• Anonym (Lilja)

    Mörkt

    Efter två långa förhållande och i medelåldern, känner jag mig så ledsen, ensam och deprimerad. Har få vänner och känns som det är jag som ringer dem.

    Jag tror aldrig jag kommer våga prova att träffa någon igen. Det gör att jag känner mig så ensam och ledsen.

  • Svar på tråden Mörkt
  • Anonym (Kram)

    Hitta någon hobby och sysselsätta dig med så blir ensamheten mindre påtaglig.

    Kanske dags och även hitta några nya vänner och göra grejer med? Testa appen go friendly, där kan du hitta andra kvinnor med liknande intresse.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lilja) skrev 2021-04-30 20:09:32 följande:

    Efter två långa förhållande och i medelåldern, känner jag mig så ledsen, ensam och deprimerad. Har få vänner och känns som det är jag som ringer dem.

    Jag tror aldrig jag kommer våga prova att träffa någon igen. Det gör att jag känner mig så ensam och ledsen.


    Det gör mig ledsen att läsa din text. Kan bitvis känna liknande. Kan känna mig väldigt ensam. Inte just för att jag är ensam på så vis men väldigt ensam i mina känslor och i mitt inre. Lever i ett förhållande som är inne på 10e året och har i flera år känt att vi lever på konstgjord andning. Inget djup. Bara ytliga saker. Känns inte ens som min sambo känner mig. Gråter ensam i bilen och torkar tårarna innan jag går in.
  • Anonym (Lilja)

    Tack, för era svar. När jag är själv, kommer alla jobbiga minnen både goda minnen jag saknar ifrån mitt sista ex men oxå allt illa som han gjorde mig. Känslorna och tankarna gör mig så ledsen och ger panik känslor.

Svar på tråden Mörkt