• Anonym (Kaffedraken)

    Kan inte prata efter tungpiercing!!!

    Tog hål i tungan för 5 dagar sen o kan inte äta vilket jag räknat med, men jag kan inte heller prata! Jag bara slöddrar o låter som jag är full. Har läst o hört mig för o folk säger att dom läspade i början, men jag kan inte uttala nån bokstav rätt! Är de någon som känner igen sig o kommer de bli bättre när svullnaden gått ner??? Har inte speciellt ont, bara näe jag pratar...

  • Svar på tråden Kan inte prata efter tungpiercing!!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja man skulle ju ha bett dig ringa 1177 men det känns ju inte aktuellt... Men försök snälla att få en läkartid, känns inte normalt att det ska vara så där.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är normalt att tungan är svullen i början, jag har haft två piercingar i tungan, när jag var yngre, och då läspade jag konstant, hemskt=)

    Men om du är jättesvullen så ska du i första hand kontakta stället där du gjorde piercingen och rådgöra, tror dom har bättre koll än 1177. Men sug på isbitar är ett tips.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är normalt att tungan är svullen i början, jag har haft två piercingar i tungan, när jag var yngre, och då läspade jag konstant, hemskt=)

    Men om du är jättesvullen så ska du i första hand kontakta stället där du gjorde piercingen och rådgöra, tror dom har bättre koll än 1177. Men sug på isbitar är ett tips.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Iders123 skrev 2021-04-28 19:23:49 följande:

    Tog hål i tungan för 5 dagar sen o kan inte äta vilket jag räknat med, men jag kan inte heller prata! Jag bara slöddrar o låter som jag är full. Har läst o hört mig för o folk säger att dom läspade i början, men jag kan inte uttala nån bokstav rätt! Är de någon som känner igen sig o kommer de bli bättre när svullnaden gått ner??? Har inte speciellt ont, bara näe jag pratar...


    Låter inte normalt... jag hade inga problem alls, åt friterade strips o en grillad köttbit en timme efter jag piercat mig (lite extremt, visst). 

    Har du sugit en massa på isbitar? det får ner svullnaden. 

    det enda annars jag kan tänka ät ifall staven sitter för långt fram så det blir tungt för tungan att forma ord/bokstäver, men det har inget med svullnaden att göra
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fyrabarnsmamma) skrev 2021-04-28 22:09:09 följande:

    Det är normalt att tungan är svullen i början, jag har haft två piercingar i tungan, när jag var yngre, och då läspade jag konstant, hemskt=)

    Men om du är jättesvullen så ska du i första hand kontakta stället där du gjorde piercingen och rådgöra, tror dom har bättre koll än 1177. Men sug på isbitar är ett tips.


    Gick de över med läspandet med tiden eller var de så jämt? Har ju hört folk att dom läspar en aldrig hört att de ska va svårt att prata överlag, alla säger typ att s o r är svårt, men jag tycker de är svårt att prata överlag? ????
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade flera kompisar som piercade tungan. De kunde väl prata rätt normalt, men det hördes alltid att det var något i vägen.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Iders123 skrev 2021-04-29 07:41:04 följande:

    Gick de över med läspandet med tiden eller var de så jämt? Har ju hört folk att dom läspar en aldrig hört att de ska va svårt att prata överlag, alla säger typ att s o r är svårt, men jag tycker de är svårt att prata överlag? ????


    När jag bara hade en piercing så gick det över, men inte när jag hade två, tungan blev helt enkelt för tung och det gick inte forma tungan så att man fick rätt uttal på orden. Det är ju också en vanesak som med alla förändringar. Hoppas det löser sig =)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu var det så längesen jag gjorde min så kommer inte ihåg hur många dagar det var jag var svullen, men lite svårt att prata var det ju, lämpade lite och något var ju i vägen så tungan inte kunde inte rulla som den var van. När mamma väl fick se den så sa hon "det är därför du har pratat så konstigt i telefon"

    Haft min i snart 15 år och ibland när jag snubblar på orden så fastnar jag lite extra känns det som.

    Tugga is mot svullnaden och sen när det lagt sig så byt till en kortare stav så påverkas inte talet på samma sätt

Svar på tråden Kan inte prata efter tungpiercing!!!