• Anonym (Hoppas på plus!)

    Positivt ÄL test, hur ofta sex?

    Fick äntligen positivt ÄL test igår kväll och idag dök tempen även! Vi hade sex igår kväll, men gör det någon större skillnad på vår chans om vi ligger ikväll också? Eller räcker det med dom tillfällen vi legat dagarna innan positivt utslag?

  • Svar på tråden Positivt ÄL test, hur ofta sex?
  • Anonym (Anonym)

    Räcker. Men skadar inte att ha mer sex. Då har ägget fler spermier att välja mellan, vilket som är mest livsdugligt osv.

  • Anonym (Hoppas på plus!)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-04-27 16:37:51 följande:

    Räcker. Men skadar inte att ha mer sex. Då har ägget fler spermier att välja mellan, vilket som är mest livsdugligt osv.


    Är det så pass att ägget väljer?! Intressant, aldrig hört om det! Trodde bara det var snabbaste spermien dit som liksom trängde sig in. :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hoppas på plus!) skrev 2021-04-27 18:58:12 följande:
    Är det så pass att ägget väljer?! Intressant, aldrig hört om det! Trodde bara det var snabbaste spermien dit som liksom trängde sig in. :)
    Den upptäckten har några år på nacken nu men inte tillräckligt många för att gemene man ska kunna veta att det är fakta antar jag. Googla! Det är otroligt intressant verkligen!
  • Anonym (AB)

    Räckte med en gång för vår del i alla fall :)

  • Anonym (Hoppas på plus!)
    Anonym (AB) skrev 2021-04-27 22:02:41 följande:

    Räckte med en gång för vår del i alla fall :)


    Vilken dag i förhållande till ägglossningen var det, om jag får fråga? :)
  • Anonym (Två)

    ÄL sker 1-2 dygn efter positivt test så var jag du hade jag haft sex även idag och imorgon.

  • Anonym (Hoppas på plus!)
    Anonym (Två) skrev 2021-04-28 15:19:51 följande:

    ÄL sker 1-2 dygn efter positivt test så var jag du hade jag haft sex även idag och imorgon.


    Oj. Jag som jobbar natt idag och imorgon...

    Vi hade sex igår kväll, kanske det kan täcka upp? :/
Svar på tråden Positivt ÄL test, hur ofta sex?