• Anonym (Sex please)

    Mannen äcklad av mig efter förlossningen?

    Kan nån hjälpa mig att försöka förstå min man? Fick mitt första barn för snart 3 månader sen, förlossningen var normal och jag fick bristning grad 2 som opererades och har läkt bra, jag känner mig till 95 % som innan och kniper som tusan, barnmorskan säger det är utmärkt knip.

    Kände mig så stolt att ha fött vårt friska barn! Men glädjen blandas med besvikelse över min man. Under graviditeten ville han inte röra mig, okej då tänkte jag , en del män är bara så tyvärr...jag var kåt varenda dag och höll mig fräsch, gick bara upp 10 kilo också som är borta nu. Men han betedde sig som om jag var äcklig.

    När vi skulle prova första sexet efter förlossningen (på mitt initiativ) hanterade han mig som en vedklabb och det hela var över på 2 minuter. Han var helt tyst, stönade ingenting. Ingen kyss eller smekning eller nåt. Jag frågade om jag är slapp därnere, nejdå sa han ?fast det är ju inte som förut?

    Han har alltid varit känslomässigt stel och inbunden och sexet har varit sådär, men aldrig så här värdelöst! Vårt förhållande är bra i övrigt, vi har många projekt tillsammans och bråkar typ aldrig. Han har barn sen förut och borde inte ha fått nåt trauma av att se även min förlossning tycker jag!

    Barnet var planerat och önskat av oss båda.

    Vad fan är felet? Det brukar ju vara kvinnor som tappar sexlusten efter förlossning, men min man beter sig som om jag är det äckligaste som finns!

    Han är inte otrogen, men däremot måste han kolla porr för att värma upp . Då jag var gravid hade vi sex EN gång och då var han tvungen att ha porren igång för att få till det. Efter det var jag så sårad så jag ville inte heller ha sex så länge jag var gravid.

    Jag längtar så jag håller på att dö efter närhet, kyssar, smek och härligt sex! Varför vill inte min man röra mig? Har nån annan upplevt att mannen blev avtänd av graviditet och förlossning?

  • Svar på tråden Mannen äcklad av mig efter förlossningen?
  • korngryn

    Jag tycker det är lite väl hårt att kalla honom för ett svin som inte förtjänar ts, som någon skrev. Man är väl inte ett svin bara för att man inte vill ligga?

    Det kan ju finnas massor av orsaker. Ts skriver ju också att detta inte är något nytt, utan att det alltid har varit så här. Kan det inte bara vara så att han har en låg sexdrive?

    Han har ju inte sagt att ts är äcklig, det är hon som gör den tolkningen. Det är ju förstås tråkigt att han har fått henne att tro det, oavsett om han verkligen tycker det eller inte. Han borde ju kunna ge en förklaring, det behöver ju inte vara så komplicerat. Det kanske är så enkelt att han bara inte har någon sexlust längre.

    Eftersom han har barn innan tänker jag att han kanske inte är ung längre heller?

  • Anonym (JP)

    Det här låter precis som det har varit för mig och min man, bortsett från att vi hade ett fantastiskt sexliv innan jag blev gravid. Där vände allt. Han har också barn sedan innan och han hade sex med sitt ex efter graviditeten så jag trodde som du att det skulle bli bättre efteråt. Sa till honom att hålla sig vid mitt huvud under förlossningen för att det inte skulle sätta spår efteråt. Däremot sa barnmorskan till honom att komma ner och kolla och jag hann inte stoppa det. Kanske har det påverkat men det är knappast allt. Det borde i så fall ha släppt vid det här laget, det är över 8 år sen. Vi har fortfarande sex men väldigt sporadiskt. 7-10 gånger per år uppskattningsvis. Och när vi har det så är det allt annat än fantastiskt. Får ofta känslan av att han bara ställer upp. Han kan inte titta på mig när vi har sex. Då slaknar han. Så han blundar och är tyst.

    Precis som du så längtar jag efter all form av närhet, kyssar och smek men om jag ska gå efter egen erfarenhet så tror jag du gör bäst i att inte hoppas på förändring utan istället fundera över om du kan leva så eller inte. Väga fördelar mot nackdelar, hur mycket du är beredd att offra. Jag har bestämt mig för att stanna även om jag fortfarande tvivlar på mitt beslut till och från.

