Inlägg från: Jonnynilsson |Visa alla inlägg
  • Jonnynilsson

    Motorhuv går ej att öppna - körförbud?

    Anonym (Nej) skrev 2021-04-28 12:58:38 följande:

    Nej, de kommer inte att öppna huven ens. Har du aldrig besiktat en bil förut...?


    Jag har besiktigat många bilar i mina dar men aldrig varit med om att man inte öppnar huven.

    Så frågan är nog om du någonsin besiktigat en bil?

    Kan ju berätta vad som hände mig på 90-talet med min Volvo 850. Jag hade aldrig haft problem med luckan till tanklocket. Men när jag var inne på besiktningen så hade låset hakat upp sig. Besiktningsgubben hotade med återbesök för han kunde inte kontrollera att det fanns ett tanklock där innanför. Att jag dyrt och heligt lovade att det fanns ett hjälpte inte. Så jag fick snabbt som attan konsultera bilens handbok och avsnittet för nödöppning av tanklucka. Det hela avlöpte bra när besiktningsgubben konstaterade att det fanns ett tanklock.

    Så jag du kommer garanterat att få ett återbesök om man inte kan öppna motorhuven.
  • Jonnynilsson
    tjejanonym skrev 2021-04-28 13:45:11 följande:
    Tack för svar.

    Blir det en 2a trots att även spolarvätskan inte kan fyllas på?
    Ja eftersom besiktningen inte kan verifiera funktionen.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Nej) skrev 2021-04-28 18:56:38 följande:
    tjejanonym skrev 2021-04-28 13:44:05 följande:
    Jaha vad konstigt. Det var nämligen på besiktningen som det upptäcktes att motorhuven inte gick att öppna och vi avbröt. Men absolut du har säkert rätt......... (:
    Panduro skrev 2021-04-28 14:38:34 följande:
    Har du?


    Till samtliga er som är så jävla stora i käften - jag har besiktat bilar i 20 år i olika städer över hela landet och inte EN enda gång har man öppnat huven. Men visst, ni har sääääkert rätt.


    Nämen sluta! Man öppnar alltid huven.

    I besiktningen ingår även att kolla efter läckor (olja) och kontrollera vätskenivå i bromsvätskebehållaren.  Hur gör man det utan att öppna huven?
Svar på tråden Motorhuv går ej att öppna - körförbud?