• Wed 28 Apr 2021 08:56
    1445 visningar
    50 svar
    50
    1445

    Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?

    Hej!


    Jag (29) och min sambo (40) har gjort vårt första seriösa försök till att producera en bebis. Jag vill höra med er om vilka chanser ni tror att det har blivit gjort på första försöket. Här kommer lite bakgrundsinfo:

    - Senaste mensens första dag: 9 April
    - Ägglossning skedde mest troligt, dock ej helt klart: 23-25
    - Oskyddat samlag: 21, 23 samt 25

    Utöver detta så har jag en stabil menscykel, den varierar sällan och går som en klocka egentligen. Det var tydligt under min ägglossning att den var i full gång baserat på mina flytningar samt sexlusten sköt i taket (hehe). 

    Vad tror ni? Kan det ha blivit en bebis? OCH för hur många av er gick det på första försöket? Flört

    Till saken hör dock att jag aldrig tidigare blivit gravid (har dock varit noga med skydd) så därför finns det såklart en tveksamhet i om jag ens KAN bli gravid. 

    PS. jag sitter såklart redan nu och inbillar mig en massa graviditetssymptom som dock ändå är svåra att ignorera (mycket huvudvärk, molvärk i ryggslut och tjejmage, stickningar runt tjejmage/äggstockar). Men jag är medveten om att symptom såhär tidigt skulle vara väldigt märkligt/osannolikt. 

  • Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?
  • Thu 29 Apr 2021 08:31
    #6

    Tack för alla svar!


    Så svårt att hålla fokus och tankarna på annat när man vet att man har påbörjat en ny del av sitt liv. Tankarna snurrar som en virvelvind i huvudet. Jag känner mig inte stressad över det men mest pirrigt och att bara jag och sambon (och ni då) vet att vi håller på att planera den här nya fasen av livet. Det känns helt galet.

  • Tue 4 May 2021 19:30
    #13

    Okej hjälp mig tolka, tog ett test nyss. Alltså ej morgonkiss. Vad säger ni?

  • Tue 4 May 2021 19:40
    #15
    Eliiineliiin skrev 2021-05-04 19:35:59 följande:

    Om man rör bilden upp och ner några gånger fastar ögat på ett streck som egentligen inte syns. Spännande. Testa imorgon bitti eller om några dagar :)


    Ser att bildkvaliteten blev som om jag hade fotat med en potatis, det finns faktiskt ett sträck där men väldigt vagt (har fått det bekräftat av en kompis också) haha. Tänkte mest om det finns en risk att testet visar fel eller nåt!
  • Tue 4 May 2021 20:38
    #19
    Anonym (Z) skrev 2021-05-04 20:23:21 följande:

    Jag ogillar personligen dessa tester, men enligt din bild är du onekligen gravid!

    När har du BIM?


    På lördag bör min mens komma om jag har 29-dagarscykel som jag brukar ha oftast. Men ibland har jag kortare.
  • Wed 5 May 2021 05:19
    #21

    Haha faaaaaaan hörni!! Tog ett test nyss (kl 05:05 typ). Tror ni inte jag lyckades fippla till testet så det ramlade ner i handfatet och fick lite vatten på sig

  • Wed 5 May 2021 08:29
    #24

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?Glad

  • Wed 5 May 2021 08:30
    #25
    madelulejne skrev 2021-05-05 08:29:08 följande:

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?Glad


    Hålla mig från att kissa alltså, några timmar så det hinner samlas så mycket info i mitt kiss som det går haha
  • Wed 5 May 2021 10:19
    #29


    Okej tog det här nu! Vad säger vi?!
  • Wed 5 May 2021 10:41
    #30
    mandarincurd skrev 2021-05-05 10:39:11 följande:

    Jag säger vänta tills på söndag och ta testet då!


    Vet inte hur bilden ser ut här för er men i verkligheten och med bättre upplösning på bilden syns strecket tydligt men det är ljust. Så ska testa ta imorgon på morgonen också för att vara LITE mer säker.
  • Wed 5 May 2021 10:50
    #32
    Anonym (E) skrev 2021-05-05 10:43:18 följande:

    Men herregud dessa trådar...Vänta tills bim-dagen med att testa. Och vilken dum fråga, hur ska någon annan kunna svara på om man tror att du blir gravid?


    haha men styrkekram till dig <3
  • Thu 6 May 2021 08:24
    #36

    Lite uppdatering hörrni (om nu någon är intresserad haha).

    Jag har tagit ett till test (RFSU testa ofta) nu på morgonen, mest för att typ försäkra mig om att jag inte har drömt allt, och idag blev det ett tydligare streck än tidigare. Mina bröst har också börjat ömma och känns svullna. 

    Det är bara så svåra tankar jag har, för hela tiden tror jag att det inte är sant? Jag ifrågasätter allt och tänker att det är jag som inbillar mig och är galen trots att allt pekar på att jag är gravid. Jag är fortfarande rätt säker på att min mens kommer att komma på lördag, för sån här tur kan man inte ha. Det är tråkigt att inte kunna vara en person som bara blir glad istället för att bara vara pessimistisk haha... 

    Fortsättning följer! 

  • Thu 6 May 2021 09:28
    #38
    Linneado skrev 2021-05-06 08:52:16 följande:
    Fortsätt uppdatera! Du ska inte testa med ett veckodigitalt? Jag tänker att de ger mer ?säker? känsla av att nu är det på riktigt.
    Ja, tanken har slagit mig men är så rädd att det fortfarande ska vara för låga halter i hormon i kroppen så det säger att jag inte är gravid också är jag det egentligen. Jag skulle nog bli ännu mer stressad då haha. Jag väntar kanske till lördag med att ta ett sånt test tror jag, det är min BIM-dag. Då kan jag också ta det testet och visa sambon :) har ännu inte sagt något till honom, vill att det ska bli en överraskning. 
  • Fri 7 May 2021 08:23
    #41


    Morgontest idag!
  • Fri 7 May 2021 11:32
    #43
    mandarincurd skrev 2021-05-07 09:53:00 följande:

    Alltså ber verkligen om ursäkt för min tveksamhet. Men om jag förstått det rätt nu så är det ett streck som gäller på testa tidigt-testen? I såna fall är du ju onekligen gravid! <3 jag var så fast vid att det ska vara ett plus!


    Nämen ingen fara :) det ska vara ett streck enligt instruktionerna, och mitt streck har blivit starkare och starkare nu.

    Men nu till en ny fråga, hur ska jag berätta för sambon????
  • Fri 7 May 2021 16:30
    #44

    Okej nu har jag berättat för sambon. Jag la testet i en låda där vi har våra kaffefilter och skrev på filtret högst upp i helgen ?kom ihåg! Köp hem koffeinfritt kaffe?.

    Han blev lika chockad som jag att det uppenbarligen blev fullträff på första försöket. Nu håller vi tummarna att det fortsätter gå bra och att våran tur håller i sig :)

Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?