  • Anonym (Dr Gaydar)

    Du har skaffat barn med en garderobsbög som inte riktigt kommit på det själv än eller vågade vara öppen med det... Han anser sig nu ha gjort sin plikt, gett dig ett barn och fört sina gener vidare. Troligen kommer han från en religös familj, kanske andra generationen invandrare alternativt tillhörande av judendomen eller kristendomen.

    Du kommer säkerligen ha sex med karln din, men räkna inte med något passionerat eller genuint, utan 2-minuters-pumpet för att få det överstökat.

  • Gameofthrones
    Anonym (Dr Gaydar) skrev 2021-04-28 19:48:10 följande:

    Du har skaffat barn med en garderobsbög som inte riktigt kommit på det själv än eller vågade vara öppen med det... Han anser sig nu ha gjort sin plikt, gett dig ett barn och fört sina gener vidare. Troligen kommer han från en religös familj, kanske andra generationen invandrare alternativt tillhörande av judendomen eller kristendomen.

    Du kommer säkerligen ha sex med karln din, men räkna inte med något passionerat eller genuint, utan 2-minuters-pumpet för att få det överstökat.


    Jag tror lite av det också. Han har gjort sitt.

    Men han kan vara den som blir avtändande efter graviditeten.
  • Anonym (Sex please)
    Anonym (JP) skrev 2021-04-28 16:37:41 följande:

    Det här låter precis som det har varit för mig och min man, bortsett från att vi hade ett fantastiskt sexliv innan jag blev gravid. Där vände allt. Han har också barn sedan innan och han hade sex med sitt ex efter graviditeten så jag trodde som du att det skulle bli bättre efteråt. Sa till honom att hålla sig vid mitt huvud under förlossningen för att det inte skulle sätta spår efteråt. Däremot sa barnmorskan till honom att komma ner och kolla och jag hann inte stoppa det. Kanske har det påverkat men det är knappast allt. Det borde i så fall ha släppt vid det här laget, det är över 8 år sen. Vi har fortfarande sex men väldigt sporadiskt. 7-10 gånger per år uppskattningsvis. Och när vi har det så är det allt annat än fantastiskt. Får ofta känslan av att han bara ställer upp. Han kan inte titta på mig när vi har sex. Då slaknar han. Så han blundar och är tyst.

    Precis som du så längtar jag efter all form av närhet, kyssar och smek men om jag ska gå efter egen erfarenhet så tror jag du gör bäst i att inte hoppas på förändring utan istället fundera över om du kan leva så eller inte. Väga fördelar mot nackdelar, hur mycket du är beredd att offra. Jag har bestämt mig för att stanna även om jag fortfarande tvivlar på mitt beslut till och från.


    Oj, jag tror vi förstår varandra ganska bra. Det låter som känslomässig tortyr du levt med i 8 år...

    Och det här med att blunda och vara tyst under sex, min man är likadan. Jag fattar helt enkelt inte...det är inte sex enligt mig, det är bara en torr mekanisk handling.

    Som du säger börjar det sjunka in att nåt mirakel inte kommer inträffa med min man heller. Jag tror inte att vi kan få det sexliv jag drömmer om och behöver. Han är för annorlunda med känslor jämfört med mig. Nu sitter jag med en nyföddd, hus osv, så att lämna är inte aktuellt. Inte nu i alla fall, men i längden kan jag inte leva så här.
  • Anonym (Sex please)
    Anonym (Dr Gaydar) skrev 2021-04-28 19:48:10 följande:

    Du har skaffat barn med en garderobsbög som inte riktigt kommit på det själv än eller vågade vara öppen med det... Han anser sig nu ha gjort sin plikt, gett dig ett barn och fört sina gener vidare. Troligen kommer han från en religös familj, kanske andra generationen invandrare alternativt tillhörande av judendomen eller kristendomen.

    Du kommer säkerligen ha sex med karln din, men räkna inte med något passionerat eller genuint, utan 2-minuters-pumpet för att få det överstökat.


    Nej han är inte religiös eller invandrare, dock något äldre än mig men vi synkar bra på andra sätt.

    Bög kan jag inte tro, jag vet ju vilken porr han kollar på. Helt ?normal? porr, inget kinky på nåt sätt åt något håll. Bara kvinnor och män. Är han garderobsbög sitter han i världens djupaste garderob
  • Anonym (Sex please)
    Anonym (.) skrev 2021-04-28 14:59:58 följande:

    Såg när mina barn kom ut, va ju inte så vackert, men det satte inga spår när det gäller sex efter det. Nämde inte ett ord om sex förrän hon va redo efter födsel.

