Forum Barn 6-12 år - Förälder
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Förstoppning 7 åring

Ons 28 apr 14:16 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Visar endast inlägg av idape - Visa alla inlägg
    Ons 28 apr 14:16

Min pojke misstänks ha förstoppning och har nu fått medicin mot detta av läkaren. Han har tagit det i ett par veckor men symptomen kvarstår. Magknip och illamående. Det jag undrar nu är varför skulle han få förstoppning just nu?! Han har hållit sig i skolan och vägrar bajsa där men det har han ju alltid gjort. Nån mer som haft barn med förstoppning i denna ålder? Det jag menar är att jag blir orolig om det verkligen beror på förstoppning.

• Ons 28 apr 17:31 #2

Tack för svar. jodå, det funkar med avföringen. Men magknipet fortsätter varje gång han äter.

Hur gammalt var ditt barn?

nnnnnnnn skrev 2021-04-28 17:16:37 följande:

Ja, vi har haft problem med det,  men medicinen (gissar att ni fått pulver att blanda med vatten och dricka) borde göra att det löser sig efter några dagar. Håller ni koll på hur det ser ut i toan? Det ska vara lagom eller löst, inte hårt.

Om det inte funkar alls, så kanske det är dags att fundera på annat. Kontakta läkaren igen!

• Ons 28 apr 21:45 #4

Jaså, det var i samma ålder som min pojk.

Vet du orsaken? Vad hade ditt barn för symptom?

Också magknip och illamående?

Ja, mjölkprotein har jag funderat på...

nnnnnnnn skrev 2021-04-28 20:50:36 följande:

7-8 år

Ett annat av mina barn hade magknip efter maten , då var det inte förstoppning utan överkänslighet mot mjölkprotein

• Tis 4 maj 22:00 #6

Inga fler med förstoppade barn i denna ålder?

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll