Inlägg från: Anonym (Anders) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anders)

    Tips på rakverktyg/hårborttagningsmedel?

    Lidl har rakhyvel för män med utbytbara 5-blad (kanske motsv i lady variant?) som heter Shark ett eller annat.

    Använder denna sen många år både i ansiktet och nertill.

    Funkar fint och är bra valuta för pengarna.

  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-28 11:36:36 följande:

    Tack för svar! Kommer du ihåg vad de kostar? Hur ofta skulle du säga att man behöver byta blad?


    Kan kolla nästa gång, och har du en Lidl butik nära så slink in!

    Mellan tummen och pekfingret kanske neremot halva priset mot Gillette och co. Och jag tycker kvalitén är likvärdig också vad gäller bytesintervall. Enklast att du kollar i butik!

    Tipsar dig också om att kolla Blitz Blank hårborttagningskräm, finns bla i några svenska webshoppar med överlag bra recensioner.

    Rakad, mjuk, len och vacker! =)
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-28 16:47:04 följande:

    Tack! Japp, jag ska kolla nästa gång jag är på Lidl.

    Och tack för tips på hårborttagningskräm, det verkar ju som att denna går att använda mellan benen också :)


    Lady-hyvel med 5 bladig insats = 50 kr. 3 st ersättningsblad = 60 kr

    Man-hyvel m 5 bladig insats 40 kr. 4 st ersättningsblad 50 kr

    Denna har jag funkar kanon

    Blitz Blank funkar toppen till både musen och rumpan.

    Skriv i tråden och berätta vad det blev och hur det funkar för dig!

    Lycka till!
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-28 20:44:41 följande:

    Wow - tack!!! Haha, så typiskt att det är dyrare med tjejvarianten! Men funkar kanske lika bra med killvarianten...

    Aa, jag lovar uppdatera! 


    Njut av den lena huden!
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-28 20:48:28 följande:

    :)

    Försökte hitta typ nån "manual" för hur man gör (när man trådar alltså), men hitta inte så mycket... men ska leta vidare. Sen tänker jag att det kanske är svårt att tråda helt överallt mellan benen haha.

    Fick tips av "Anders" på både hyvlar och kräm som jag ska kolla upp också  :)


  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-30 15:21:19 följande:

    Lutar nog mest åt att jag köper denna rakhyveln men glömde att fråga hur ofta man behöver byta blad? Jag vet, det är individuellt, men bara så man har en ungefärlig idé?


    Tror absolut att detta kan funka för dig om du inte kommer vidare med trådandet.

    Jag byter blad ca en gång i månaden, vid varje dag rakning.

    Då hör det till bilden att jag har ganska mjuk/gles skäggväxt och inte är jättelurvig i underlivet heller, som orakad. Dessutom är jag noga med att rensa/rengöra hyveln efter varje användning, så det inte blir hårkakor som orsakar blodiga felskär.

    Har tidigare använt Gillette och co, men Lidl sen många år. Funkar finfint och utan att betala massa reklam.

    Kolla in och välj den variant du tror passar dig.

    Har du ont om pengar, så köp killvarianten, tror att det som skiljer mest är färgen och kanske nån Aloe Vera remsa, men har du ett bra balsam eller lödder så löser du det ändå!

    Vilket balsam har du? Erfarenhet av det?
  • Anonym (Anders)
    Anonym (K) skrev 2021-04-30 16:31:26 följande:

    Att kalla den "musen" är att också olämpligt...

    Jag har testat den i underlivet och det funkar alldeles utmärkt.


    Hur tänker du här, kring ordvalet?
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-30 17:37:46 följande:

    Ahmen det låter ju superbra! Även om jag skulle behöva byta oftare än så så lär det ändå bli mer sällan än jag vågade hoppas :)

    Haha jag har billigaste tänkbara balsam nämligen eldorados balsam, från Willys. Tycker det funkar lika bra som andra dyrare balsam jag testat, både som "raklödder" och som balsam t håret.

    Ska in t stan o bl a Lidl imorgon, så det blir nog investering i rakhyvel då :) Tack så jättemycket för tips o respons!


    'musen' funkar ju hur fint som helst som benämning.

    Bra - jag tror du har ett spår där för att hålla dig len & mjuk men också hålla i pengarna.

    Skriv igen när du är igång, nyfiken om det blev bra för dig.

    Trevlig Valborg! =)
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Anders) skrev 2021-04-30 17:47:30 följande:

    'musen' funkar ju hur fint som helst som benämning.

    Bra - jag tror du har ett spår där för att hålla dig len & mjuk men också hålla i pengarna.

    Skriv igen när du är igång, nyfiken om det blev bra för dig.

    Trevlig Valborg! =)


    Jo, en grej till förresten - skrev tips kring skön rakning i en parrelation här tidigare i vår. Kanske något som kan inspirera

    www.familjeliv.se/forum/thread/80949819-hjalp-hur-rakar-jag-musen-bast
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-05-01 18:36:14 följande:

    Nu är den inköpt :) Uppdaterar hur det blev när jag testat den :)


  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-05-01 18:36:14 följande:

    Nu är den inköpt :) Uppdaterar hur det blev när jag testat den :)


    Hur går det för dig?
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-05-04 19:31:23 följande:

    Haha oj jag trodde att jag hade uppdaterat, men det verkar som att det inlägget försvunnit??

    Alltså den är underbar!! Blev ju hur bra som helst!! :) Så tack tack tack tack för superbra tips!!


    Tror bestämt att inlägget försvann och jag var ju väldigt nyfiken på hur det hela gick. Och så riktigt kul att det blev så bra för dig!

    Egentligen skulle jag ju vilja ha bildbevis för att själv bedöma, men jag får bara tänka mig hur mjuk och skön du blev. =)

    Tog du allt (mus och rumpa) eller behöll du en tofs?

    Är du i en relation? Läste du tråden jag tipsade om kring rakning som härligt förspel om man är flera? Det blev så lyckat för kvinnan som startade tråden och bad om tips. Läs, njut och inspireras!

    En bra sak till - snart äntligen värme och sol. Är du sådär hårfri och len, så kan du ju bära liten bikini utan att det sticker ut en massa lurvigt hår. Bara tänk på det!
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Rakad) skrev 2021-05-04 20:55:15 följande:

    Haha, ja, bildbeviset får du nog klara dig utan ;) Men ja, jag brukar alltid ta allt; jag har aldrig riktigt fattat det där med att ha kvar en tofs... Men var och en gör ju som den vill förstås :) Jag har rakat mig i perioder ända sen tonåren, men jag har alltid kört med billiga engångsrakhyvlar för hur stor skillnad kan det va liksom? Men de senaste åren har jag tänkt allt oftare att man kanske borde satsa på nåt lite bättre, och gud vad värt det det va! Haha aldrig mer engångsrakhyvlar!!

    Jo men visst har jag kollat tråden du länkade till :) Nu är jag mer sorten som gillar hårt och brutalt sex, inte så mycket för utdraget förspel, men vem vet... man kanske skulle föreslå det för partnern och se vad som händer :)


    Haha då är vi på samma våglängd - tycker absolut också att det är snyggast att ta precis allt hår, både kön och rumpa.

    Låt partnern binda dina handleder och vader, raka dig, reta dig darrande kåt och sjöblöt till precis innan du kommer och sen sätta på dig hårt så att du ser stjärnor och solar!!

    Man kan ju variera temat med skön rakning hur mycket som helst.

    Grattis till en bra hyvel och ett härligt men mindset- nu ligger massor av gott framför dig!!
  • Anonym (Anders)
    Anonym (Wow) skrev 2021-05-04 21:29:08 följande:

    Alltså bästa tråden hittills, TACK TS!!!

    Jag har rakat mig där nere av och till i över 20 år nu men aldrig riktigt trivts med det. Nu fick jag ju massor med nya tips och knep! :) Tack!!

    Visste inte heller att "engångs rakhyvlar" är sämre än andra... Hmm.. Vad är engångs egentligen? De som kommer flera i en förpackning?! De brukar hålla flera månader för mig.... :O ???

    Det där med att dra ut håren, finns ju epillator oxå. En maskin som drar ut en massa hår på samma gång. Men det gör ju jävligt ont, så jag har inte lyckats raka hönan med den, knappt att jag vågar ta benen... Aj! Försökte dra håren med pincett i ungdomen när jag hade mer tid, men det var oxå plågsamt och obekvämt...

    Skulle älska någon kräm som tar bort allt! Har endast provat veet (?) på 90-talet under armarna och då luktade man apa i långa tider efteråt.

    Luktar de nya krämerna bättre så vore det en dröm att få bort håret med! :)

    I flera år ansade jag bara med nagelsax, hönan/underlivet alltså, men nu använder jag en rakmaskin. Men jag trivs inte helt med den, då den kan "bitas" ibland. Vill inte blöda från blygdläpparna... :'( måste vara extremt försiktig. Den funkar dock toppen till bikinilinjen om man inte har nåt emot en 2 mm stubb... Haha...


    Ta en sväng inom syster-tråden här för flera sköna tips!

    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/80949819-hjalp-hur-rakar-jag-musen-bast
  • Anonym (Anders)

    [quote=81108006][quote-nick]Anonym (Rakad) skrev 2021-05-05 12:12:24 följande:[/quote-nick][/quote]

    Viska i mitt öra om du får uppleva något spännande! =)

  • Anonym (Anders)
    Anonym (Anders) skrev 2021-05-08 15:45:46 följande:

    Hur går det för dig? Alla nöjda och glada?


    Puffar tråden - hur har det gått för dig? Fortsatt mjuk och len?
  • Anonym (Anders)
    Perjonsson skrev 2021-05-24 02:18:18 följande:

    Bra tråd. Ska åka o köpa på lidl


    Du blir garanterat nöjd
Svar på tråden Tips på rakverktyg/hårborttagningsmedel?