    Sex under grav hade vi också, hon va dyngkåt mer än jag orkade med. 

    Jag tror att han inte tänder på dig före, under eller efter. Eller lite porrskadad.

    Något stör iaf, deprimerad, sexdrive är lågt alt. testosteronbrist, porrskada.

    Eller helt enkelt han tänder inte på dig längre och gravid/förlossning kan sänka det mer eller användas som skäl att inte behöva förklara sig om det gäller ngt annat.


    Jag tror du sätter huvudet på spiken, det är nog precis dessa förklaringar. Trött, porrskadad, uttråkad, tänder inte på frugan längre. Jag är inte exotisk för honom längre.

    Tack för ett ärligt svar från en mans perspektiv!

    Och som någon skrev så har min man säkert ett annat perspektiv och skulle kanske skylla vårt döende samliv på mig, att jag är sur. Att jag är sur pga dåligt sex fattar han inte. I snart 10 år har jag gått på äggskal för en lättskrämd penis skull! Jag har kämpat som fan för att få den nöjd och fungera. Jag är trött. Jag vill bara ha normalt och bra sex...!
  • Gameofthrones
    Anonym (.) skrev 2021-04-28 14:59:58 följande:

    Såg när mina barn kom ut, va ju inte så vackert, men det satte inga spår när det gäller sex efter det. Nämde inte ett ord om sex förrän hon va redo efter födsel.

    Sex under grav hade vi också, hon va dyngkåt mer än jag orkade med. 

    Jag tror att han inte tänder på dig före, under eller efter. Eller lite porrskadad.

    Något stör iaf, deprimerad, sexdrive är lågt alt. testosteronbrist, porrskada.

    Eller helt enkelt han tänder inte på dig längre och gravid/förlossning kan sänka det mer eller användas som skäl att inte behöva förklara sig om det gäller ngt annat.


    Bra svarat!

    Tror att TS uppskattade ditt svar.

    Man är inte mindre man för att du känner så. Utan jag tror att det är vanligare än man tror.

    Du är människa som alla andra.

    Jag va inte så förtjust att ha min man där nere jag ville att han skulle va vid mitt huvud. Barnmorskan. Ville att min man skulle vara där nere. Jag sa tvärnej.

    Jag skällde ut henne.Övrigt så gick allt bra på BB
  • Mimosa86

    Problemet är främst att ni inte verkar kunna prata med varandra. Att du TS tassat på äggskal i många år är inte sunt. Ni måste kunna lägga korten på bordet och prata med varandra, hitta lösningar och kompromisser.

    Parterapi?

  • Anonym (Melissa)

    Min man var ungefär som din. Vi hade sex ofta under graviditeten, men han såg bäbis komma ut ur mig och blev som förbytt. Jag fick inte göra något hemma, inte ta i, inte lyfta ett finger. Allt han sa att han kunde inte fatta att jag fött en så fin bäbis. Att den fanns där inne. Han pillade på mig och gick ner på mig hela tiden men såfort jag var sexsugen (penetrerande) så såg han närmast förnärmad ut, ligga ska vi VERKLIGEN inte?!? Du har ju fött barn och har ont väl? Blev någon märklig variant av madonnakomplex som höll i sig läääänge. Det som funkade för mig var att försöka förföra honom igen. Det var stelt och han var skiträdd för att jag skulle få ont hela tiden så jag fick i princip överdriva i sängen för att distrahera honom, ville inte riskera att han slaknade. Så illa var det! Men gång för gång så kom det tillbaka, sakta men säkert. Så ge inte upp! Skicka snuskiga sms till honom, bilder, rör honom och spela på alla hans svaga punkter du kan! Lycka till och se det som ett vrickat vardagsäventyr! :D

  • Maac

    Han behövde porr som uppvärmning redan förut? Jag gissar att porren tar för stor del i hans liv om han behöver den på det sättet. Googla på porrskadad.

  • Anonym (Ingen maskin)

    Ett barns ankomst är bland det finaste som sker på jorden. Rent bildligt kanske det inte är världens mest upphetsade för alla. Att döma mannnen för att han inte vill ha sex efter en förlossning som han kanske uppfattade lite "äckligt" är även det fel.


