Smisk
Det började när jag var 13 på ett påskläger för ungdomar i ett frireligiösa sammanhang. Vi gjorde en övning runt Jesu lidande och där hittade en annan tjej och jag varandra och en viktig del i mina sexuella uttryck. Talar dock aldrig om smisk utan använder termen spanking och jag både ger och tar med stor förtjusning. För mig är spanking och andra BDSM-aktiviteter något som är kopplat till sexuella energier men något jag aldrig blandar med andra sexuella aktiviteter. Började som painslut och undergiven men upptäckte rätt tidigt att jag inte alls fungerar i rollen som undergiven utan är mer dominant och klassar mig som switch men aldrig undergiven då det jag switchar med är mellan sadism och masochism.
Spanking ingår nästan alltid som uppvärmning i mina BDSM-lekar med undantag för rena CBT, play piercing och replekar. Att jag gärna värmer upp med spanking beror på att det känns intimt och är ett bra sätt att känna in varandra på. Fortsätter dock nästan alltid med floggers, piskor, paddlar och liknande samt inte minst olika former av pinnar för caning, tidigare var rotting favorit vid dessa lekar men jag har i dag rotting bara som dekoration och rekvisita då jag av hygieniska skäl och inte minst för att slippa massa jobb med underhåll gått över till redskap i kolfiber, delrinplast och teflon för denna typ av lek.