös eller nåt men så är inte fallet. Haft några ONS sedan skilsmässan och svårt att hitta tjejer i min ålder som inte är gaddade, någon liten söt tatuering på axeln eller skuldran stör mig inte men om tatueringarna syns så blir hon ingen ONS ens.  Dejtat en tjej ett par ggr nu trots pandemier och elände, allt har gått bra och nu i lördags så passade jag på när jag var barnledig och bjöd hem henne på middag. Allt löpte på och vi hade trevligt och hamnade så småningom i sovrummet. Hela ryggen var gaddad, från skulderbladen ner till midjan. Det var extremt svårt att upprätthålla en erektion och att ta henne bakifrån (som hon ville) var inte att ens fundera på. Sexet blev i bästa fall mediokert. Nu verkar det i alla fall som hon vill fortsätta att ses...vad gör man? Är det som det är eller kan man "träna" bort sånt man inte gillar eller ska jag bara tacka för mig och leta vidare efter någon trevlig som inte är taggad?

  • Svar på tråden Svårt med tatueringar
  • Anonym (Queen)

    Som ordentligt tatuerad kvinna själv så hade jag nog föredragit att du var ärlig mot mig. Hellre veta att tatueringarna inte är något du kan förbise än tro att du helt plötsligt inte var intresserad av mig när jag klädde av mig. Tatueringar är ett val och du ska inte heller behöva tvinga dig att ligga med någon du inte tänder på!

  • Anonym (Kvinna med samma problem)

    Oj vad jobbigt! Jag förstår dig till hundra procent. Jag är likadan fast kvinna. Jag tycker tatueringar är en av de mest avtändande saker som finns. Jag tror tyvärr att det kan vara svårt för dig att jobba bort känslan. Du kommer störa dig på dem även om du försöker igen. Det blir ju synd om tjejen! Fråga om tatueringar vid nästa nya dejt innan ni kommit så långt.

  • Anonym (Queen)
    Anonym (Kvinna med samma problem) skrev 2021-04-26 08:33:34 följande:

    Oj vad jobbigt! Jag förstår dig till hundra procent. Jag är likadan fast kvinna. Jag tycker tatueringar är en av de mest avtändande saker som finns. Jag tror tyvärr att det kan vara svårt för dig att jobba bort känslan. Du kommer störa dig på dem även om du försöker igen. Det blir ju synd om tjejen! Fråga om tatueringar vid nästa nya dejt innan ni kommit så långt.


    +1!
  • Anonym (Fundersam)

    Är så ambivalent till tatueringar. Generellt så tänker jag att ?less is more?. Rätt tatuering i rätt storlek på rätt ställe på kroppen kan vara sjukt sexigt och tändande. Men blir det för mycket av det goda, så är det avtändande för mig....
    Smaken är som baken....

  • Anonym (Sandra)

    Var ärlig och säg att det är ett problem. Upp till er båda om ni vill testa igen och se om du kan komma över det då. Men ha dialog i så fall.

    Men onlinedatear du hade jag skrivit det redan på presentationen att du inte gillar tatueringar så är det avklarat från start

  • Anonym (30)

    Jag är 30 år och ateist, men jag finner också tatueringar otroligt avtändande. Du kommer eventuellt inte få en så trevlig reaktion, men jag håller med om att du ska försöka vara ärlig med att tatueringar helt enkelt inte faller dig i smaken. Dock ska du ju inte behöva förklara dig varför du tycker så.

    Vill tillägga att båda mina föräldrar är täckta av tatueringar. Varken jag eller mitt syskon har några.

  • flygrl

    Själv är jag en tjej som föredrar otatuerade män även om det inte är nån dealbreaker med nån enstaka tatuering. Fast otatuerat är bäst!

    Jag förstår TS och tänker som andra redan skrivit du nog bör försöka va tydlig med din syn på tatueringar. För både din och dom tatuerade tjejernas skull. Man kan inte göra våld på sig själv och man bör ju också behandla tjejen med respekt så hon inte blir ledsen/kränkt i onödan.

    Sen tänker jag det nog inte är lätt arbeta bort sina preferenser MEN att det kanske möjligen skulle kunna gå mha KBT. Möjligen...

  • theotherone

    Jag har också svårt för större tatueringar. Jag tycker det distraherar från personens nakna kropp, och det är den jag vill se. Inte tatueringen.

  • Anonym (Taggen)

    Jag tycker att tatueringar kan vara oerhört sexigt!

    En grovarbetande karl i arbetskläder, uppkavlade ärmar och tatuerade överarmar... mums! Gärna lite orakad, lite gråsprängd. Ojojoj, har en sån man som ibland är på min arbetsplats, men han vet inte om att han är mitt ögongodis.

    Min sambo har inga tatueringar, men han är inte heller den typen som "klär" i det. Själv har jag sex stycken, men inga jätteblaffor och allt går att dölja utan problem.
    Har fler planerade men vet inte när det blir av.

Svar på tråden Svårt med tatueringar