    Det kan vara en spärr eller så kan det vara att kärleken redan innan var på väg att dö ut och hans upplevelse under förlossningen kanske var droppen?


    Ni måste helt sonika prata. Du får sätta på en porrfilm som ni kan se ihop och försöka ta på honom under tiden. 


    Hade detta varit det omvända... Ojojoj- vilket jä-la liv det hade varit i tråden. Vi män är inga maskiner som går runt kåta och väntar på att kvinnan ska släppa till. I ett bra förhållande har man en ärlig konversation, tar upp saker som tynger en och pratar om det för att få till en (ut)lösning.

  • Anonym (Sex please)

    TS här...Tack för alla bra svar!

    Det här problemet är inget man direkt kan ta upp vid fikabordet på jobbet, och som mammaledig och i corona-karantän träffar jag i princip ingen och har ändå ingen att prata med. Så främlingar på nätet kan bli ens bästa bollplank.

    Parterapi/familjerådgivning är inte aktuellt, dels rent praktiskt pga vi är coronaisolerade och dels för att jag vet det funkar inte på min man.

    Före vi träffades, då han kommit ur en annan separation, så skickade hans arbetskamrater honom till en kurator där han gick ganska länge för att prata av sig. Han sa det var väldigt bra och upplever sig som ?färdigbehandlad?.

    Män kan ibland beskrivas som en lök med lager efter lager man måste skala av för att komma till kärnan. Min man är en rå potatis. Finns inget att skala av, finns ingen kärna.

    Sexet har alltid varit svårt för honom och i början var det katastrof. Han spände sig så han fick kramp, och utlösning dröjde ca 6 månader innan han lyckades. Ni fattar inte hur tålmodig jag fått vara. Jag läste på en massa hur man kan hjälpa. Var aldrig irriterad eller krävande, bara uppmuntrande. Tog till humor när det blev fel. Så vi hade några år när det funkade tillfredsställande, mest för att han var förälskad och lade manken till och t.o.m kunde ge mig oralsex.

    Men nu har det verkligen gått tillbaka till ruta ett och ännu sämre än så. Graviditet och förlossning är en sak han inte fixade, vår förälskelse är borta sen länge också, men jag tror det grundläggande problemet är hans känslomässiga spärrar.

    Som sagt, jag sitter med en nyfödd och ett stort hus och banklån osv, han är supersnäll i övrigt och hjälper mig och bebisen med allt, så separation är inte aktuellt just nu.

    Men så här kan jag inte leva i längden. Och besvikelsen över hur ruttet han betedde sig runt mig när jag fått barn, det finaste jag upplevt, det kan jag aldrig förlåta. Han fick mig att känna mig äcklig när jag själv tycker att gravida kvinnor i sin kropp gör det vackraste som finns.

  • honny

    Han är porrskadad och impotent och skäms över det så han försöker ge dig skulden.

    Gå ej på "den lätta", det är han som beter sig dåligt och är motbjudande, inte du. Kom ihåg det och bär huvudet högt och var stolt över din bebis. Hur du ska agera på situationen kan jag inte säga något om men när du tar beslut så ha i bakhuvudet att det är han och inte du som brister.

    (Obs rackar inte ner på medicinska problem som impotens t.ex utan på hans hantering av situationen)

  • Anonym (JP)
    Anonym (Sex please) skrev 2021-04-28 20:25:07 följande:

    Oj, jag tror vi förstår varandra ganska bra. Det låter som känslomässig tortyr du levt med i 8 år...

    Och det här med att blunda och vara tyst under sex, min man är likadan. Jag fattar helt enkelt inte...det är inte sex enligt mig, det är bara en torr mekanisk handling.

    Som du säger börjar det sjunka in att nåt mirakel inte kommer inträffa med min man heller. Jag tror inte att vi kan få det sexliv jag drömmer om och behöver. Han är för annorlunda med känslor jämfört med mig. Nu sitter jag med en nyföddd, hus osv, så att lämna är inte aktuellt. Inte nu i alla fall, men i längden kan jag inte leva så här.


    Det är absolut tungt känslomässigt. Självförtroendet är i botten efter alla avvisanden och hans totala ointresse av mig, både gällande sex och annan fysisk närhet. Men du verkar fortfarande ha ett gott självförtroende och tycka om dig själv och din kropp så försök hålla i det. Det kommer underlätta om du en dag bestämmer dig för att du vill lämna honom. Men jag förstår att lämna nu inte känns som ett alternativ. Och det kanske aldrig kommer kännas som ett alternativ heller. Oavsett så hoppas jag att du håller dig såhär stark som du verkar och inte låter detta knäcka dig.

    Om ni har någon kärlek kvar så fokusera på den, annars kan du försöka fokusera på barnet och att han är en fin och bra pappa så att du inte hamnar i en negativ spiral och bara ser hans brister.
  • Gameofthrones
    Anonym (Ingen maskin) skrev 2021-04-28 22:55:45 följande:

    Ett barns ankomst är bland det finaste som sker på jorden. Rent bildligt kanske det inte är världens mest upphetsade för alla. Att döma mannnen för att han inte vill ha sex efter en förlossning som han kanske uppfattade lite "äckligt" är även det fel.

    Det kan vara en spärr eller så kan det vara att kärleken redan innan var på väg att dö ut och hans upplevelse under förlossningen kanske var droppen?

    Ni måste helt sonika prata. Du får sätta på en porrfilm som ni kan se ihop och försöka ta på honom under tiden. 

    Hade detta varit det omvända... Ojojoj- vilket jä-la liv det hade varit i tråden. Vi män är inga maskiner som går runt kåta och väntar på att kvinnan ska släppa till. I ett bra förhållande har man en ärlig konversation, tar upp saker som tynger en och pratar om det för att få till en (ut)lösning.


    Här också ett bra svar.

    Tycker om folk när dem är ärliga i sin mening.

    Jag valde själv att inte ha sex på ett tag när jag kände mig ok där nere.

    Gjorde bra val att inte ha min makes ögon där. Tror mkt av en av alla anledningar att vi fortfarande är gifta

    Och har en kommunikation med ett bra sexliv.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Sex please) skrev 2021-04-29 09:46:21 följande:

    TS här...Tack för alla bra svar!

    Det här problemet är inget man direkt kan ta upp vid fikabordet på jobbet, och som mammaledig och i corona-karantän träffar jag i princip ingen och har ändå ingen att prata med. Så främlingar på nätet kan bli ens bästa bollplank.

    Parterapi/familjerådgivning är inte aktuellt, dels rent praktiskt pga vi är coronaisolerade och dels för att jag vet det funkar inte på min man.

    Före vi träffades, då han kommit ur en annan separation, så skickade hans arbetskamrater honom till en kurator där han gick ganska länge för att prata av sig. Han sa det var väldigt bra och upplever sig som ?färdigbehandlad?.

    Män kan ibland beskrivas som en lök med lager efter lager man måste skala av för att komma till kärnan. Min man är en rå potatis. Finns inget att skala av, finns ingen kärna.

    Sexet har alltid varit svårt för honom och i början var det katastrof. Han spände sig så han fick kramp, och utlösning dröjde ca 6 månader innan han lyckades. Ni fattar inte hur tålmodig jag fått vara. Jag läste på en massa hur man kan hjälpa. Var aldrig irriterad eller krävande, bara uppmuntrande. Tog till humor när det blev fel. Så vi hade några år när det funkade tillfredsställande, mest för att han var förälskad och lade manken till och t.o.m kunde ge mig oralsex.

    Men nu har det verkligen gått tillbaka till ruta ett och ännu sämre än så. Graviditet och förlossning är en sak han inte fixade, vår förälskelse är borta sen länge också, men jag tror det grundläggande problemet är hans känslomässiga spärrar.

    Som sagt, jag sitter med en nyfödd och ett stort hus och banklån osv, han är supersnäll i övrigt och hjälper mig och bebisen med allt, så separation är inte aktuellt just nu.

    Men så här kan jag inte leva i längden. Och besvikelsen över hur ruttet han betedde sig runt mig när jag fått barn, det finaste jag upplevt, det kan jag aldrig förlåta. Han fick mig att känna mig äcklig när jag själv tycker att gravida kvinnor i sin kropp gör det vackraste som finns.


    Men om sexet alltid har varit ett problem för honom så har det nog inte med dig att göra. Han har kanske en generellt låg sexlust? Brukar han runka själv? Om han inte gör det så har han nog inget större sexbehov. 
Svar på tråden Mannen äcklad av mig efter förlossningen?